Niujorko menininkas kuria naują dolerio dizainą. Ir tai nėra tik estetika. Naujo pavidalo banknotai turėtų pakeisti žmonių požiūrį į savo šalį ir išvesti JAV iš krizės.

Finansų krizės metu pasitikėjimo neteko ne tik bankininkai ir finansų analitikai, bet ir patys pinigai. Žmonės juos vertina kaip į abejotiną produktą, kurio lyg ir norisi, bet kartu ir nepasitikima. Jei tai būtų įprastas produktas, mažiausiai, ką padarytų jį gaminanti įmonė, pakeistų optinį vaizdą ir sukurtų naują dizainą. Niujorko reklamos dizaineris bando tą patį padaryti su JAV nacionaline valiuta.

Richardas Smithas pradėjo dolerio dizaino perkūrimo projektą: kiekvienas norintis naujus banknotų pavyzdžius gali pamatyti internete. „Aš noriu sužinoti, ką galėtume pakeisti, kad ekonomika vėl atsigautų. Doleriui reikia naujo įvaizdžio, atgaivinimo“, - sako Smithas, kurio pagrindinis užsiėmimas - kurti dizainerio Johno Galliano ir mados žurnalo „Vogue“ kampanijas. Iki JAV Nepriklausomybės dienos, liepos 4-osios, kiekvienas gali pateikti savo idėjas internetiniame puslapyje www.dollarredesign.com. Tiesa, prizas laimėtojui kiek kuklokas - marškinėliai.

Smithas - ne vienintelis, kuriam kilo tokia idėja. Charlestono „Purple Moon“ galerija taip pat paskelbė panašų konkursą. Su moto „Hard Times: A New Dollar for America“ galerijos darbuotojai ieško menininko, kuris savo kūriniu savaip interpretuotų, patobulintų dolerį. Laimėtojas galės surengti savo darbų parodą galerijoje.

REKLAMA

Beje, tokie bandymai atnaujinti dolerį turi pagrindą, mat jau 30 metų šio valiutos išvaizda beveik nesikeitė. Iš 5 dolerių banknoto griežtai žvelgia Abrahamas Lincolnas, pirmasis Amerikos prezidentas Geroge'as Washingtonas 1 dolerio banknote apsuptas laurų vainiko. Nuo 2003 iki 2006 metų buvo atliktos tik nedidelės korektūros: pridėta šiek tiek žalumos skaičiams, šiek tiek raudonumo Andrew Jacksono skruostams, vandens ženklas ir apsauginiai siūlai. Tačiau Smithui tokie pakeitimai pasirodė per maži. „Dabartinio dolerio dizainas yra klasikinis 08/15. Tačiau besirūpinanti savo prekiniu ženklu Amerika turėtų žiūrėti į priekį“, - sako dizaineris.


Rašyti komentarą...
d
dramblius
2009-06-03 23:12:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vizuoliai gražūs, bet tik kuriam laikui. bedvasis futurizmas, kuris po 30 metų neteks savo vertės.
Dolerio dizainui reikia naujovių, bet visgi, gal geriau kito dizaino, o ne šio, reiktų ieškoti.
Atsakyti
0

B
Belekas
2009-06-04 01:45:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
tai kad cia man y spalvota lankstinuka panasu o ne y piniga...
Atsakyti
0

Štai
2009-06-04 09:26:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
kur tikrieji Simpsonai,krizės įveikimo planas- nusipiešti kitokių dolerių :))))
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (8)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų