Jurgos Anusauskienės atostogos Egipte (nuotr. asm. archyvo)

Fotomenininkės Jurgos Anusauskienės kelionių sąskaitoje – beveik pusė pasaulio šalių. Visai neseniai su mylimuoju Nerijumi atostogavusi lietuvių pamėgtame Egipte, moteris atvirauja, kad šįkart kelionė pakeitė jos nuomonę apie šalį.

Nors Egipte moteris lankosi ne pirmą kartą, kaip teigia pati J. Anusauskienė, ši kelionė labai pakeitė jos požiūrį į dykumų šalį.

„Tai ne pirma mano pažintis su šalimi. Aš Egipte lankiausi jau 6-ą kartą, o mano draugas – 5-ą. Tačiau aš čia lankiausi daugiau nei po 15 metų pertraukos.

Likau labai pozityviai nustebinta, nes atrodo, kad viskas pasikeitę tik į gera. Anksčiau teko susidurti su dalykais, kurie man labai nepatiko – tai daugiau mentaliteto klausimai. Dabar šalis stipriai pažengusi į priekį“, – kalba pašnekovė.

„Iki šiol juokaudavau, kad ten protingiausi  kupranugariai ir kad piramides tikrai ne žmonės statė, nes toks regresas - neįmanomas. Su senaisiais egiptiečiais nebūdavo įmanoma susikalbėti apie nieką, jie būdavo labai nepatikimi – jokie susitarimai ten negaliodavo. Dabar visi šie dalykai išsisprendė. Esu susidūrusi ne su viena situacija, kai susitardavome susitikti viešbutyje ekskursijai ketvirtą ryte, tačiau žmonės nepasirodydavo – tekdavo bėgioti ir ieškoti jų“, – atskleidžia ji.

Paklausta apie Egipte dažnai besilankančius rusų tautybės žmones, fotomenininkė neslepia, kad sulaukė ne itin malonaus siurprizo: „Kaip bebūtų keista, aš irgi tikėjausi, kad rusų bus sumažėję, bet buvau nemaloniai nustebinta, kad jų ten labai daug. Jie ten dominuoja. Juokauju, kad labai daug rusų ir per mažai interneto, bet jei apkeistume šiuos du dalykus vietomis, būtų labai puiki šalis“, – šypsosi ji.“

Aktyvus sportas ir naujas pomėgis

Pora atostogų laiką praleido aktyviai – išbandė ekstremalias pramogas, pamatė povandeninį gyvenimą. ,,Nerijus labai mėgsta nardyti, todėl ir mane užkrėtė draugyste su povandeniniu pasauliu. Įspūdžiai geri.”

„Kadangi piramidės aplankytos, Nilu plaukta, todėl neturėjome tokių didelių ekskursijų, nes jos, kaip taisyklė, prasideda labai anksti ir labai išvargina. Dėl to daugiau laiko leidome viešbutyje, kurį rinkau labai atsakingai.

Turėjome keletą smagių atrakcijų ir nuotykių – važinėjome dykumoje keturračiais, jodinėjome kupranugariais, plaukimas su jachta ir nardymas. Sąmoningai nenorėjome didelių ekskursijų, tiesiog norėjome kokybiškai ir gerai laiką praleisti kartu, – sako moteris. – Tai buvo pirmosios mūsų su Nerijumi atostogos.

Kai anksčiau keliaudavome, jis dirbdavo – tiek šiaurėje, tiek Airijoje. Tokie dalykai kaip stalo tenisas ar nardymas mane labai džiugino. Labai smagiai laiką praleidome, tad išskirti kažką, kas mane labai pribloškė su mano kelionių bagažu nėra taip lengva. Manau, kad labiausiai nustebino Nerijus, nes jam  daugiausia laiko skyriau. Nuostabu, kad sutapo mūsų pomėgiai“, – neslepia ji.

Paklausus apie maistą, J. Anusauskienė tikina, kad šalis gali pasigirti vaisiais, kokių gimtinėje tikrai neparaugausi:

„Man patinka suprasti šalies pulsą, koloritą ir kultūrą. Per savo margą gyvenimą esu bandžiusi, ragavusi visokiausių dalykų. Kadangi buvome viešbutyje, daugiau valgėme europinį maistą. Bet vis dėlto išbandėme labai skanių apelsinų, kokių Lietuvoje tikrai nerasi.“

Kelionės – neatsiejama pašnekovės gyvenimo dalis. Vis dėlto kiekviena šalis turi savito grožio, skirtumų ir išbandymų.

„Aš 15 metų kelionėms rinkausi laukinės gamtos kryptį, man yra tekę apkeliauti virš 100 skirtingų šalių. Kaip vieną įspūdingiausių išskirčiau Afriką, kurioje teko lankytis apie 10 kartų, neišdildomą įspūdį taip pat paliko ir Amazonės platybės Brazilijoje. Ten turi galimybę turėti sąlytį su tikrąja laukine gamta.

Įsimintina ir Kinija, kurioje teko būti virš mėnesio. Šioje šalyje labai savita kultūra. Savo laiku Egiptas ir Graikija mane buvo labai nuvylę – buvau daug prisikaičiusi apie senąsias civilizacijas, tačiau nuvykusi ten nepajaučiau tos auros, kokios tikėjausi. Kinija buvo ta šalis, kurioje net per odą jaučiau tą tūkstantmetinę kultūrą“, –  pasakoja ji.