Gabrielės teigimu, svarbu įvertinti savo privalumus ir trūkumus ir prieš fotografuojantis žinoti, kuriuos iš jų reikėtų paslėpti, o kuriuos pabrėžti. Anot jos, nors pozavimo subtilumai individualūs, tačiau yra keli principai, padėsiantys nuotraukose atrodyti patraukliau.
„Stenkitės stovėti prieš fotografą ne tiesiai, bet šiek tiek pasukus kūną į šoną ir vieną koją pastačius į priekį. Taip pat atkreipkite dėmesį į laikyseną – pečiai turėtų būti tiesūs, nesikūprinkite. Jei jums nesinori šypsotis – nesišypsokite, tai kur kas geriau nei dirbtinė šypsena, kuri tiesiog iškraipytų jūsų veido bruožus. Pozuojant moterims, pabrėžti moteriškumą patarčiau laikant abi rankas ant juosmens, alkūnes atsukti atgal“, – sakė G. Martirosianaitė.
Gabrielei talkinę profesionalūs fotografai akcentavo bendravimo su fotografuojamu asmeniu svarbą. Pasak jų, pirmas žingsnis yra psichologinis žmogaus paruošimas – svarbu sukurti jaukią erdvę, kurioje jis jaustųsi saugiai ir galėtų atsipalaiduoti.
„Fotografuojamas asmuo turi jaustis savimi, patogiai sėdėti ir nebūti įsitempęs. Visuomet stengiuosi pakalbinti savo modelius dar prieš įžengdamas į studiją ir pajuokauti su jais. Jei žmogus vis tiek lieka įsitempęs, įduodu jam į rankas kokį nors daiktą, kad ir tušinuką. Tai padeda nukreipti mintis nuo priešais jį šmėžuojančio fotoaparato“, – patirtimi dalinasi A. Solominas.
Fotografai taip pat akcentavo tinkamą rakurso pasirinkimą. Jų teigimu, svarbu išlaikyti taisyklingas žmogaus proporcijas nuotraukoje, o tai, visų pirma, priklauso nuo tinkamai pasirinkto fotoaparato laikymo aukščio.
„Teisingai pasirinktas rakursas gali išryškinti norimas detales nuotraukoje bei paslėpti trūkumus. Bet kuriuo atveju, viskas priklauso nuo idėjos. Jei norite, kad žmogaus kojos nuotraukoje atrodytų kiek ilgesnės, nuleiskite fotoaparatą šiek tiek žemiau, o gal net ir pritūpkite. Tačiau nereikia persistengti, netinkamas pasirinkimas gali ir sugadinti kadrą. Pavyzdžiui, jei fotografuosite iš labai aukštai, galite nenatūraliai padidinti žmogaus galvą, sumažindami jo kūną. Taigi, ar fotografuosite renginį, ar jaukų šeimos pasibuvimą, stenkitės laikyti fotoaparatą lygiagrečiai fotografuojamiems objektams“, – sakė V. Morkevičius.
Fotografai taip pat pabrėžė antro plano įvertinimo svarbą. Pasak jų, dažnai gerus kadrus buitinėje aplinkoje sugadina būtent fono trukdžiai, tarkime, maisto likučiai, jei fotografuojama prie stalo, ar ryškūs, dėmesį nukreipiantys elementai už pozuojančių asmenų nugarų.
„Būtina įvertinti fono tinkamumą. Kita vertus, jei negalima pakeisti aplinkos, atverkite plačiau fotoaparato diafragmą ir vaizdas už fotografuojamo objekto kiek išsilies. Taip pat įsitikinkite, kad jokios tiesės, tarkime, langas ar spinta, nesutaptų su fotografuojamo asmens galvos lygiu – tai gadina kadrą. Atkreipkite dėmesį ir į kompoziciją – necentruokite objektų ir palikite iš kurios nors pusės kiek daugiau erdvės. Pavyzdžiui, jei norite įamžinti jūros peizažą, venkite centruoti vaizdą lygiomis dalimis, verčiau skirkite vandeniui, pavyzdžiui 70 proc., o dangui – 30 proc. ar atvirkščiai“, – teigia A.Solominas.
Lektoriai vieningai pabrėžia, kad kiekviena fotosesija, tiek dalyvaujant joje iš fotografo, tiek ir iš modelio pusės, yra unikali ir kiekvienu atveju reikia jausti erdvę, matyti ją kuo plačiau bei prisitaikyti prie kintančios situacijos ar aplinkos. Pristatyti patarimai pravers ne tik darbinėse situacijose, bet ir asmeninėse. Kaip sako Gabrielė, juk kiekvienu atveju svarbiausia – kad nuotrauka gautųsi kuo patrauklesnė.
Renginio metu buvo fotografuojama naujausiais „Canon” fotoaparatais: PowerShot G1X, PowerShot G15, PowerShot S110, EOS 650D, sisteminis EOS M bei išbandytas naujasis mobilus spausdintuvas Selphy CP900.