Be atliekų
„Vartotojiškoje kultūroje egzistuoja begalės panašių daiktų, kuriuos įsigyjant dažniausiai plačiau nesidomime ir nesigiliname, kaip ar iš ko jie pagaminti, kokios tolesnio perdirbimo galimybės, – pastebi žinomas dizaineris, – Konkursui pristatyta kolekcija sukurta laikantis tvarumo principų visose proceso grandyse: nuo medžiagų pasirinkimo iki dizaino sprendimų, darančių įtaką konstrukcinių detalių formai. Kaip ji gimė?
Pagaminus tradicinius kostiumus, iš likusių atliekų konstruojami vienetiniai kostiumai. Lietpalčių dizainas artimas „zero waist“ technologijai, leidžia maksimaliai išnaudoti turimą audinį faktiškai nepaliekant atliekų“.
Naujos estetikos K. Lekecko kostiumų dizainas yra kuriamas iš aukščiausios kokybės vilnos atraižų, liekančių siuvant individualius kostiumus. Tai iš esmės kitoks kūrybinis procesas, kuris prasideda nuo žaliavos analizės bei rūšiavimo: pagal kokybę, spalvas ir storius.
„Tikslingai skirstant ir išrūšiuojant gabalėlius, galima sunaudoti net labai smulkias atraižas. Tai tarsi sprendimas vykdyti tvaresnį gamybos procesą, tuo pačiu ir būdas kurti naujos estetikos išskirtinį bei vienetinį dizainą“, – sako KTU Dizaino centro profesorius.
Ne pirmu prestižiniu apdovanojimu įvertintas K. Lekeckas pastebi, kad šiuolaikinis kostiumas, pagamintas iš tarplekalinių atliekų, tai tarsi tradicinio kostiumo tvarus dvynys: jis gali būti ypač panašus į pirmtaką ir, tik įdėmiai tyrinėjant, kartais pastebimos siūlės ir detalės, išduodančios dizaino specifiką.
Išskirtinė kūryba
Toks dizainas, pasak kūrėjo, gali būti ir kaip išskirtinis bruožas, leidžiantis naujos kartos estetikai atsiskleisti per subtilius spalvų ir raštų derinius, kurie, maloniai stebindami, atrandami palaipsniui.
„Tačiau gali būti pastebimas ir iš karto, panaudojant kontrastingus sprendimus. Toks platus derinių diapazonas leidžia skirtingoms asmenybėms atrasti ir pritaikyti sau tvarų kostiumą“, – neabejoja dizaineris.
„French Design Awards“ konkursas sulaukė daugiau nei 2500 paraiškų iš daugiau nei 38 pasaulio šalių, tarp kurių JAV, Japonija, Jungtinė Karalystė, Kinija, Italija, Australija, Vokietija, Ispanija, Kataras, Prancūzija.
Norėdami išlaikyti aukščiausius meistriškumo standartus, konkurso organizatoriai pakvietė profesionalių dizaino industrijos žiuri narius – Mark Turner (Jungtinė Karalystė), Jeremy Smith (Naujoji Zelandija), Tiago do Vale (Portugalija), Ralph Christian Bremenkamp (Vokietija), Daisuke Nagatomo (Japonija), Xianlong Deng (Kinija) bei kitus.
Auksą pelniusią kolekciją Miglės Golubickaitės nuotraukose perteikė modeliai Rokas ir Matas iš „Mboys Agency“, kurių šukuosenomis rūpinosi Kristina Gorodeckienė, o fotosesijos detalėmis – asistentė Alina Kusaitė.
Pradinė K. Lekecko sukurta tvaraus kostiumo idėja auksu buvo įvertinta pasauliniam dizaino konkurse „A‘ Design Award & Competition“ ir šiandien peraugo į projektą, kuris kiekvienais metais atgimsta vis naujais sprendimais bei įvaizdžiais.
Kūrėjas taip pat yra Liublianos tarptautinės dizaino savaitės konkurso „BIG SEE“ mados kategorijos „Step Forward” nugalėtojas. Pernai „The Baltics Prestige Awards 2022/23“ mados namams „leKeckas“ ir pačiam dizaineriui dizaineriui suteikė „Designer Clothing Retailer of the Year“ statusą, o LR Kultūros ministerija jį pripažino meno kūrėju.
K. Lekeckas – ne tik inovatorius mados srityje, bet ir seminarų lektorius, įvairių su mada susijusių mokymų organizatorius, parodų dalyvis, mokslinių straipsnių bendraautorius.
Dažniausios jo tiek kūryboje, tiek moksliniuose darbuose nagrinėjamos temos – tvarių produktų kūrimas, naujos estetikos paieškos, beatliekė gamyba, perdirbamumas, žiedinis dizainas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!