Žinia vairuotojams: autoservisuose – apvalesnės kainos

Šiemet autoservisuose jau apsilankiusius ar netrukus apsilankysiančius vairuotojus pasitiks didesnės paslaugų kainos. Pasak LRT.lt pašnekovų, po euro įvedimo Latvijoje paslaugų kainos taip pat pabrango, nors ir nedrastiškai.

„Rygoje turime dirbančių kolegų, kurie šiemet jau lankėsi autoservisuose atlikti profilaktinių darbų. Jie gerai išmano paslaugų kainas, todėl pastebėjo, kad jos yra didesnės, nei buvo prieš euro įvedimą. Tų paslaugų, kurios daromos rečiau, kainas pakelti labai paprasta, o atskirti, ar kainos pasikeitė – sudėtinga. Tai įmanoma nebent tuomet, jei prieš kurį laiką tokią pačią dalį jau esi keitęs, tačiau dažnai būna taip, kad, jei rečiau gendančią dalį jau pakeiti, daugiau savo automobiliui jos gali nebetekti keisti“, – portalui LRT.lt teigė Viktoras Daukšas, skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovas.

Vairuotojai pastebi, kad anksčiau autoservisuose nedidelės paslaugos kainavo 10 Lt, o dabar už tokį patį darbą prašoma 5 eurų. „Servisai turi ir grąžos problemą, jie nenori laikyti didelės kasos su įvairiomis monetomis ir kupiūromis, todėl stengiasi dirbti paprasčiau. Dažna paslauga kainuoja 5, 10 ar 15 eurų“, – skaičiuoja V. Daukšas.

REKLAMA

Lygina su grožio salonais

Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotoja Ingrida Šimonytė prieš euro įvedimą teigė, jog realu, kad dėl valiutų keitimo pabrangs kirpyklų, autoservisų paslaugos. T.y. tos paslaugos, kurioms nėra išorinės konkurencijos. „Juk nevažiuosi į kaimyninę šalį apsikirpti“, – sakė I. Šimonytė.

Televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas taip pat aiškina, kad servisų kainodarą po euro įvedimo galima palyginti su grožio salonais.

„Visi apvalina kainas taip, kad nebūtų euro centų. Pavyzdžiui, prieš Naujuosius metus kompiuterinė diagnostika kainavo 50 Lt, dabar servisai už tai prašo 15 eurų. Tepalų keitimas dažname autoservise kainavo apie 20 Lt, o dabar – 6 ar 7 eurus.

Kai turėjome litus, servisų kainoraščiuose taip pat nebūdavo kainų su centais, tik apvalios sumos litais. Tokiu atveju nereikėtų stebėtis, kad dabar, turėdami eurą, kainoraščiai pasikeitė – viskas nurodoma apvaliomis sumomis. Natūralu, kad kai kurios paslaugos pabrangs, tačiau drastiškų kainų pokyčių nėra“, – portalui LRT.lt kalbėjo automobilių žinovas.

Tuo metu radijo stoties „Laisvoji banga“ automobilių žurnalistas Artūras Pakėnas pažymi, jog drastiško kainų kilimo bijoti neverta: „Visi bijos prarasti klientus. Patys supraskite: metų metais jie kaupė klientus, su įmonėmis sudaro ilgalaikes sutartis, kai kuriuos privačius klientus gerai pažįsta asmeniškai, o dabar ateina ir jiems pasako, kad už paslaugas jie turės mokėti ne 100 Lt, o 100 eurų. Poryt tokie servisai nebeturės klientų ir galės užsidaryti.“

Kaip teigia A. Pakėnas, paslaugų kainos gali brangti dėl nebūtinai su euru tiesiogiai susijusių priežasčių: „Pavyzdžiui, paslaugų kainos gali pakilti, jei pabrangs serviso nuoma ar dalys; sukils šaltkalviai ir pradės prašyti didesnių atlyginimų. [...] Sutinku, kad kažkiek [paslaugų kainas] gali suapvalinti, tačiau ar nevažiuosime į servisą, jei tos paslaugos kainuos ne 18, o 20 eurų?“

„Paskaičiuoti kainas – beveik neįmanoma“

Automobilių ekspertas A. Pakėnas tvirtina, kad tiksliai paskaičiuoti paslaugų kainas autoservisuose – beveik neįmanoma.

REKLAMA

„Pats esu dirbęs servise ir matęs ne vieno serviso kainoraštį, juose įvedami koeficientai „Nuo...iki“. Tarkime, dažnas autoservisas turi valandinius įkainius, tačiau kiekvienas gali įsivesti koeficientą senam automobiliui, nes jo taisymas yra brangesnis. [...] Pagal įstatymus, kiekvienas servisas turi turėti kainoraščius, bet atsižvelgiama į daugelį dalykų, net ir į tai, kaip sunku atsukti varžtus ar kiek jie yra surūdiję“, – vaizdžiai aiškina A. Pakėnas.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų