REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokietija ketvirtadienį priartėjo prie susitarimo nauja priemone pakeisti vasarą pasiūlytą ir gyventojų labai pamėgtą itin pigų – kainavusį vos 9 eurus – viešojo transporto mėnesinį bilietą, kuriuo buvo siekiama pažaboti infliaciją ir sumažinti anglies dioksido išmetimą. 

Vokietija ketvirtadienį priartėjo prie susitarimo nauja priemone pakeisti vasarą pasiūlytą ir gyventojų labai pamėgtą itin pigų – kainavusį vos 9 eurus – viešojo transporto mėnesinį bilietą, kuriuo buvo siekiama pažaboti infliaciją ir sumažinti anglies dioksido išmetimą. 

REKLAMA

Vokietijos žemių ir federaliniai transporto ministrai susitarė dėl 49 eurus (47 JAV dolerius) kainuosiančio mėnesinio bilieto, leisiančio keleiviams keliauti metro, autobusais ir regioniniais traukiniais bet kurioje Vokietijos vietoje.

Jis pakeistų 9 eurų vertės mėnesinį bilietą, galiojusį birželį, liepą ir rugpjūtį.

Pigaus bilieto idėja pasirodė besanti labai sėkminga – iš viso parduota 52 mln. šių bilietų be 10 mln. bilietų, kuriuos gyventojai reguliariai įsigydavo. 

„Galime pasitarti dėl praktinių aspektų, bet dėl pagrindinių klausimų susitarta – tai bus visoje Vokietijoje galiosiantis bilietas, siūlantis viską, ką siūlė 9 eurų bilietas“, – žurnalistams teigė federalinis transporto ministras Volkeris Wissingas (Folkeris Visingas).

REKLAMA
REKLAMA

Dabar beliko sulaukti Berlyno ir regioninių vyriausybių patvirtinimo.

Pasak V. Wissingo, bilietais greičiausiai bus pradėta prekiauti nuo sausio 1 dienos ir jie bus siūlomi tik kaip metinė prenumerata, automatiškai atnaujinama kiekvieną mėnesį, tačiau kurią bus galima bet kada atšaukti. 

REKLAMA

Visgi daugiau nei penkis kartus didesnė už vasarą galiojusią specialią kainą bilieto vertė vartotojų gynėjams sukėlė abejonių, kiek patrauklus bus naujasis bilietas. 

Finansavimas taip pat dar nepaskelbtas, o federalinė vyriausybė pasiūlė skirti po 1,5 mlrd. eurų per metus nuo 2023 metų, paprašydama žemių skirti tiek pat. 

Pats kancleris Olafas Scholzas teigė, kad vasaros bilietas buvo „viena geriausių idėjų“, kurią pasiūlė jo centro kairiosios vadovaujamos koalicinė vyriausybė, ir pažadėjo parengti ilgalaikę priemonę. 

REKLAMA
REKLAMA

Viešojo transporto asociacija VDV pažymėjo, kad priemonė sumažino taršą 1,8 mln. tonų – tai atitinka metinį anglies dioksido išmetimą iš beveik 388 tūkst. transporto priemonių. 

Visgi finansų ministras Christianas Lindneris neliko patenkintas pasiūlyta bilieto kaina ir atidėjo priemonės paskelbimą.

Keli miestai ir miesteliai paskelbė savo regioninius pasiūlymus, kol bus galima įgyvendinti nacionalinę politiką. 

Vokietija, didžiausia Europos ekonomika, kovoja su sparčiai augančia infliacija, kurią lemia didėjančios energijos kainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų