Naujienų portalas tv3.lt primena, kad, siekiant kovoti su sukčiais, prieš atliekant pinigų pervedimą finansų įstaigos turėsi tikrinti, ar banko sąskaitos savininkas sutampa su mokėjime nurodytu lėšų gavėju.
Pranešimus savo klientams apie būsimus pokyčius jau išsiuntė SEB bankas. Jis įspėjo, kad ši nauja tvarka įsigalios anksčiau jau nuo spalio pradžios. Tačiau tai – ne vienintelis pakeitimas, kurio sulauks gyventojai.
Gavėjo vardo patikrinimas – kaip tai vyks?
Savo klientams SEB praneša, kad, siekdamas įgyvendinti minėtus Europos Sąjungos (ES) teisės aktų reikalavimus ir dar labiau padidinti mokėjimų saugumą, atliko keletą mokėjimų inicijavimo ir vykdymo pakeitimų.
Tarp jų – gavėjo vardo patikrinimo paslauga.
„Kai inicijuosite mokėjimą banko viduje arba eurais į kitą Lietuvoje ar euro zonos šalyje registruotą mokėjimo paslaugų teikėją, sistema palygins jūsų pateiktą gavėjo vardą ir pavardę (arba juridinio asmens pavadinimą) su gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo turimais duomenimis.
Apie tai, ar duomenys sutampa, iškart informuosime jus specialiais pranešimais. Taip sieksime padėti išvengti galimo sukčiavimo ir netyčinių klaidų“, – rašoma SEB pranešime.
Vis tik klientai patvirtinti mokėjimą galės ir tuo atveju, jei gavėjo pavadinimas nesutaps. Tačiau specialistai įspėja – tuomet rizikuosite neatgauti lėšų, jei mokėjimas bus išsiųstas netinkamam gavėjui.
Lietuvos bankas (LB) anksčiau aiškino, kad žinutėje apie lėšų gavėjo patikrinimo rezultatą gali būti tokie atsakymai:
- gavėjo pavadinimas visiškai atitinka;
- gavėjo pavadinimas beveik atitinka (kartu pateikiamas ir tikrasis, pataisytas pavadinimas);
- gavėjo pavadinimas neatitinka (reikšmingai nesutampa, tad gali būti, kad sąskaita priklauso kitam asmeniui, nei nurodyta mokėjimo pavedime);
- nepavyksta patikrinti.
Pasak LB, patikrinimas bus vykdomas, kol mokėjimas dar nėra patvirtintas, t. y. iškart po to, kai mokėtojas pateiks gavėjo IBAN sąskaitos numerį ir pavadinimą.
Jei dėl netinkamai suteiktos gavėjo pavadinimo patikrinimo paslaugos pinigai bus pervesti ne tam gavėjui, kuriam norėta, mokėjimo paslaugų teikėjas turės grąžinti mokėjimo sumą.
Patys spręsite, kurie mokėjimai – momentiniai
SEB bankas taip par praneša, kad nuo šiol klientai galės patys spręsti, kurie mokėjimai turėtų būti vykdomi kaip momentiniai.
Pradinis vieno momentinio mokėjimo limitas bus 15 tūkst. eurų, tačiau šį limitą klientai galės bet kada pasikeisti interneto banke arba banko skyriuje.
„Jei pateiksite europinio mokėjimo nurodymą, kurio suma neviršys jūsų momentinio mokėjimo limito, toks mokėjimas bus vykdomas kaip momentinis.
Kitu atveju galėsite rinktis mokėjimą vykdyti kaip SEPA mokėjimą arba kaip labai skubų europinį mokėjimą“, – informuoja SEB.
Bankas priduria, kad tais atvejais, kai momentinį mokėjimą reikės patikrinti papildomai arba dėl kokių nors kitų priežasčių jo nebus įmanoma įskaityti gavėjui per 10 sekundžių, toks mokėjimas bus atmestas ir pinigai bus grąžinti į sąskaitą:
„Atmestą mokėjimą pakartosime kaip SEPA mokėjimą, jei tokį nurodymą mums duosite inicijuodami momentinį mokėjimą.“
SEB atstovai paminėjo, kad nuo spalio 5 d. momentinio mokėjimo nurodymas banko skyriuje kainuos 5 eurus (momentinio mokėjimo nurodymo kaina internetu nesikeičia – 0,33 euro).
Dėl pokyčių galite nemokamai nutraukti sutartį
SEB praneša, kad nuo spalio 5 d. Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) doleriais 2006–2018 m. laikotarpių darytas Terminuotasis indėlis nebebus išmokamas grynaisiais pinigais.
„Be to, bankas turės teisę vienašališkai keisti sutarties bendrosios dalies sąlygas, ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų apie pakeitimą paskelbdamas SEB interneto svetainėje.
Indėlis JAV doleriais iki spalio 4 d. grynaisiais pinigais gali būti išmokamas tik SEB banko Fabijoniškių skyriuje, Fabijoniškių g. 2A, Vilnius (nepamirškite užsiregistruoti iš anksto)“ – skelbia bankas.
Jis atkreipia dėmesį, kad nesutinkant su visais išvardytais pakeitimais klientai turi teisę nemokamai nutraukti su SEB sudarytą Bendrąją sutartį iki spalio 4 d. informavę banką žinute interneto banke ar atvykę gyvai į skyrių:
„Jeigu iki nurodytos dienos negausime jūsų žinutės, kad nesutinkate su pakeitimais, tai laikysime, kad su pakeitimais sutikote.“
SEB atstovai taip pat atkreipia dėmesį, kad dėl šių pakeitimų gyventojams nereikia imtis jokių veiksmų ar pateikti jokios asmeninės informacijos.
„Bankai ar kitos institucijos nesiųs nuorodų, kuriose būtų prašoma patikrinti savo ar gavėjo duomenis.
Jei gausite tokias nuorodas, tikėtina, kad tai – sukčiai, kurie bando pavogti jūsų banko prisijungimo duomenis“, – įspėjo bankas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!