Vežėjams išgyventi darosi vis sudėtingiau. Tai rodo transporto sektoriaus augimo lėtėjimas.
Vakar vykusioje Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kongrese asociacijos vadovai pristatė liūdną krovininio ir keleivinio transporto sektorių situaciją, pateikė ekonominės veiklos rezultatus. Jie pripažįsta, kad šiandien kelių transportui tenka ypač sunkūs išbandymai.
2006 metais vienoje krovininio transporto įmonėje 6,6 proc. siekęs pelningumas, pernai sumažėjo iki 5,7 procento.
Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigia, kad kai kurie rinkos žaidėjai bus priversti trauktis iš rinkos. Įmonių išlaidos didėja dėl brangstančių degalų, draudimo paslaugų ir kylančių atlyginimų. Jo teigimu, beveik jokios valstybinės paramos ir lengvatų transportui nebuvo taikoma.
Asociacijos prezidento nuomone, sparčiai kylančios ekonomikos šalyse pirmiausia susiduriama su darnios plėtros problema.
Viena didžiausių problemų - atsakingų institucijų ir Briuselio politikų požiūris į kelių transportą. „Mes - vežėjai, būdami ekonomikos vystymosi avangarde, neretai ir nepagrįstai esame priversti įrodinėti savo teises bendroje transporto paslaugų rinkoje“, - sako A. Kondrusevičius.
Kelių transportas sukuria 53 proc. viso transporto sektoriaus sukuriamos pridėtinės vertės.
Daugiau: