Siūlymas sumažinti verslininkus prižiūrinčių institucijų skaičių iki šešiolikos – itin teigiamas sprendimas, kuris turėtų būti vykdomas kuo sparčiau. Ypač daug vilčių kelia tai, kad ruošiamasi sukurti bendrą valstybės mokesčių surinkimo ir finansinės priežiūros instituciją – Valstybės mokesčių surinkimo ir finansinės priežiūros tarnybą. Į ją būtų apjungta Valstybinė mokesčių inspekcija bei Muitinės departamentas, jai atitektų ir kai kurios Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos bei Finansinių nusikaltimų tarnybos funkcijos.
Kita vertus, baiminamės, kad tam tikros, pačioje valdančioje koalicijoje bei tarp institucijų egzistuojančios įtampos gali stabdyti šį procesą. Jau dabar matome, kad kai kurios ministerijos ar pati SODRA nepritaria kai kurių pastarosios funkcijų perdavimo naujai kuriamai Valstybės mokesčių surinkimo ir finansinės priežiūros institucijai. Su tokiomis abejonėmis sutiktume, jei SODRA užsiimtų kaupimo ar investavimo funkcijomis. Šiuo metu taip nėra – SODRA yra absoliučiai priklausoma nuo valstybės biudžeto bei esamų skolinimosi limitų, ir tikėtis, kad situacija greitai pasikeis, nerealu.
Vis dėlto, nesuprantame, kodėl prie šios institucijos norima prijungti Muitinės departamentą. Aišku, importo ir eksporto pridėtinės vertės mokesčio administravimas tokių atveju patektų į vienas rankas, o tai padėtų „suvesti“ apskaitos eilutes – taip su vienu ūkio subjektu dirbtu viena institucija. Tačiau mūsų muitinės saugo išorines ES sienas, esame tarptautinių muitinių organizacijų nariais. Tad šio departamento įjungimas į naują kontroliuojančią instituciją gali apsukinti muitinės veiklos organizavimą bei kirstis su tarptautiniais šalies įsipareigojimais.
Labiausiai verslininkus neramina, kad ši, labai reikalinga iniciatyva bus „nugesinta“ skirtingų institucijų bei politikų. Kiekvienas departamentas ar įstaiga, kuriai kils grėsmė išnykti ar sumažėti, bandys įrodyti savo reikalingumą. Tikimės, kad politikams užteks ryžto tam nepasiduoti. Šiuo atveju, kaip ir dažnai, mažiau reiškia geriau ir efektyviau.