Ši dilema yra viena iš retų situacijų, kurioje stambios bendrovės, arba sparčiai augantys verslo vienetai (priklausantys stambioms bendrovėms), turi pranašumą lyginant su pradedančiosioms įmonėmis – start-up’ais. Stambios bendrovės turi reikiamą infrastruktūrą bei išteklius, jog palaikytų sparčią plėtrą.
Nesvarbu, prikalusote stambiam verslui ar esate pradedantieji, ateityje iššūkių tikrai bus. Bendrovės, kurios sėkmingai palaiko augimo tempus, pasirūpina keletu dalykų, kurie būtini ir jūsų verslui. Žemiau pateikiame keturis svarbiausius verslo plėtros palaikymo aspektus.
Tinkamos organizacinės struktūros pritaikymas
Jeigu bendrovėje dirba 20 ar daugiau darbuotojų, būtina sukurti aiškią organizacinę ir atskaitomybės struktūrą. Rodos, tai akivaizdu bendrovėms, kurios dar tik ruošiasi plėtrai, tačiau sparčiai augančios bendrovės tokiomis tapo taikydami visiškai kitokį požiūrį į organizacinę struktūrą.
Sparčiai augančios bendrovės buvo judrios, lanksčios ir greitos. Jose dirbantys žmonės bet kuriuo metu galėjo pasiraitoti rankoves ir kibti į iššūkius priešakyje. Vos tik bendrovė išauga “sauskelnes”, joje turi būti aiškūs darbuotojų vaidmenys, atsakomybės bei bendri tikslai.
Kiekvieno verslo aspekto tikslų iškėlimas
Kiekvienas verslo organizacijos padalinys ar darbuotojų grupelė turi turėti aiškius mėnesio, ketvirčio bei metinius tikslus. Nereikėtų pamiršti ir kiekvieno individualaus darbuotojo, dirbančio tame padalinyje asmeninių tikslų. Vėlgi, mėnesio, ketvirčio bei metiniai tikslai.
Bendrovės valdyba turi užtikrinti, jog visi procesai, veiklos bei tikslai derėtų tarpusavyje ir tai nuosekliai vestų į pagrindinių įmonės tikslų realizavimą. Jeigu ši verslo dalis tinkamai “sustyguojama”, tikėtina, jog verslas patirs didžiulę sinergijos naudą, t.y. 1 + 1 = 3.
Susikoncentravimas ties kritiniais sėkmės veiksniais
Verslūs bendrovių vadovai nuolatos ieško plėtros galimybių. Tačiau sparčiai plėtojantis, valdyba negali apimti visų užduočių ir pasinaudoti visomis galimybėmis. Tai problema, su kuria susiduria daugelis verslo vadovų – pragmatiškas maksimalizmas. Būtina susikoncentruoti ties keliomis galimybėmis ir ignoruoti likusias.
Problema ne tame, jog nėra finansinių ar kitų resursų galimybėms išnaudoti. Problemos šaltinis yra pagrindinių bendrovės vadovų nesugebėjimas parinkti prioritetinių sėkmės veiksnių. Kiekviename versle sėkmę lemia vos 2-3 esminiai dalykai, o visi kiti lieka nebe tokie svarbūs.
Taletingų darbuotojų paieška ir investavimas į juos
Ką tik įsikūrusios bendrovės dažniausiai pasamdo darbuotojus, kurie nors ir išmano savo sritį, vis dėlto nėra jų talentai, profesionalai. Verslo pradžioje tokių darbuotojų pakanka, nes jie sugeneruoja pakankamai gerą rezultatą, jog bendrovė galėtų pereiti į kitą lygmenį. Organizacijai plečiantis, bendrovei prireikia naujų, išskirtinių įgūdžių.
Talentingų darbuotojų paieška ir jų pasamdymas kainuoja papildomus pinigus ir tai neabejotinai paveiks finansus neigiamai trumpalaikėje perspektyvoje, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje tokių darbuotojų išlaikymas yra sėkmės garantas. Jeigu pažvelgsite į nebe pirmus metus iš eilės sparčiai augančias bendroves, visuomet pastebėsite, jog jose dirba savo sritį išmanantys darbuotojai. Žinoma, tokių specialistų išlaikymas kainuoja didžiulius pinigus.