• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenkija griebiasi naujų ribojimų, o viename iš miestų įsigalios viena griežčiausių mažos taršos zonų ne tik šalyje, bet ir visoje Europoje.

Lenkija griebiasi naujų ribojimų, o viename iš miestų įsigalios viena griežčiausių mažos taršos zonų ne tik šalyje, bet ir visoje Europoje.

REKLAMA

Nuo 2026 m. sausio 1 d. beveik visas miestas, įskaitant teritoriją iki aplinkkelio (A4, S52 ir S7 greitkelių žiedas), bus apibrėžtas kaip zona, į kurią nebegalės patekti senesnius išmetamųjų dujų standartus atitinkantys automobiliai – išskyrus kai kurias išimtis.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Į Krokuvos mažos taršos zoną (STC) be apribojimų galės patekti tik elektromobiliai, vandeniliu varomi automobiliai, taip pat benzininiai automobiliai, atitinkantys ne žemesnį nei „Euro 4“ standartą (nuo 2005 m.), ir dyzeliniai – nuo „Euro 6“ (nuo 2014 m.). Sunkesni nei 3,5 tonos komerciniai automobiliai privalės atitikti „Euro 4“ (benzinas) arba „Euro 5“ (dyzelis) normas.

REKLAMA

Skirtingai nei Vokietijoje, Krokuvoje (kaip ir Varšuvoje) sistema remsis automatiniu tikrinimu – vairuotojams nereikės registruotis ar klijuoti specialių lipdukų ant automobilio stiklo, jei jų transporto priemonė atitinka reikalavimus. Tačiau už pažeidimus be leidimo grės iki 500 zlotų (apie 115 eurų) baudos, kurias skirs miesto policija.

Išimtys ir mokama prieiga

Krokuviečiai, kurie iki reglamento įsigaliojimo įsigijo automobilį su senesniu nei leistina išmetamųjų dujų standartu, galės jį naudoti neribotai – ši išimtis galios pagal datą, kai sprendimas bus paskelbtas Mažosios Lenkijos vaivadijos oficialiajame leidinyje.

REKLAMA
REKLAMA

Išimtys taip pat bus taikomos CNG dujomis (ne LPG) varomiems automobiliams, neįgaliųjų transportui (1 automobilis vienai ZTP kortelei) ir pacientams, vykstantiems gydytis – tik konkrečią vizito dieną, su patvirtinimu.

Norintieji vis dar patekti į zoną su senesniais automobiliais, galės tai padaryti – už mokestį. 2026 m. vienos valandos leidimas kainuos 2,5 zloto (apie 0,60 euro), dienos – 5 zlotus (apie 1,15 euro).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo 2027 m. vienintelė galimybė – dienos leidimas už 15 zlotų (apie 3,50 euro). Taip pat bus galima įsigyti mėnesio leidimus – jų kaina kasmet didės nuo 100 iki 500 zlotų.

Griežčiau nei Vokietijoje

Krokuvos ir Varšuvos zonų reikalavimai iš esmės griežtesni nei Vokietijos miestų „Umweltzonen“, kur įvažiuoti leidžiama automobiliams, turintiems žalią lipduką – tai reiškia, kad benzininiai automobiliai turi atitikti bent „Euro 1“, o dyzeliniai – bent „Euro 4“ standartus. Krokuvos atveju – kartelė gerokai aukštesnė.

Planuojama, kad Krokuvos STC taps pavyzdžiu kitiems Lenkijos miestams, kuriems spaudimą kelia tiek ES oro taršos tikslai, tiek vietos gyventojų lūkesčiai dėl geresnės gyvenimo kokybės.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
Lenkai irgi "kovoja" už ekologiją. Šalis, kurios energetika paremta akmens anglimi...,
idiotų vis daugėja...kada bus riba?
BERAŠČIAI TV3 žurnalistai.....

Važiuoti AUTOMOBILIU, automobiliu važiuoja . SU Ingrida ar su Gitana, rinktis jums.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų