Vairuotojų apgaudinėjimas ar tik viliojimas: kodėl degalinės nurodo mažesnes kainas, bet skaičiuoja didesnes?

Šiuo metu kylant degalų kainoms žmonės atidžiau renkasi degalines, lygina jų siūlomas kainas. Tačiau į degalinę „Olerex“ užsukęs gyventojas skundėsi, kad degalinė naudojasi situacija ir bando pirkėjus klaidinti, nurodydama dvigubas kainas. Vieną kainą nurodo stende, o kitą, jau didesnę – ant degalų pylimo kolonėlės. Degalinė teisinasi, kad visiems pirkėjams pritaiko nuolaidą, o informacija apie kainas nurodo lentelėse šalia kolonėlių ir prie kasos.

Portalo tv3.lt skaitytojas Mantas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad degalinė „Olerex“ klaidina ir apgaudinėja pirkėjus dėl kuro kainų.

„Pritrūkęs degalų kelyje Via Baltica užsukau į artimiausią degalinę Aristavos kaime, Kėdainių rajone. Kuro švieslentėje buvo nurodyta, kad litras dyzelino kainuoja 1,19 euro. Panaši kaina buvo ir kitose degalinėse, kurias pravažiavau. Tad nusprendžiau šioje degalinėje pripildyti kuro baką.

Tačiau pildamas kurą netyčia žvilgtelėjau į besisukančius litrų skaičius ir pamačiau, kad litras dyzelino kainuoja nebe 1,19, bet jau 1,31 euro. Prisipylęs pilną baką nuėjau prie kasos išsiaiškinti, kodėl skiriasi kuro kaina“, – pasakojo vyras.

Anot Manto, iš pradžių, jis pagalvojo, kad įsivėlė klaida, gal iš tikrųjų kuro kaina ir yra 1,31 euro.

„Paklausiau darbuotojos, kokia iš tikrųjų yra kaina, ji man paaiškino, kad pritaikė nuolaidą. Darbuotoja aiškino, kad yra kažkokios sutartys, pagal kurias vieniems taikomos nuolaidos, kitiems – ne.

Tada pasakiau, kad tai yra žmonių apgaudinėjimas, bet degalinės darbuotoja ėmė tikinti, kad visiems ta nuolaida yra taikoma“, – sakė vyras.

Anot jo, kažkokios nuolaidos atrodo labai keistai, juk darbuotoja jas gali pamiršti pritaikyti.

„Gerai, kad pastebėjau skirtingas kainas, o jeigu žmogus neatkreips į tai dėmesio? Be to, tuo keliu vyksta daug užsieniečių, jie irgi gali net nepastebėti, kad kainos skiriasi. Tad manau, kad tokiu būdu degalinė siekia pasipelnyti“, – piktinosi Mantas.

Visiems pirkėjams taikomos nuolaidos?

Degalinių tinklą „Olerex“ valdančios įmonės „Gelvybė“ direktoriaus pavaduotojas Vytas Bilskis sakė, kad ši situacija dėl kainų jam žinoma ir apie tai su degalinės personalus jau buvo pasikabėta.

„Apgailestaujame, kad klientui kilo abejonių net po to, kai jam buvo paaiškinta kainų ir nuolaidų sistema, kuri pas mus degalinėje yra tokia pati, kaip daugelyje kitų degalinių tinklų.

Noriu atkreipti dėmesį, kad degalų kainos kreditiniams klientams skiriasi nuo visiems kitiems klientams taikomos kainos, kurie moka už degalus grynaisiais arba bankine kortele. Jūsų skaitytojo apsilankymo metu degalinės kasose ir kolonėlėse nustatyta dyzelino kaina kreditiniams klientams buvo 1,31 euro. Visiems klientams, kurie atsiskaito grynais ar bankine kortele tuo metu dyzelinui buvo taikoma 0,12 euro nuolaida, kas atitinka kainų stende rašomą kainą – 1,19 euro. Šiuo metu degalinėje kainos jau pakitusios“, – kainas komentavo įmonės direktoriaus pavaduotojas.

REKLAMA

Anot jo, degalinėje užrašai apie kainas su paaiškinimais yra trijose vietose – ant kainų stendo, ant degalų kolonėlių ir prie kasos.

„Ant kainų stendo yra užrašas – nurodyta degalų kaina stende galioja atsiskaitant grynaisiais ar banko kortele. Tai reiškia, kad klientas gauna nuolaidą nepriklausomai, ar jis turi nuolaidų kortelę, ar ne“, – sakė V. Bilskis.

Tačiau anot jo, ant degalų pylimo kolonėlių kaina jau yra kitokia, be nuolaidos.

„Bet šalia kolonėlių yra lentelės su taikomomis kainomis pagal atsiskaitymo formas. Ten nurodyta kaina atsiskaitant debetine ar kreditine kortele ir atsiskaitant grynaisiais ar bankine kortele.

Prie kasos yra dar viena lentelė, kur išvardintos degalų kainos jau su nuolaida atsiskaitant grynaisiais ar banko kortele“, – pasakojo V. Bilskis.

Jis pabrėžė, kad jokios apgaulės nėra ir nuolaidos yra taikomos visiems.

„Ateityje stengsimės dar aiškiau komunikuoti, tuo pačiu tikimės klientų atidumo užrašams“, – sakė V. Bilskis.

Sulaukė ir daugiau skundų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) komentuodama šį atvejį teigė, kad sulaukia ir daugiau žmonių skundų dėl kainų klaidinimo, nepritaikytų nuolaidų degalinėse.

„Įstatymas nurodo, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai vartotojui pateikti informaciją apie įsigyjamą prekę ar paslaugą. Jeigu pardavėjas to nepadaro, pavyzdžiui, pateikia klaidingą informaciją apie kainą, jis turi atlyginti pirkėjo patirtus nuostolius.

Vartotojai, kurie nusipirko prekę ar paslaugą už didesnę kainą nei buvo nurodyta arba jiems buvo suteikta neaiški informacija apie kainą, turėtų tai užfiksuoti ir su pirkimo kvitu kreiptis į pardavėją. Pirkėjai turi nurodyti ir savo reikalavimą. Pavyzdžiui, grąžinti permoką. Taip pat apie pastebėtus kainų neatitikimus vartotojas turi teisę pranešti VVTAT pateikdamas tai patvirtinančius įrodymus“, – patarė tarnyba.


Rašyti komentarą...
T
Tauta
2021-10-13 07:37:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
Čia aiškiai sukčiauja ir emsi kaloneles. Nes žmonės ir daug ko nemato.
SKULAS APGAUDINĖJA. Plus ir su kava. Kavos kaina 1.50 mažas ir 1.80 didelis puodelis o kiekis tas pats
Atsakyti
-3

S
Simas
2021-10-13 09:28:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nevaziiuokit iseiginem d.I nestes duju kolonkes,nebent pas jus guminis bakas
Atsakyti
0

!
!!!
2021-10-13 08:37:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kur elektros reikes pigiau gauti..... Is furu ar bus perejimai, kad privaziavus prie musu tautieciu ukrainieciu uzsipilti... :-)...
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (18)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų