Verslininkai skaičiuoja galimas pajamas, šią sumą padaugina iš visų šalies vaikų, sulaukusių 13 metų amžiaus, ir išeina labai įspūdingas skaičius – 9 milijonai eurų išleisti Kalėdų žaislams. Prekybininkai sako, esą gal tai ir nebus tikslūs skaičiai, tačiau pabrėžia, kad žaislai dažniausiai domina tik vaikus iki 13 metų. Vyresni Kalėdų Senelio prašo telefonų ar kompiuterių. O štai tie, kam dar žaislai rūpi, bet ko nesirenka. Gyvuoja ir žaislų mados.
„Populiariausi šiuo metu žaislai yra žaislai robotai. Tai vadinamieji interaktyvūs žaislai. Tai yra populiari labai dinozauro tematika“, - aiškina „Žaislų planetos“ rinkodaros vadybininkė Agnė Uleckaitė.
Net ir renkantis lėles, kaip sako prekybininkai, vaikų žvilgsniai pirmiausia krypsta į filmų ir pasakų herojus, matytus animaciniuose filmukuose ar net reklamoje. Todėl Lėlės monstrės dabar tarp vaikų – mėgstamiausios. Tiesa, čia kalbama apie mažiausius žaislų mylėtojus. Mokyklinukai, kaip sako parduotuvių atstovai, dar išrankesni, jie dažniau dairosi į medinius žaislus, lavinamuosius, ir aišku, kompiuterinius žaidimus.
Kalėdų Senelio atstovai - tėčiai ir mamos sako, kad išrinkti Kalėdų dovaną šiuolaikiniam vaikui labai sunku. Nes dažnai jis ir pats nežino ko nori. Todėl norėti ima visko.
Vaikų psichoterapeutas Linas Slušnys sako, kad kaprizų paisyti nereikėtų. Su tais, kurie jau nebetiki Kalėdų Seneliu, tėvai turėtų aptarti, ko labiausiai reikia, ir tai nupirkti. Ir jokiu būdu negalima vaikui žadėti to, ko tėvai padovanoti tikrai negalės. Tai viena didžiausių, kaip pabrėžia psichiatras, tėvų daromų klaidų renkantis dovanas.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.