REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl karo ir aukštų energijos kainų pernai mažiau pelno gavusios kruizų laivų bendrovės šiemet aplenkia Baltijos jūrą, todėl į Klaipėdą šį sezoną laivų atvyks mažiau. Vis dėlto šiemet, palyginti su praėjusiais metais, didėja jų užpildymas ir keleivių turėtų atvykti daugiau, teigia Klaipėdos uosto atstovė.

Dėl karo ir aukštų energijos kainų pernai mažiau pelno gavusios kruizų laivų bendrovės šiemet aplenkia Baltijos jūrą, todėl į Klaipėdą šį sezoną laivų atvyks mažiau. Vis dėlto šiemet, palyginti su praėjusiais metais, didėja jų užpildymas ir keleivių turėtų atvykti daugiau, teigia Klaipėdos uosto atstovė.

REKLAMA

Penktadienį Klaipėdoje kruizinių laivų sezoną pradėjo su Bahamų vėliava plaukiojantis „Hamburg“, kuriuo atvyko 329 keleiviai, o iš viso šiemet į uostamiestį turėtų atvykti 44 laivai – 17 mažiau nei pernai. 

Klaipėdos uosto direkcijos tarptautinių ryšių vadovė Kristina Gontier sako, kad kruizų laivų kompanijos Baltijos jūros uostus aplenkia, nes pernai šiame regione uždirbo mažiau.

„Tendencijos Baltijos jūroje turbūt nėra pačios geriausios, tenka pripažinti (...) Iš esmės praeitų metų pelnai buvo labai maži kruizinėms kompanijoms, dėl nenutrūkstančio karo Ukrainoje ir dėl energijos aukštų kainų subrango kruizai, todėl kai kurios kruizinės kompanijos visai nesiunčia laivų arba sutrumpina kruizus“, – penktadienį Klaipėdos kruizinių laivų terminale žurnalistams sakė K. Gontier.

REKLAMA
REKLAMA

Ji pastebi, kad Klaipėdoje nuosmukis yra mažiausias, labiausiai nukentėjo šiauriniai Baltijos uostai – Talinas, Helsinkis ir Stokholmas, kuriuose laivų vizitų šiemet sumažėjo triskart.

REKLAMA

K. Gontier teigimu, kelionės kruiziniu laivu Baltijos jūroje šiemet brango 5–10 proc.

Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė teigė, kad laivų mažėja ir dėl to, kad jų maršrutuose dėl karo neliko Rusijos uosto Sankt Peterburgo, kuris anksčiau buvo vienas pagrindinių traukos centrų.

„Bet kuriuo atveju Baltijos kruizo perliukas visada buvo Sankt Peterburgas, jis uždarytas, kruizinės linijos keičia maršrutus ir derina įvairiausias įmanomas galimybes, įvairiausius uostus ir turbūt mes ne visada patenkame į tokį sąrašėlį“, – žurnalistams sakė R. Savickienė.

REKLAMA
REKLAMA

K. Gontier teigia, kad Baltijos uostai keičia turizmo strategiją neįtraukiant į ją Sankt Peterburgo.  

„Kitą savaitę Baltijos kruizų asociacijos konferencijoje bus pristatyta nauja Baltijos jūros strategija, kaip reklamuoti regioną be Sankt Peterburgo. Vėlgi, ši strategija prisideda prie Klaipėdos žinomumo“, – sakė K. Gontier.

Anot jos, jog šiemet Klaipėdoje tikimasi daugiau keleivių, nes dukart iki 80 proc. padidėjo laivų užpildymas.  

„Šiais metais bus žymiai daugiau kruizinių laivų keleivių, kadangi jau dabartiniais duomenimis, kuriuos gauname iš kelionių agentūrų, užpildymas kruizinių laivų turėtų siekti 80 procentų. Jeigu praeitais metais buvo vos 40 procentų (...) Labai pozityvi tendencija, kadangi tai leis priimti sprendimus kitais metais atitinkamai didinti įplaukimų skaičių“, – teigė K. Gontier.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pernai kruizų sezonas Klaipėdoje prasidėjo balandžio 11-ąją ir baigėsi spalio 8 dieną, jo metu apsilankė 61 laivas su beveik 47 tūkst. keleivių.

Šiemet į Klaipėdą kruizais atvykusiems keleiviams siūlomos pramogos nesikeičia, dažniausiai siūlomos išvykos į Neringą, Palangą, Ventės ragą, Platelius.

Anot K. Gontier, bendrai pasaulyje kruizinė laivyba auga: šiuo metu statomi 95 nauji kruiziniai laivai, o po penkerių metų keleivių skaičius turėtų pasiekti 40 mln. per metus, kai iki pandemijos jis siekė 30 mln.

Kruizinių laivų sezono pabaiga Klaipėdoje šiemet numatoma rugsėjo 17 dieną. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų