„Apklausos duomenys parodė, kad meilės dieną švenčia beveik 80 proc. lietuvių ir daugumai jų svarbiausia ne materialios dovanos, o galimybė romantiškai praleisti laiką su antra puse – šią dieną parodyti ir sulaukti daugiau šilumos bei dėmesio“, – sako „Geros dovanos“ rinkodaros vadovas Martynas Navickas.
Šių metų vasarį atliktos apklausos duomenimis, nors didžioji dalis porų meilės dieną romantiškai leidžia namuose, 21,3 proc. apklaustųjų teigia vasario 14-osios vakarą apsilankantys restorane, 14,5 proc. einantys į kino teatrą, o 12 proc. besimėgaujantys vandens pramogomis arba SPA malonumais.
„Panašią tendenciją pastebime ir tarp pirkėjų. Jau daugiau nei dvejus metus iš eilės populiariausių parduodamų šv. Valentino dienos dovanų sąraše atsiduria masažai, vandens pramogos ir pirčių malonumai, šokolado degustacijos dviem“, – teigia M. Navickas.
Dovanų eksperto teigimu, galima pastebėti ir tam tikrą paradoksą: „Nors dauguma apklaustųjų teigia, kad šv. Valentino dieną su savo antra puse niekur neišeina, beveik trečdalis respondentų norėtų vasario 14-ąją dovanų gauti kvietimą prasiblaškyti.“
Apklausa rodo, kad meilės dieną lietuviai nepamiršta ir rankų darbo dovanų. 26 proc. lietuvių stengiasi pagaminti kokį nors ypatingą patiekalą, 12 proc. įteikia savo rankomis padarytas smulkmenėles.
Šv. Valentino dienos dovanų sąraše pozicijų nepraranda ir tradicinės meilės dienos dovanos – gėlės ir šokoladas. 10,8 proc. apklaustųjų nurodė, kad šiemet savo antrai pusei dovanos gėlių ir šokolado, o beveik penktadalis apklausos dalyvių patys tikisi tai gauti dovanų.
Dovanų platinimo bendrovės „Gera dovana“ duomenimis, net 52 proc. apklausos dalyvių iš dalies laiko save romantikais, o labai romantiškais žmonėmis save vadina 37 proc. respondentų.
Atliekant tyrimą apie šv. Valentino dieną internetu buvo apklausti 652 Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 65 metų.