REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dyzelino išmetamųjų dujų apdorojimo programinė įranga, kuri išsijungia temperatūrai nukritus žemiau tam tikros ribos, yra neteisėta, o tokių automobilių savininkai turi teisę reikalauti kompensacijų, antradienį paskelbė ES Teisingumo Teismas (ESTT), atverdamas duris naujai ieškinių bangai „dyzelgeito“ skandale.

Dyzelino išmetamųjų dujų apdorojimo programinė įranga, kuri išsijungia temperatūrai nukritus žemiau tam tikros ribos, yra neteisėta, o tokių automobilių savininkai turi teisę reikalauti kompensacijų, antradienį paskelbė ES Teisingumo Teismas (ESTT), atverdamas duris naujai ieškinių bangai „dyzelgeito“ skandale.

REKLAMA

ESTT pareiškė, kad „transporto priemonės, kurioje įrengtas neteisėtas išderinimo įtaisas, pirkėjas turi teisę į kompensaciją iš automobilio gamintojos, jei šis įrenginys padarė žalą tam pirkėjui“.

Šis sprendimas atveria duris naujai ieškinių dėl kompensacijų bangai automobilių gamintojoms, įrengusiems dyzeliniuose automobiliuose vadinamąją „šiluminių langų“ programinę įrangą.

„Toks išderinimo įtaisas, dėl kurio padidėja azoto oksido (NOx) emisija, yra draudžiamas“, – nurodė ESTT.

Automobilių gamintojos anksčiau tvirtino, kad jų programinė įranga, kuri išjungia išmetamųjų dujų valymo įrenginius, kai lauko temperatūra nukrenta žemiau tam tikros ribos, buvo būtina siekiant apsaugoti variklį – net jei dėl to transporto priemonė būtų taršesnė.

REKLAMA
REKLAMA

ESTT sprendimas priimtas po to, kai Vokietijos teismas Ravensburge paprašė išnagrinėti bylą, kurią iškėlė  „Mercedes-Benz“ automobilio su įmontuota „šiluminio lango“ programine įranga, savininkas.

„ES teisė gina ne tik viešuosius interesus, bet ir specifinius individualaus motorinės transporto priemonės pirkėjo interesus“, – nurodė ESTT.

Teismo teigimu, galimas kompensacijų sumas turi apskaičiuoti Vokietijos teismai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų