Darbinimosi įgūdžiai – ugdomi
„Eurostat“ duomenimis nedarbo lygis Europos Sąjungoje šių metų kovą siekė 23,7 % (Lietuvoje šis skaičius kiek viršija 20 %) – vadinasi, darbo neturi kone kas ketvirtas jaunas europietis. Esant tokiai konkurencijai svarbi tampa kiekviena detalė, ypač pirmasis norinčio įsidarbinti jaunuolio įspūdis – jo gyvenimo aprašymas.
Koks CV atkreips darbdavių dėmesį, ką jame reikėtų išryškinti, o ką nutylėti? Atsakymų į šiuos jaunimui aktualius klausimus buvo ieškoma trečiadienį Vilniuje vykusiame kompanijos „Nestlé Baltics“ projekto „CV Clinics“ renginyje. Šis projektas – iniciatyvos „Nestlé needs YOUth“ Europoje dalis. Jo metu darbdaviai tiesiogiai bendrauja su jaunais žmonėmis, padeda jiems ugdyti kompetencijas įsidarbinant ir žengti pirmuosius žingsnius darbo rinkoje.
6 sekundės šlovės
„Nestlé Baltics“ žmogiškųjų išteklių vadovė Diana Kundrotienė pataria gyvenimo aprašymo per daug neišplėsti – net patyrusio darbuotojo CV neturėtų užimti daugiau nei 2 puslapių. Amerikiečių įdarbinimo įmonės „TheLadders“ atliktas tyrimas parodė, kad vidutiniškai darbdavys CV peržiūrėti skiria vos 6 sekundes. Išnaudokite jas: visa pagrindinė informacija (vardas, pavardė, išsilavinimas ir patirtis) turi būtų aiškiai matoma vos užmetus akį, o jūsų gebėjimai – patraukti dėmesį.
Vis dėlto, norėdami išsiskirti nepersistenkite – ryškios spalvos, įvairūs šriftai ir margas CV fonas greičiausiai sulauks priešingo nei norėtumėte rezultato. Tekstui verčiau rinkitės dalykišką juodą spalvą. O jei norite išskirti antraštes – ramias, prigesintas žemės spalvas.
Žinokite, kur pretenduojate
Tinkamas gyvenimo aprašymas turėtų būti skirtas konkrečiai darbo vietai. Todėl kiekvieną kartą jį pakoreguokite – jei pretenduojate į finansininko vietą, nuopelnus meno srityje palikite nuošaly. Taip pat atkreipkite dėmesį į darbo skelbime surašytus darbdavio reikalavimus. Jų paisymas ir išryškinimas gyvenimo aprašyme suteiks motyvaciją dirbti konkretų darbą. Vienodų, šabloniškų CV darbdaviai gauna šimtus.
„Visiems iš eilės darbdaviams siunčiamas vienodas gyvenimo aprašymas nepadaro įspūdžio. Dar didesnė klaida – kai tas pats CV vienu elektroniniu laišku išsiunčiamas keliems ar net keliolikai darbdavių, o visi laiško gavėjai mato ir kitus adresatus. Tampa akivaizdu, kad žmogus ieško bet kokio darbo, o ne būtent to, kurį siūlo darbdavys“, – kalbėjo D. Kundrotienė.
Akių spalva darbo gauti nepadės
Kitas patarimas – gyvenimo aprašymas turi būti dalykiškas. Darbdaviui tikrai nerūpi jūsų ūgis, svoris ar akių spalva. Todėl nurodykite tik išsilavinimą ir darbo patirtį, nepamiršdami ir kitos patirties, kuri galėtų sudominti darbdavį. Tai gali būti informacija apie išklausytus kvalifikacijos kėlimo kursus, savanorystę ar darbo praktiką.
Taip pat į gyvenimo aprašymą nebūtina dėti savo nuotraukos. Jei vis dėlto nusprendėte ją įdėti, rinkitės dalykišką, o ne tokią, kurioje leidžiate laisvalaikį prie ežero – toks įvaizdis nepridės nei solidumo, nei aiškaus noro dirbti konkrečioje kompanijoje.
Pasak D. Kundrotienės, tinkamas gyvenimo aprašymas darbo vietos neužtikrina, nes atskleisti visas geriausias savybes vis tiek teks per darbo pokalbį. Vis dėlto tai gali būti garantija, kad į tą pokalbį būsite pakviestas.
„CV Clinics“ – dalis „Nestlé“ iniciatyvos „Nestlé“ Needs YOUth“. Šia iniciatyva daugiau kaip 280 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje turinti kompanija siekia Europoje mažinti jaunimo nedarbą ir padėti jaunuoliams atrasti savo vietą darbo rinkoje. Pasitelkus iniciatyvą iki 2016 metų planuojama įdarbinti 10 tūkst. jaunų žmonių iki 30m., dar 10 tūkst. vietų sukurs patys darbdaviai, suteikdami galimybę jaunuoliams savo įmonėje atlikti praktiką, ugdysiančią profesinius įgūdžius bei praversiančią ateityje.