Artėjantis pasaulio krepšinio čempionatas buitinės technikos pardavėjams įžiebė viltį, kad bent jau televizoriai taps paklausesne preke. Jų išties parduodama daugiau, bet ne tiek, kiek prieš porą metų, rašo "Lietuvos rytas".
Kritus statybos sektoriui, susitraukė ir buitinės technikos rinka. Vilčių atsitiesti pardavėjams suteikė ne tik prognozės, kad išaugs vartojimas, bet ir jau prabėgęs futbolo ar artėjantis krepšinio čempionatai.
„Šių laikotarpių nepanaudoti akcijoms būtų kvaila", – pripažino buitinės technikos prekybos tinklo „Elektromarkt" rinkodaros vadovas Irmantas Viliūnas.
Praėjusį savaitgalį pradėta „Elektromarkt" nuolaidų akcija tinklo šeimininkus nuteikė optimistiškai – mažiau paklausių didesnės įstrižainės televizorių paklausa ūgtelėjo dvigubai.
Panašių rezultatų tinklas sulaukė ir per futbolo čempionatą. I.Viliūnas viliasi, kad pamažu sugrįžti į vėžes padės ne tik per čempionatus padidėjantis pardavimas, bet ir artėjantis šaltasis sezonas, kai žmonės dažniau vakarus leidžia namie.
„Žmogui reikia motyvo pirkti. Žinoma, daug lemia ir kaina. Bet sakyti, kad žmonės jau lengviau išsiskiria su pinigais, dar negalėčiau", – apgailestavo „Elektromarkt" rinkodaros vadovas.
Kad artėjantis krepšinio čempionatas nesukėlė pirkimo karštligės, tikino ir kitas buitinės technikos pardavėjas „Topo centras".
„Matyt, pirkėjai šiuo metu rūpinasi artėjančiais mokslo metais. Kur kas daugiau perkama kompiuterių", – svarstė „Topo centro" generalinis direktorius Erlandas Jakubonis.
Jis tikisi, kad įsibėgėjus čempionatui išaugs ir susidomėjimas „Topo centro" siūloma akcija.
Jei čempionate lietuviai iškovotų aukso medalius, pardavėjai įsipareigoja pirkėjams grąžinti 100 proc. įsigyto vieno modelio televizoriaus vertės. Laimėjus bronzos ir sidabro medalius į pirkėjų kišenes grįš atitinkamai 50 ir 70 proc. išleistos sumos.
Kai šią vasarą vyko pasaulio futbolo čempionatas, rengtos akcijos metu siūlomų pigiau įsigyti televizorių paklausa išaugo daugiau nei dešimteriopai.
Praėjusį pusmetį „Topo centre" televizorių pardavimas vienetais kilo 4 proc., tačiau apyvarta sumažėjo iki 8 proc. – krito buitinės technikos kaina.
Krepšinio aistruoliai neskuba pirkti ir krepšinio atributų.
„Patys populiariausi yra šalikai – paprastai per mėnesį jų nuperkama apie šimtą.
Tačiau prasidėjus čempionatui sporto atributikos paklausa padidėja kelis, kartais keliolika kartų", – sakė prekybos tinklo „Maxima" atstovė Renata Saulytė.
Šiuolaikinio meno centro kieme Vilniuje, kaip ir per pasaulio futbolo, taip ir per krepšinio čempionatą iškils palapinė, kurioje aistruoliai galės stebėti rungtynes gurkšnodami alų.
„Iš pradžių abejojome, ar verta vėl nuomoti vietą, palapinę, ekraną. Mat jeigu lietuviai žais prastai, tai prastai bus ir verslui. Jei lietuviai užims 5–8 vietas, viskas bus gerai", – "Lietuvos rytui" argumentus dėstė laikinojo baro šeimininkas Martynas Tyla.
Sujudimui rengiasi ir sostinės sporto baras „Stars & Legends".Didžiausius stalus šiuose baruose jau užsisakė bendrovių ar bičiulių kolektyvai.