Statistikos departamento duomenimis, 2009 m. spalį, palyginti su rugsėju, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,4 procento.
2009 m. spalį, palyginti su rugsėju., bendrajam vartotojų kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo 4,7 procento atpigusios būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekės ir paslaugos, 0,5 – maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 1,6 – poilsio ir kultūros grupės prekės ir paslaugos ir 4,2 procento pabrangę alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai, 1,9 – drabužiai ir avalynė.
Vartojimo prekių kainos per minėtą laikotarpį sumažėjo 0,3 procento, paslaugų – 0,8 procento.
Būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekių ir paslaugų kainų pokytį labiausiai paveikė 12,6 procento atpigęs karštas vanduo ir centralizuotai tiekiama šiluma, 5,7 – būsto nuomos mokesčiai.
Didžiausią įtaką maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų mėnesiniam kainų pokyčiui turėjo 5,2 procento atpigę vaisiai ir uogos, 0,7 – mėsa ir jos produktai, 0,9 – pienas ir jo produktai, sūris, kiaušiniai, 2,5 – kava, arbatžolės, kakava, 1,2 – sviestas, aliejus ir riebalai. Šviežios daržovės pabrango 10,4 procento, iš jų daugiausia – vaisinės daržovės (agurkai, pomidorai) – 24,4 procento. Atpigo šakniavaisiai (morkos, burokėliai) – 13,1 procento, bulvės – 10,6 procento.
Poilsio ir kultūros grupės prekių ir paslaugų kainų sumažėjimą lėmė 6,9 procento atpigusios atostogų išvykos, 0,5 – vaizdo aparatūra.
Alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kainų padidėjimą nulėmė 8,7 procento pabrangę tabako gaminiai, 1,7 – spirituoti gėrimai, 1,5 – vynas ir vyno produkcija. Tabako gaminių kainų padidėjimui vis dar turėjo įtakos nuo 2009 m. rugsėjo 1 d. cigaretėms pradėtas taikyti didesnis akcizo tarifas.
Drabužių ir avalynės grupės prekių ir paslaugų kainų pokyčiui įtaką darė dėl naujų žiemos sezono kolekcijų pasirodymo 3,8 procento padidėjusios avalynės ir 0,9 – drabužių kainos. Kiti aprangos gaminiai ir aprangos reikmenys pabrango 3,9, avalynės taisymas – 0,8 procento.
Iš kitų prekių ir paslaugų, turėjusių didelės įtakos bendrajam vartotojų kainų pokyčiui, galima paminėti 1,7 procento atpigusias judriojo telefono ryšio paslaugas, po 0,6 – degalus ir farmacijos gaminius, 5,3 – sanatorijų paslaugas, 1,4 – kosmetikos priemones, 2,1 – apgyvendinimo paslaugas ir pabrangusias 0,9 procento trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekes, 1,4 – neapibrėžto lygio išsilavinimo paslaugas, 0,7 – vietinio keleivinių automobilių transporto paslaugas.
2009 m. spalio mėn. metinė infliacija (2009 m. spalio mėn., palyginti su 2008 m. spalio mėn.) sudarė 1,3 procento. Metinės infliacijos lygį daugiausia lėmė 19,1 procento per dvylika mėnesių pabrangę alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai, 15,6 procento – sveikatos priežiūros grupės prekės ir paslaugos, 9 procentais – įvairios prekės ir paslaugos ir 3,3 procento atpigę maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 9,9 – drabužiai ir avalynė.
Vartojimo prekės per metus pabrango 0,3, paslaugos – 4,3 procento.