„Artėjame prie vieno didžiausių Lietuvos geležinkelių infrastruktūros modernizavimo projekto – geležinkelio linijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo – pusiaukelės. Tai intensyviausiai naudojamas geležinkelio ruožas šalyje, kurio elektrifikacija leis užtikrinti žalesnes keliones visiems keleiviams pritaikytais perkamais elektriniais traukiniais“, – pranešime sakė M. Skuodis.
LTG grupės bendrovė „LTG Infra“ šiuo metu elektrifikuoja ruožą nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus geležinkelio mazgą (Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai). Bendras ruožo ilgis siekia 364 kilometrus.
Šiuose ruožuose bus įrengtas elektros kontaktinis tinklas, naujos traukos pastotės, pakeistos geležinkelio stočių valdymo sistemos, padidintas jų valdymo saugumo lygis.
Viso projekto kontaktinio tinklo darbus numatoma užbaigti iki kitų metų pabaigos, o darbai, susiję su elektros energijos tiekimu ir testavimu, turėtų būti baigti 2025-aisiais. Ištisinis elektrifikuoto ruožo Vilnius–Klaipėda ilgis sieks 731 kilometrą.
Jau elektrifikuoti trys ruožai – Vilnius–Kaunas, Lentvaris–Trakai ir Vilnius–Kena. Lietuvoje geležinkelių tinklas yra vienas mažiausiai elektrifikuotų Europoje ir sudaro 8 proc. viso šalies tinklo (152,4 km).
Baigus projektą bus elektrifikuota 27 proc., o užbaigus ir „Rail Baltica“ – apie 40 proc. geležinkelių tinklo. Europos Sąjungos valstybėse elektrifikuotų geležinkelių vidurkis siekia 54,3 proc.