Privalomas vairuotojų draudimas: kaip šiais metais keisis kainos gyventojams?

Kasmet šimtai tūkstančių vairuotojų turi įsigyti civilinės atsakomybės draudimo polisą. Jo kaina kiekvienam vairuotojui – individuali, tačiau taip pat ją veikia ir bendra, per praėjusius metus vairuotojams išmokėta išmokų suma.

Lietuvos banko duomenimis, praėjusiais, kaip ir ankstesniais metais, galiojo daugiau kaip 1,34 mln. vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutarčių, kurias buvo sudarę gyventojai.

Iš viso per praėjusius metus jie sumokėjo 128,8 mln. eurų draudimo įmokų – per 11 mln. eurų mažiau nei 2019 m.

Be to, pernai vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo išmokos gyventojams buvo išmokėtos 67,5 tūkst. kartų. Bendra išmokėta išmokų suma siekė 69,6 mln. eurų.

Palyginti su 2019 m., pernai bendras išmokėtų žalų kiekis ir jų suma eurais sumažėjo. Tačiau vienos žalos vidutinė išmoka išaugo.

Kaina skaičiuojama individualiai

„Lietuvos draudimo“ valdybos narys Simonas Lisauskas patvirtina, kad vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kainą kiekviena draudimo bendrovė skaičiuojanti individualiai.  

„Nors kalbame apie privalomąjį draudimą, rinkoje jis nėra vienodas, tad ir vidutinę kainą skaičiuoti nėra tikslinga. Įmonės šio draudimo kainą kiekvienam vairuotojui skaičiuoja atsižvelgdamos tiek į kriterijus, kurie leidžia įvertinti riziką susijusią su konkrečiu vairuotoju, tiek į savo teikiamą paslaugą“, – detalizuoja S. Lisauskas.

S. Lisausko teigimu, skirtingų bendrovių siūlomas produktas dažnai varijuoja savo vertėmis ir su draudimu siūlomomis gretutinėmis paslaugomis.

„Atrodytų, kad papildoma vertė iškart pabrangina produktą, tačiau taip irgi būna ne visuomet, nes kiekviena bendrovė skaičiuoja unikalius kriterijus, matuoja konkretaus vairuotojo/ automobilio riziką – atsižvelgiama į vairuotojo patirtį, anksčiau turėtus arba neturėtus įvykius, automobilio eksploatavimo regioną.

REKLAMA

(...) Atsižvelgiama ir į aplinką – t. y. draudimo bendrovės kasmet vertina, kaip keičiasi draudimo įvykių dažnis, kinta vidutinė žalos atlyginimo kaina, taip pat vertinama automobilių detalių, autoservisų darbo savikaina“, – prideda S. Lisauskas.

Pasak S. Lisausko, draudimo įmokos dydį veikia ir pats automobilis – vertinamas jo galingumas, kuro tipas, kokiai veiklai jis bus naudojamas.

„Dėl aukščiau išvardintų priežasčių draudimo kaina yra individuali ir kintanti – kasmet sudarant draudimo sutartį šie kriterijai yra vertinami iš naujo“, – sako S. Lisauskas.

Kainų pokyčių nekomentuoja

Visgi, ar didesni išmokų skaičiai pernai reiškia privalomo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo įmokų augimą šiemet, Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis sako tiksliai atsakyti negalintis.

„Draudimo rinka vadovaujasi Konkurencijos tarybos išaiškinimu, kad bet koks viešas informacijos, susijusios su kainomis ir jų politika, atskleidimas, gali daryti neigiamą įtaką konkurencijai rinkoje ir būti traktuojamas kaip iš anksto suderintas rinkos dalyvių veiksmas, kurį draudžia Konkurencijos įstatymas. Tai užtrauktų rimtą finansinę atsakomybę visai rinkai“, – pastebi A. Romanovskis.

A.Romanovskio teigimu, bendrieji veiksniai, kurie lemia įmokos dydį, apima tokius tradicinius faktorius kaip draudimo rūšies pelningumas ir nuostolingumas, infliacija, darbo užmokesčio augimas.

„Taip pat su įmokos dydžio nustatymu yra susiję šie veiksniai – avaringumo situacija šalyje, bendras išmokų dydis ir vidutinis vienos išmokos dydis, draudimo produkto platinimo per tarpininkus kaštai bei kt.“ – sako A. Romanovskis.

Daugiau išmokų – nebūtinai brangesnis draudimas

Pernai privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo išmokų, tiek gyventojams, tiek įmonėms išmokėta virš 145 mln. eurų, praneša Lietuvos bankas (LB).

Tai yra didesnė išmokų suma nei 2019 metais, nors užregistruotų išmokų skaičius pernai buvo mažesnis.

REKLAMA

„Vertinant išmokų skaičių, praėjusiais metais buvo išmokėta 102 tūkst. išmokų, arba beveik dešimtadaliu mažiau nei 2019 m. Pagal turimus duomenis, žalų dažnis buvo mažesnis, nei 2019 m., tačiau vidutinis išmokos dydis augo“, – pastarųjų metų duomenis pateikia LB.

LB teigimu, išmokėtos draudimo išmokos įprastai yra svarbus veiksnys, turintis reikšmės skaičiuojant draudimo įmokas ateityje, tačiau jis nėra vienintelis veiksnys, vertinamas draudimo įmonių, apskaičiuojant draudimo įmokų dydžius.

„Todėl net ir žinant, kad tam tikru laikotarpiu buvo išmokėta didesnė draudimo išmokų suma, negalima automatiškai spręsti apie draudimo įmokų augimą artimiausioje ateityje“, – praneša LB.


Rašyti komentarą...
Žiūrėk, ką rašai
2021-03-15 10:00:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
Smirnovaite. Iki šiol būdavo privalomas transporto priemonių draudimas, o ne privalomas vairuotojų draudimas. Nemokša.
Atsakyti
0

v
vairuotoja
2021-03-15 10:33:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
teisinga pastaba
Atsakyti
0

v
vairuotoja
2021-03-15 10:37:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
teisinga pastaba
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (4)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų