„Toliau vyksta pokalbiai dėl laivo tos nuomos išpirkimo, bet šituo klausimu mes tik politiniam lygyje palietėm ir visa kita pokalbiai turi vykti atskirų specialistų lygyje“, - LRT televizijai trečiadienį sakė Algirdas Butkevičius.
BNS paklaustas, ar kalbėta apie laivo-saugyklos išpirkimą anksčiau nei 2024 metais, A.Butkevičius sakė: „Nesakysiu“. „Hoegh LNG“ valdybos pirmininkas Martinas Hoeghas (Martinas Hiogas) LRT televizijos žurnalistams Osle teigė neatmetantis galimybės laivą Lietuvai parduoti anksčiau laiko, teigdamas, jog „mes esame atviri partnerių siūlymams“. Jis be kita ko priminė, kad Lietuva turi galimybę išpirkti laivą, pasibaigus nuomos sutarčiai 2024 metais. Tai BNS pranešė LRT žurnalistas Edvardas Špokas.
A.Butkevičius BNS teigė susitikime pabrėžęs, jog Lietuvai svarbu mažinti terminalo išlaikymo kaštus. „Buvo pabrėžta, kad mums labai svarbu tarifai ir eksploatacinių kaštų mažinimas. (...) Yra įvairiausi metodai ir būdai ir pasakėm, kad specialistų lygyje būtų darbas vykdomas - palikome specialistams spręsti“, - BNS tikino premjeras.
„Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška telefonu iš Oslo BNS teigė, kad „detalesnių pokalbių apie laivo išpirkimą nebuvo“. Anot jo, šiuo metu bendrovė pagrindinį dėmesį skiria laivo išpirkimui, pasibaigus nuomos sutarčiai.
„Mes šiuo metu vykdome procedūras paskolai gauti, kad galėtume laivą išpirkti, pasibaigus terminui“, - BNS sakė M.Bartuška.
Iš „Hoegh LNG“ Lietuva nuomojasi SGD laivą „Independence“, kurį pagal sutartį turėtų išpirkti 2024 metais. Pernai „Klaipėdos naftos“ vadovais kalbėjosi su norvegais dėl galimybės jį išpirkti anksčiau laiko, tačiau „Hoegh LNG“ su tuo nesutiko.
Lietuva pradėjo pokalbius su Europos Komisija dėl finansinės paramos, išperkant laivą, kartu numatoma skolintis iš bankų, sumažinant SGD laivo ir viso terminalo išlaikymo kaštus.