REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lapkritį daugelis parduotuvių, prekybos centrų vilioja pirkėjus nuolaidomis. Specialistai pažymi, kad vienišių dienos, juodojo penktadienio išpardavimai tęsiasi kone visą lapkritį, o gruodį prasideda kalėdinės nuolaidos. Prekybininkai suskaičiavo, kad pernai juodojo penktadienio išpardavimo metu pardavimai augo 3 kartus. Tokio paties augimo tikimasi ir šiemet. 

Lapkritį daugelis parduotuvių, prekybos centrų vilioja pirkėjus nuolaidomis. Specialistai pažymi, kad vienišių dienos, juodojo penktadienio išpardavimai tęsiasi kone visą lapkritį, o gruodį prasideda kalėdinės nuolaidos. Prekybininkai suskaičiavo, kad pernai juodojo penktadienio išpardavimo metu pardavimai augo 3 kartus. Tokio paties augimo tikimasi ir šiemet. 

REKLAMA

Tačiau finansų ekspertai pataria į parduotuves eiti tik su būtinų daiktų sąrašu. Kitaip rizikuojame prisipirkti per daug. 

„Httpool Meta“ vadovas Lietuvai Justinas Jautžemis pastebėjo, kad „juodasis penktadienis“ jau seniai išaugo iš vienos pardavimų dienos į visą pardavimų laikotarpį. 

„Tai jau nebe vienos dienos, bet visos savaitės išpardavimai. Iš Azijos dar atėjo lapkričio 11 d. Vienišių dienos išpardavimai. Dar vėliau prasideda kalėdiniai išpardavimai. Visos šios didelių išpardavimų dienos bendrai įrėmina visą svarbiausią metuose pardavimų periodą, kuris daugumai industrijų atneša ženkliai didesnius pardavimus.  

REKLAMA
REKLAMA

Šioms dienoms pardavėjai ruošiasi iš anksto – didina prekės ženklo žinomumą ir supažindina vartotojus su savo produktų katalogu dar prieš rugsėjį ir spalį. Tai leidžia greičiau ir efektyviau parduoti, nes vartotojai jau žino, ko nori “, – pardavėjų taktiką komentavo specialistas. 

REKLAMA

Tačiau anot jo, kainų išpūtimas prieš pardavimų dienas yra atgyvenęs reikalas, kurio atsakingi prekybininkai netaiko. 

„Vartotojai tokias apgaules iškart pastebi, ir trumpalaikė finansinė nauda neatsveria ilgalaikės reputacinės ir pardavimų apimties žalos.  

Atsižvelgiant į dabartinę ekonominę situaciją, šiais metais dauguma vartotojų stengsis dovanas nupirkti būtent per didžiąsias išpardavimų dienas. Tai leis sumažinti šių metų kalėdinių dovanų krepšelio kainą. Pardavėjai turėtų tai numatyti ir tam pasiruošti“, – komentavo J. Jautžemis.

REKLAMA
REKLAMA

Apsipirkti pataria su sąrašu 

Tuo metu „Swedbank“ Finansų instituto ekspertė Justina Bagdanavičiūtė tikino, kad gyventojams būtina atskirti norus nuo poreikių. Taip pavyks neprisipirkti nereikalingų daiktų ir išleisti daug pinigų. 

„Egzistuoja viena pastovi rekomendacija nepaisant to, ar vyksta didieji, „juodieji“ išpardavimai, ar tiesiog keliaujame apsipirkti – planavimas. Pirkinius būtina planuoti. 

Aiškiai susirašykime pirkinius, ko mums tikrai reikia ir nustatykime sau aiškią ribą sumai, kurią galime išleisti be didesnio finansinio spaudimo ir žalos einamųjų išlaidų dengimui. Matydami aiškų sąrašą, turėsime mažiau erdvės improvizacijoms, net jei rasime itin gerą pasiūlymą. Juk nuolaidomis pasinaudoti verta ne todėl, kad jos siūlomos daugeliui dalykų, o todėl, kad mums reikalingą daiktą galime įsigyti pigiau“, – patarė finansų specialistė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji atkreipė dėmesį, kad įvairių išpardavimų metu gali padidėti emocinio pirkimo tikimybė, kuomet daiktus ar paslaugas perkame dėl gero pasiūlymo, esame pagauti impulso, galbūt ieškome būdų, kaip įveikti nuobodulį, pradžiuginti save. 

„Šiais metai, galbūt kai kuriuos gali paveikti ir nerimas, nežinomybė dėl aukštos infliacijos ir kylančių kainų. Tačiau, visi šie dalykai nėra rodiklis pirkti vardan, kad pirkti. Visgi reikėtų neleisti emocijoms užvaldyti ir pabandyti situaciją pergalvoti racionaliai: ar to daikto man tikrai reikia? Verta prisiminti, kad pirkti geriausia tada, kada reikia“, – sakė J. Bagdanavičiūtė. 

Pasak jos, apklausos rodo, kad daugiau nei pusė gyventojų per išpardavimus neapsiperka. 

„Išankstinė reprezentatyvi gyventojų apklausa apie „juodojo penktadienio“ išpardavimus, kurią užsakė „Swedbank“ Finansų institutas parodė, kad 51 proc. apklaustųjų per išpardavimus neapsiperka, o daiktus perka tada, kai reikia, 23 proc. suplanuoja bent dalį pirkinių, kuriuos įsigys „juodojo penktadienio“ išpardavimo metu. Na, o 16 proc. gyventojų per tokius išpardavimus elgiasi labai spontaniškai ir neplanuoja nei pirkinių, nei finansų. 

REKLAMA

Visgi stiprėjant infliacijai, taupymas labiau ryškėja kasdieniuose apsipirkimuose – beveik kas trečias gyventojas planuoja taupyti kasdienių prekių srityje, o kitose, ne kasdienių prekių kategorijose finansinis elgesys reikšmingai nepakito ir išliko atsargus. 6 iš 10 gyventojų ketina atidėti didelius pirkinius. Tad, pagal gyventojų nuotaikas, greičiausiai itin didelių apsipirkimų išpardavimų metu nebus. Gyventojai labiau planuoja savo pirkinius, tačiau kokia bus realybė ir koks konkretus elgesys, turbūt tą geriausiai atskleis kortelių naudojimo duomenys po „juodojo penktadienio“ išpardavimų“, – komentavo J. Bagdanavičiūtė. 

REKLAMA

Pardavimai tris kartus didesni 

„Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė pasakojo, kad šventinių nuolaidų maratoną elektroninės jos atstovaujama bendrovė pradėjo lapkričio 11-ąją – Vienišių dienos proga. 

„Ši Vienišių diena tapo sėkmingiausia  veiklos istorijoje. Šiemet pardavimai augo 21 proc., palyginti su iki šiol buvusiais rekordiniais Vienišių dienos rezultatais 2021 m.

Tarp populiariausių prekių karaliavo žaislai, kvepalai ir kalėdiniai papuošimai. Galima teigti, kad apie 35 proc. visų Vienišių dienos pirkinių sudarė potencialios Kalėdų dovanos. Taigi, matome, kad šią progą pirkėjai išnaudojo pasirūpinti artėjančiomis šventėmis“, – vardijo parduotuvės atstovė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak K. Liškauskaitės, praktika rodo, kad per pagrindinį metų „juodojo penktadienio“ išpardavimą  prekyba suaktyvėja apie 3 kartus, palyginti su rezultatais, įprastomis dienomis.

„Panašaus pardavimo šuolio laukiame ir šiemet. 

Kasmet fiksuojame vis ankstyvesnį kalėdinių pirkinių sezoną. Matome, kad žmonės jau dabar dairosi kuo pradžiuginti artimuosius per Kalėdas. Šiuo metu pirkėjai ima pirkti kalėdines dekoracijas, jų prekybos bumo laukiame paskutinę lapkričio savaitę“, – sakė pardavimų vadovė. 

Jos teigimu, elektroninės prekybos centras kainomis ir pasiūlymais konkuruoja ne tik su kitomis parduotuvėmis. 

REKLAMA

„Savo prekyvietėje subūrėme jau daugiau nei 4 tūkst. skirtingų pardavėjų, kurių kiekvienas stengiasi išsiskirti ir klientams pateikti geriausią pasiūlymą. 

Šventinio nuolaidų maratono metu siūlysime nuolaidas visoms populiariausioms dovanoms: žaislams, elektronikos prekėms, kvepalams ir įvairiausioms prekėms, skirtoms namams. Šiemet akcentuojame, kad racionaliausias būdas apsirūpinti prekėmis ištisus metus, neišskiriant ir kalėdinio laikotarpio – pirkimas internetu. 

Čia pirkėjas turi galimybę išsirinkti iš milžiniško asortimento – lengvai palyginti skirtingų pardavėjų siūlomus produktus, jų charakteristikas ir kainas. Tuo metu fizinėje parduotuvėje žmogui žymiai sunkiau priimti apgalvotą, racionalų sprendimą. Dovanomis apsirūpinant internetu, daug laiko ir lėšų susitaupo kelionėms į fizinius prekybos centrus, stoviniavimui transporto grūstyse pakeliui“, – patarė K. Liškauskaitė. 

PC centrų šudniekių neperku už kosmines kainas. O avys visada laukiamos prekybcentrį. O kaip avių sumažės ateis krizė ir koncervai pametys jiems pinigų iš biudžeto kad tratinti toliau pinigus. O dirbantys toliau bus skurdinami per infliacija.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų