Karolis Birgilas
Prieš keletą metų vokiškus sportinius automobilius „Porsche“ Lietuvoje buvo galima įsigyti Vilniaus Savanorių prospekte esančiame salone. Vis dėlto tai nebuvo tikrieji šio automobilio „namai“.
Ketvirtadienį „Modus grupei“ priklausančiame autosalone Ozo gatvėje duris atvėrė pirmasis Lietuvoje oficialus „Porsche“ salonas ir techninio aptarnavimo centras. Oficiali šio prekės ženklo atstovė Lietuvoje „Prime Auto“ į atidarymą pakvietė ir „Porsche AG“ Centrinės ir Rytų Europos filialo generalinį direktorių Marcusą Eckermanną.
Ieškojo tinkamo importuotojo
Naujasis „Porsche“ salonas yra pirmasis Lietuvoje ir trečiasis Baltijos šalyse. Kiti du „Porsche“ salonai yra įsikūrę Rygoje ir Taline.
Pasak M. Eckermanno, plėtra Baltijos šalyse yra labai svarbus žingsnis, leisiantis „Porsche“ sustiprinti pozicijas šiame regione.
„Iš pradžių Lietuvoje užtruko importuotojo paieškos“, - paaiškino, kodėl lietuviai paskutinieji sulaukė oficialaus „Porsche“ salono.
Kaip teigia „Modus grupės“, kuriai priklauso „Prime Auto“, valdybos pirmininkas Jonas Jokštys, naujojo „Porsche“ salono atidarymas reiškia ne tik šio prekės ženklo atėjimą į Lietuvą, tačiau ir papildomas paslaugas, kurių galės tikėti Štutgarte pradėtų gaminti automobilių savininkai.
„Pardavimų komanda galės suteikti visą informaciją apie automobilius, o dirbtuvių darbuotojai galės aptarnauti tiek klasikinius automobilius, tiek naujuosius su hibridiniais varikliais. Ateityje taip pat teiksime restauracijos paslaugas“, - pasakojo J. Jokštys.
„Porsche“ automobiliai mėgstami kolekcionierių dėl savo patikimumo, nes net 70 proc. kada nors pagamintų modelių vis dar važinėja gatvėmis.
Jubiliejus už beveik milijoną
„Porsche“ atėjimas į Lietuvą sutapo jubiliejumi – lygiai prieš 50 metų buvo pagamintas pirmasis legendinio „Porsche 911“ modelio automobilis. Šia proga „Porsche“ dar šiemet planuoja pristatyti specialaus leidimo „Porsche 911“ modelį.
Atidarymo metu buvo pristatytas naujausios kartos „911 Turbo S” kabrioletas. Modelis Lietuvoje kainuos 745 tūkst. litų. Gale sumontuotas 3,8 litrų darbinio tūrio motoras išvystys 560 arklio galių.
Taip pat šiame modelyje pristatyta naujovė, kuri iki šiol buvo naudojama tik galingiausiame ankstesnės kartos 911 modelyje GT3. Kai automobilis pasiekia 50 km/h greitį, kartu su priekiniais ratais į priešingą pusę vos kelių laipsnių kampu ir galiniai ratai.
„Porsche“ jau anksčiau naudojo gale pasikeliantį sparną, kuris prispaudžia automobilį prie kelio esant didesniam greičiui. Dabartinėje kartoje ši technologija bus naudojama priekyje. Kai 911 įsibėgės iki 120 km/h, iš po priekinio bamberio „išvažiuos“ specialus sparnelis, kuris spaus automobilio priekinius ratus prie kelio ir suteiks daugiau stabilumo.
Kaip portalui ekonomika.lt sakė M. Eckermannas, ši technologija serijinėje automobilių gamyboje yra naudojama pirmąkart.
Prekiauja konkurentais
„Porsche“ prekinis ženklas priklauso didžiausio Vokietijos automobilių gamintojo „Volkswagen“ koncernui. Šiam taip pat priklauso „Audi“ ir „Lamborghini“ gamintojai.
Vienais didžiausių pastarųjų konkurentais BMW, „Alfa Romeo“ ir „Maserati“ Lietuvoje oficialiai prekiauja „Modus grupė“. Taigi kol kas po vienu stogu Ozo gatvėje bus prekiaujama konkuruojančių gamintojų automobiliais.
Į klausimą, ar tokia praktika yra dažnai taikoma naujų automobilių prekyboje, portalui ekonomika.lt M. Eckermannas paaiškino, kad vieno atsakymo būti negali.
„Yra rinkų, kur „Porsche“ automobiliais prekiauja išskirtinai „Audi“ importuotojai, yra rinkų, kur viskas vyksta atvirkščiai. Lietuvoje mes ieškojome tinkamo importuotojo ir atstovo, taigi prekės ženklų santykiai nėra tokie svarbūs“, - pasakojo jis.
Vis dėlto planuojama, kad „Porsche“ salonas kitais metais išsikels į naujas patalpas prie Pietinio Vilniaus aplinkelio ir Dariaus ir Girėno gatvės.
„Rinkoje reikėjo bent jau oficialaus „Porsche“ salono“, - ekonomika.lt paklaustas, kodėl nebuvo laukta, kol bus pastatytas didesnis salonas.
J. Jokšio planuose – 100 parduotų naujų automobilių Lietuvoje