• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pagal dabar galiojančias taisykles, privažiavę perėją, vairuotojai turi praleisti pėsčiuosius. Norintys būti praleisti dviratininkai taip pat privalo nulipti nuo dviratės transporto priemonės. Tačiau Seime bręsta pasiūlymas šią taisyklę pakeisti.

Pagal dabar galiojančias taisykles, privažiavę perėją, vairuotojai turi praleisti pėsčiuosius. Norintys būti praleisti dviratininkai taip pat privalo nulipti nuo dviratės transporto priemonės. Tačiau Seime bręsta pasiūlymas šią taisyklę pakeisti.

REKLAMA

Seimo narys Rimas Jonas Jankūnas iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos praėjusią savaitę registravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas.

Jomis esą siekiama važiavimą dviračiu, motoriniu dviračiu padaryti komfortiškesniu ir patrauklesniu, atsisakant draudimo važiuoti jais per perėjas.

REKLAMA
REKLAMA

Parlamentaras siūlo aiškiai apibrėžti, kaip saugiai turėtų elgtis važiuojantysis asmuo, siekiantis pagerinti eismo saugumą: sustoti, praleisti gatve važiuojančias mašinas, pradėti važiuoti perėja tik įsitikinus, kad tai yra saugu, važiuoti greičiu, artimu pėsčiojo greičiui, duoti kelią pėstiesiems, jiems netrukdyti ir pan.

REKLAMA

Paprastai kalbant, Seimo narys siūlo nustatyti, kad dviračiu būtų leidžiama važiuoti per perėją (dabar reikia nulipti ir jį persivesti).

„Automobilių vairuotojai yra suinteresuoti, kad visi eismo dalyviai saugiai ir skubiai pereitų pėsčiųjų perėją ir negaišintų kitų eismo dalyvių, ypač automobilių vairuotojų, laiko.

Tokiu teisiniu reguliavimu bus siekiama apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius, didinti eismo saugumą, taip pat užtikrinti ir prisidėti prie Lietuvos miestų aktyvesnio dalyvavimo „Europos dviračių iššūkyje“, Europos politikos skatinant darnų judumą“, – nurodoma projekto aiškinamajame rašte.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, tikimasi, kad naujas teisinis reguliavimas populiarins šalyje važiavimą dviračiu, kaip savarankišką transporto priemonę, nekeliančią triukšmo, neteršiančią aplinkos išmetamosiomis dujomis ir nereikalaujančią daug erdvės.

„Šiuo metu, tai – greičiausia transporto priemonė tiek mieste, tiek miesteliuose ir kaimuose, nes dviračiu daug kur galima nuvažiuoti greičiau negu lengvuoju automobiliu ar viešuoju transportu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokia susisiekimo priemonė nesukelia miestuose transporto spūsčių,  tokiai transporto priemonei, kaip dviračiui, motoriniam dviračiui paprasčiau susirasti tinkamą vietą stovėjimui, negu automobiliui, aikštelę mieste – prie darbo ar mokymosi, gyvenamojoje vietoje“, – įsitikinęs R. J. Jankūnas.

Anot jo, dviratis, motorinis dviratis vis labiau tampa sveikatą stiprinanti ir aplinką tausojanti susisiekimo priemonė. 

Esą vis dažniau gyventojai važiuoja dviračiais ne tik sportuodami arba tiesiog savo malonumui, pramogai, vis daugiau į šią veiklą įsitraukia vaikai, jaunimas, šeimos.

REKLAMA
jus matet kokiais greiciais jie i ta pereja iskrenda... eiline sikna kuriat
Ir kas tokius dobilas rinko
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų