Rusijos sankcijos vienareikšmiai turės įtakos Lietuvos darbo rinkai – teigia personalo atrankos specialistai. Didžiausias sujudimas jau dabar pastebimas tarp įmonių, kurios tiesiogiai dirba su šios valstybės rinka – vežėjų, maisto pramonės bendrovių. Prognozuojama, kad artimiausiu metu aktyviausia kaita turėtų vykti tarp tokių specialistų kaip ekspeditoriai, eksporto vadybininkai.

„Jautriausiai padėtis su Rusija paveiks tas įmones, kurios turi daug darbuotojų, tiesiogiai bendravusių su šios valstybės atstovais. Labiausiai pasikeitusią situaciją turėtų pajusti specialistai, kurie neturi darbo su kitų šalių rinkomis patirties ir jų kompetencijos, kalbos žinios kol kas neleistų realizuoti savęs bendradarbiaujant su partneriais kitose valstybėse“, – sako Laura Duksaitė-Iškauskienė, tiesioginės darbuotojų paieškos įmonės „MasterClass Lietuva“ vadovė.

Kita vertus, personalo specialistė teigia, kad dalis Lietuvos darbo rinkos dalyvių dėl susiklosčiusios situacijos išloš. Tokia padėtis teigiamų pokyčių turėtų atnešti jauniems specialistams, dirbantiems su eksportu ir gebantiems laisvai kalbėti anglų, vokiečių, prancūzų ar ispanų kalbomis. Tikėtina, kad įmonės, siekdamos išlaikyti stabilią veiklą, vietoje išėjusių su Rusijos rinka dirbusiųjų samdys tuos, kurie gali darbuotis eksporto srityje su kitomis nei Rytų rinkomis.

REKLAMA

„O darbuotojai, kurie dėl Rusijos sankcijų galimai gali netekti užimamų pareigų, labiausiai tikėtina, kad ieškosis darbo, susijusio su kitomis Rytų šalimis, tarkime, Kazachstanu. Gali būti, kad dalis jų tiesiog apsiribos Lietuvos rinka ir dirbs joje. Mokantys kitų nei rusų ir lietuvių kalbų, tarkime, anglų savo galimybes galės išbandyti bendradarbiaudami ir su kitais užsienio partneriais“, – teigia L. Duksaitė-Iškauskienė.

Anot tiesioginės darbuotojų atrankos specialistės, susidariusi situacija taip pat gera žinia tiems vežėjams, kurie niekuomet nedirbo su Rusijos rinka. „Šiuo atveju turėtų išlošti įmonės, kurios savo krovinius nukreipia į Vakarų rinkas – dabartinė situacija į darbo rinką pastūmės daugiau laisvų vairuotojų. Tie, kurie neteks darbo dėl Rusijos sankcijų, ilgainiui pereis dirbti pas juos“, – sako L. Duksaitė-Iškauskienė,

2014 metų pradžios duomenimis, Lietuvoje veikia 1 057 sausumos transportu ir transportavimu vamzdynais užsiimančios įmonės ir 72 sandėliavimu ir transportui būdingomis paslaugomis užsiimančios įmonės.


Rašyti komentarą...
K
Kęstas
2014-08-13 15:22:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kaip žmonės darė pinigus?

Dabar visi eina skųstis, kaip juos nuskriaudė Putinas, tikėdamiesi, kad kokie durniai atlygins nuostolius, kai dideli pelnai už riziką išnyko. Todėl sužinome, kaip mes naudojomės laisva prekyba.

Pagrindinė veikla buvo pirkti maistą ES (pvz., pomidorus, jų gaminius Olandijoje) ir pardavinėti Rusijai. Tai vadinama reeksportu, urmine prekyba. Vežiodavo irgi savi: prisipirkdavo vilkikų, pasisamdydavo vairuotojų (kad ir baltarusių) ir pirmyn tuos maisto produktus iš ES į Rusiją. Tai vadinama paslaugų verslu (pervežimas yra paslauga), logistika.

Truputį gamybos turėjome ir Lietuvoje. Nuo seno rusams žinomas dešras, sūrius, žalią mėsą, truputį morkų vešdavom tiesiai iš Lietuvos. Tai buvo menka dalis, šešis kartus mažiau, negu svetimo maisto pervežimas. Bet šios gamybos organizavimas buvo lietuviškas, pagal idėją. Idėja paprasta: mūsų verslui užtikrinti konkurencingumą (tai yra, aukštus pelnus). Tam specialiai laikomi maži mokesčiai, atitinkamai mažos pensijos, bloga lavinimo sistema, katastrofiškas, blogesnis negu Afrikoje, medicininis aptarnavimas, o svarbiausia, maži atlyginimai, už kuriuos negalima pragyventi. Kadangi to pasekoje vidaus rinka merdėjo, tai eksportas buvo visas dėmesio centras. Ką gi, mūsų vietą Rusijos rinkose dabar užima Kinija, jei tik mūsų dar viena į kriminalą linkusi žemės ūkio ministrė neišmokys mus vežioti rusams dešras kelnėse kontrabanda.

O nuobodžios pastovios giesmės apie aukštas technologijas? Tam, kad apgauti jaunimą ir surinkti daugiau balsų per rinkimus.

Daugiau apie tai - surašant Google paieškoje: mokslas-studijos-ekonomika.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų