Laimei, daug metų dirbau IT rinkoje. Tiesiogiai teko dirbti su daugybe įdomių žmonių, tarp kurių buvo ir geriausiųjų savo srityje. Šiame straipsnyje pateiksiu penkias kompetencijas, kurios juos išskyrė. Šie įgūdžiai tampa vis svarbesni. Tai nėra kažkas naujo. Tiesiog tai, kas šiandien “veikia” ir turi apčiuopiamą vertę.
Atsispirti visuomenės triukšmui
Mes gyvename ir dirbame pasaulyje, kuris perkrautas informacija, komunikacija ir technologiniai įrenginiai. Jų gausybe kelia didžiulį triukšmą ir sumaištį – net patikrinti savo “Facebook” paskyrą ar elektroninį paštą tampa vis sunkiau. Panašu, jog ši tendencija artimiausiu metu nesikeis.
Gebėjimas susikoncentruoti ir turėti prioritetus visuomet buvo svarbu kiekvienoje profesijoje, tačiau šiais laikais tai tapo kritiniu faktoriu. Būtina sugebėti atsispirti užduotims, kurios mus trukdo ir išblaško. Jeigu negalite susikoncentruoti, negalite atlikti darbų ir įgyvendinti savo tikslų. O jeigu jūs negalite atlikti darbų, tuomet galės kažkas kitas.
Atpažinti nereikalingą šlamštą
Užuot aklai sutikus su visomis pamatinėmis prielaidomis bei požiūriais, būtina įjungti kritinį mąstymą. Tai yra sprendimų priėmimo esmė. Dar Sokratas ir Buda mokė, jog būtina priešintis liaudies išminčiai bei status quo, vengti kolektyvinio ir grupinio mąstymo – jis dažnai esą klaidingas.
Aplinkui tiek daug visokių rūšių šlamšto: “debesyse”, socialinėje terpėje, tinklaraščiuose, televizijoje, saviugdos knygose, jog jūsų gebėjimas atskirti tai, kas svarbu nuo to, kas nesvarbu, yra itin svarbus. Blogiausia tai, jog ilgainiui nereikalingo šlamšto tik daugės – nekreipkite į tai dėmesio.
Būti daugiau nei tik prekės ženklu
Visur tiek daug šurmulio dėl asmeninio prekės ženklo, įvaizdžio, saviraiškos, jog dauguma žmonių tapo internetiniais avatarais. Kitaip tariant, jie ima slapstytis po savo paties susikurti kūriniu. Šios personos tapo pernelyg personifikuotos. Labiau nei bet kada, mums reikia kuklumo bei savimonės – esame paprasti mirtingieji. Šiandien faktiškai bet kas gali tapti žvaigžde per keletą dienų (ar net valandų!). Vis daugiau dirbtinumo ir paviršutiniškumo.
Vyraujantis triukšmas neleidžia susikaupti, pažvelgti į savo vidų, bandyti suprasti ką nori emocijos mums nori pasakyti. Kai visi siekia tapti “išskirtiniais”, iš tiesų visi tampa labai panašūs, tad buvimas tikru ir autentišku yra labai didelis konkurencinis pranašumas. Būkite autentiškas!
Bendrauti su žmonėmis
Komunikacija visuomet buvo kertinė stiprių lyderių savybė. Tačiau šiandieninė komunikacija – “sienos” atnaujinimai, SMS žinutės, 140 simbolių tweet’ai – daugiau ar mažiau tapo “vienas-visiems” (angl. one-to-many), užuot buvusi “vienas-vienam” (angl. one-to-one). Problema tame, jog žmonės tampa dirbtiniais komunikatoriais, nebėra nuoširdaus dialogo.
Kad ir kiek bendrautumėme socialiniuose tinkluose, efektas neprilygs bendravimui susitikus “akis į akį”. Žinoma, gebėjimas rašyti ir kalbėti yra svarbus. Tačiau jeigu turite unikalų gebėjimą dar ir išklausyti ką sako kiti žmonės, įsijausti į juos, susieti save su pašnekovais, tikėtina, po kelerių metų rašysite savo sėkmės istoriją.
Baigti pradėtus darbus
Idėja, jog sėkmingi bendrovių vadovai, verslininkai ir lyderiai yra motyvuojami prasmingomis aspiracijomis yra grynų gryniausias prasimanymas. Šie žmonės savo tikslus pasiekė ne skrajodami padebesiais. Jie tapo tokiais ryžtingai žengdami į priekį, nepaisant visų laukiančių kliūčių, visų sunkumų bei iššūkių.
Jeigu šių asmenybių nemotyvuoja grandiozinės mintys bei idealai, tuomet kas? Paprastai tai būna vienas iš trijų scenarijų: jie turi didžiulį asmeninės atsakomybės jausmą ir norą dirbti; iš būtinybės uždirbti maistui bei pastogei savo šeimai; norint tiesiog sukurti įdomų produktą ir pasidalinti juo su kitais žmonėmis.
Nepaisant to, kokia toji priežastis, šie žmonės nuosekliai dirba siekiant bendro tikslo. Jie kuria produktus. Jie atlieka savo darbą. Jie patenkinta savo vartotojų poreikius. O to pasekoje jie pasirūpina savo šeimomis ir akcininkais. Iššūkis – spjauti į idealus ir atlikti savo darbą nepriekaištingai.
Parengė: Styvas Tobakas