Turbūt daugelis sutiks, kad užkietėjęs žvejys į žvejybą neina su viena meškere, vienu kabliuku ir pan. Patyrę gaudytojai žino, kad kuo daugiau meškerių naudoji žvejyboje, tuo daugiau ir įvairesnių žuvų sugauni.
Akivaizdu, darbuotojų paieškoje, kaip ir žvejyboje – kuo daugiau priemonių naudojama tikslui pasiekti, tuo didesnė tikimybė surasti tinkamų darbuotojų ir per trumpesnį laiką.
Viena – per mažai, dešimt – per daug
„Įvertinus būdus ir galimybes, kaip darbdavys gali pranešti apie siūlomą darbą, ne vienam gali apsisukti galva ir tada sprendimas bus aiškus - apsiriboti vienu, dažnai pačiu pirmu pasirinktu šaltiniu. Taip darbdavys sumažina galimybes susirasti patį geriausią darbuotoją, - teigia „naujas DARBAS.lt“ klientų aptarnavimo vadovas Andrius Palinavičius.
Palinavičius pataria „neprisirišti“ prie vienos interneto svetainės, nes tai tikrai negarantuoja geriausio rezultato. „Interneto teikiamus privalumus ieškant darbuotojų reikia išnaudoti maksimaliai. Jau šiuo metu darbo skelbimus paskelbti, saugoti bei naudotis CV duomenų baze siūlo daugiau nei 10 interneto svetainių. Todėl kiekvienam ieškoti „laimikio“ geriausia keliose interneto svetainėse“, - teigia Andrius Palinavičius.
Viena didžiausių Lietuvoje personalo paieškos ir atrankos kompanijų UAB „Search & Selection” taip pat neapsiriboja vienu portalu ieškodami darbuotojų.
„Kadangi per mėnesį mes atliekame daugiau kaip 50 atrankų įmonėms, tai siekdami kokybiškesnių rezultatų nuolat naudojamės 5 interneto svetainėmis. Praktika rodo, kad toks kiekis svetainių yra optimalus ir norime paneigti mitą, jog naudojant kelias svetaines, galima sulaukti vienodų gyvenimo aprašymų. Be to, remiantis mūsų statistiniais duomenimis, tik 10-15 procentų ieškančių darbo savo CV yra patalpinę į kelias svetaines, todėl potencialūs kandidatai nesidubliuoja ir iš skirtingų svetainių ateina skirtingi žmonės“.
Kaip išsirinkti labiausiai tinkančias interneto svetaines?
„Search & Selection“ specialistai pataria visų pirma, patiems išbandyti dirbti, peržvelgti CV duomenų bazę ir įvertinti, kuriose iš svetainių yra daugiausia Jums reikiamos kategorijos specialistų. Taip pat informaciją pateikti keliose svetainėse, nesibaiminat sulaukti iš skirtingų svetainių sulaukti tų pačių asmenų CV.
„Tyrimai atskleidžia, kad ieškantys darbo yra emociškai prisirišę ne daugiau kaip prie 2 skirtingų svetainių, kuriose ir yra prisiregistravę. Tad darbdaviai nedrįstantys naudotis keliomis interneto svetainėmis manydami, kad sulauks vienodų CV, tuo pačiu atsisako didelių galimybių. Pirmiausia, jie neišnaudoja šanso per tokį patį laiką gauti didesnį kiekį ir įvairesnio pobūdžio gyvenimo aprašymų, o tuo pačiu atsisako kokybiškesnės atrankos,“ - tvirtina personalo paieškos ir atrankos specialistai Search & Selection.
Skelbimas spaudoje – papildoma galimybė
Personalo paieškos ir atrankos specialistai kartu su informacijos pateikimu interneto svetainėse, pataria naudoti ir dar vieną efektyvų darbuotojų paieškos būdą – skelbimus spaudoje.
Jūsų rankose - „naujas DARBAS.lt“ leidinys, kuriame gausu informacijos apie darbą. Ši informacija taip pat paskelbta ir internete, ir spaudoje. Klientams tokia paslauga labai paranki, nes jeigu internete informacijos ieško darbo neturintys ar jį norintys pakeisti darbuotojai, tai spaudoje skelbimus perskaito ir aktyviai darbo neieškantys žmonės. Mūsų patirtis rodo, kad kartais tai turi įtakos žmonių apsisprendimui ir jie ryžtasi naujiems karjeros iššūkiams.
Nemokamos darbuotojų paieškos svetainės - žlugusi viltis darbdaviui surasti gerą darbuotoją ir neigiama reklama įmonei
Renkantis interneto svetaines reiktų atkreipti dėmesį, ar informacija jose skelbiama už mokestį, ar ne. Iš patirties galima sakyti, jog nemokamos svetainės ypač retai pasiteisina. Tam yra kelios priežastys – tokios svetainės neturi lėšų reklamai, todėl jų labai nedidelis žinomumas.
Taip pat abejotinas ir nemokamų svetainių konfidencialumas – neimdami mokesčio svetainių savininkai niekuo neįsipareigoja. Nemokamose svetainėse iškyla problemų su informacijos atnaujinimu – panagrinėjus galima pamatyti, jog jose skelbimai labai dažnai yra „pasenę“, neaktualūs, juose pateikiama nepilna informacija. Taigi, šiose svetainėse skelbiama informacija nedaro garbės įmonei bei jos reputacijai.