„Dėl sankcijų Rusijos avialinijoms ir Rusijos atsakomųjų sankcijų Europos Sąjungos vežėjams tranzitinių skrydžių skaičius jau trečią mėnesį yra drastiškai smukęs, ir šios tendencijos brėžia ganėtinai niūrias prognozes“, – pranešime teigė generalinis direktorius Saulius Batavičius.
Pasak jo, sankcijų įtaka aviacijos sektoriui regione ir toliau bus reikšminga.
„Panašu, kad neišvengiamai teks inicijuoti reglamentų nuostatomis rengiamo oro navigacijos paslaugų teikėjų veiklos plano peržiūrą ir koreguoti rinkliavų tarifus“, – teigė S. Batavičius.
Pasak jo, jau trečius metus besikaupiančios nepadengtos sąnaudos, infliacija ir atlyginimų augimas vers įmonę didinti rinkliavas už paslaugas.
„Oro navigacija“ pernai gavo 26,9 mln. eurų audituotų pajamų – 64,2 proc. daugiau nei 2020 metais, bei uždirbo 4,9 mln. eurų grynojo pelno (2020 metais – 5 mln. eurų nuostolis).
2021 metais „Oro navigacija“ aptarnavo 164 tūkst. orlaivių – 31 proc. daugiau nei 2020 metais, tačiau 39 proc. mažiau nei 2019-aisiais.
„Nepaisant to, kad šių paslaugų augimas buvo itin spartus, nuo rekordinių ikipandeminių metų vis dar atsiliekame maždaug trečdaliu. Finansiniams rezultatams šiek tiek padėjo tai, kad po lėktuvo nutupdymo incidento Minske dalis aviacijos įmonių nusprendė vengti Baltarusijos ir rinkosi Lietuvos erdvę“, – aiškino S. Batavičius.
Anot jo, tai sudarė galimybę laikinai atsikvėpti po pandeminio laikotarpio ir stabilizuoti pajamų srautus.