Europos interneto verslo užkulisiuose gerą pusmetį sklinda kalbos, kad viena Estijos bendrovė, kurią palaiko buvusieji “Skype” darbuotojai, bando pertvarkyti naujienų pateikimo būdus ir sukurti geresnį naujienų portalą. Prieš porą savaičių ši Estijos bendrovė “DailyPerfect” paleido ilgai brandintą savo kūrinį.
Pagrindinis “DailyPerfect” veikimo principas - bandymas atspėti ir atrinkti kiekvienam individualiam vartotojui įdomų turinį remiantis semantine turinio analize, t.y. kiekvienam lankytojui sukuriamas individualus naujienų puslapis su parinktu specialiu turiniu. Šis turinys atrenkamas remiantis ankščiau lankytojo nurodytomis įdomiomis temomis ar atskirais straipsniais (kiekvieną straipsnį siūloma įvertinti) bei kitų lankytojų, kuriems panašūs straipsniai buvo įdomūs, gerai įvertintu turiniu (asociacijos principas).
“DailyPerfect” nėra tikras naujienų portalas, nes ji nekuria turinio ir net netalpina jo savo sistemoje. Visos personalizuotame puslapyje atrinktos straipsnių antraštės ir santraukos veda į išorinius šaltinius - kitas svetaines. “DailyPerfect” veikia labiau kaip RSS skaitytuvas, kuris iš didelio srauto bando atrinkti skaitytojui individualiai įdomią informaciją ir nuolatos, pagal teigiamus ir neigiamus atrinkto turinio vertinimus, mokosi tai daryti geriau.
Pirminiai “DailyPerfect” bandymų vertinimai yra teigiami, nors asmeninis svetainės bandymas visą savaitę itin gerų įspūdžių nepaliko. Svetainės kūrėjai teigia, kad sistema mokosi ir nuolatos tobulėja, tad rezultatai ateityje turėtų būti geresni. Bet kuriuo atveju estų kuriama technologija taps vis labiau reikalinga didėjant informacijos apimtims internete ir jų šaltinių skaičiui. Klasikinis vieno laikraščio ar vienos svetainės, kaip informacijos šaltinio, modelis žiniasklaidoje jau seniai neveikia.