Styvas Džobsas, Bilas Geitsas, Laris Elisonas, Skotas Makneilis. Tai senosios kartos atstovai, kurie pakeitė pasaulį tikrąja to žodžio prasme. Jų dėka, gyvename, dirbame ir bendraujame kitaip.
Tačiau, kaip minėjau, tai yra senosios kartos atstovai ir jų energija senka. Šie žmonės pasiekė savo karjeros viršūnę ir juos neišvengiamai turi pakeisti kiti, jaunesni.
Kyla nauja gykų karta. Jie kuria naujas platformas, naujas aplikacijas, naujas priemones. Naujieji produktai niekuo nenusileidžia tiems, kuriems jau virš dvidešimt metų.
Sėkmės priežastis – tinkamas laikas
Vienas garsiausių verslo knygų autorius, Malkolmas Gladvelas, naujoje savo knygoje „Išskirtys“ (angl. „Outliers“) teigia, kad svarbiausias veiksnys nulėmęs tiek senosios, tiek naujosios kartos sėkmę yra laikas.
Kaip Gladvelas teisingai pastebi, visi praeitos kartos gykai – Bilas Geitsas, Polas Alenas, Styvas Džobsas, Bilas Džojus, Skotas Makneilis – gimė beveik tuo pačiu metu, t.y. tik kelių metų skirtumas. Kai atsirado pirmieji asmeniniai kompiuteriai, visi iki vieno jų buvo paaugliai.
Didžiausią įtaką asmeninių kompiuterių suklestėjimui padarė grafinės vartotojų sąsajos (angl. graphical user interface) atsiradimas, dėl kurio išnyko komandinės eilutės (angl. command line).
Kai vartotojas gali pasirinkti programą vaizdais ir kompiuterinės pelės paspaudimu, vartotojams nereikia suprasti, kaip dirba kompiuteris. Ši inovacija paskatino programinės įrangos rinkos vystymąsi.
Praėjo daugiau nei trisdešimt metų ir akivaizdu, kad taisyklė kartojasi. Kalbu apie naująją kartą. Žinoma, kiekviena taisyklė turi išimčių. Didžiausia išimtis tikriausiai būtų Lario Peidžo ir Sergėjaus Brino „Google“ bei Džefo Bezoso „Amazon.com“.
Skirtumas tarp senosios ir naujosios kartos
Naujoji gykų karta yra fundamentaliai skirtinga. Jų misija nėra vien sukurti produktą, kuris būtų produktyvesnis. Tikroji jų verslo šerdis yra sujungti žmones. Jie nekuria programinės, kompiuterinės ar tinklų įrangos. Tačiau ši įranga yra prielaida, kurios dėka atsirado galimybė sujungti žmones. Tai veikiau priemonė nei tikslas.
Panagrinėjus daugumą senosios kartos atstovų tampa akivaizdu, kad jie supaprastino kompiuterinę ir programinę įrangą. „Microsoft“ pristatė pirmą grafinę vartotojų sąsają savo produkte „Windows 95″, o „Apple“ supaprastino ne tik programinę įrangą, bet ir kompiuterinę.
Panašiu procesu užsiima ir naujosios kartos atstovai. Skirtumas tas, kad jie tą daro ne su kompiuterine ar programine įranga, bet su internetu. Tarkim, „Facebook“ įkūrėjas Markas Zukerbergas sukūrė patogią platformą vartotojams, kurioje galima greitai, lengvai, patogiai bendrauti bei dalintis informacija.
Pagrindinis naujosios kartos tikslas yra panaikinti barjerus, trukdančius žmonėms susiburti po vienu „stogu“. Vienas ankstyvųjų laikų „Facebook“ vystytojų, Šonas Parkeris neslepia: „Socialinio tinklo „Facebook“ sėkmė yra tikslus vartotojų identifikavimas vardu ir pavarde, o ne slapyvardžiu.“
Šaltinis: Internetinio tinklaraščio „GigaOM“ įrašas „Naujieji vunderkindai“ (angl. „The new whiz kids“) (2011 m. lapkričio 13 d.). Įrašo autorius yra Rajanas Laujeris, kuris tinklaraščiui atstovauja iš San Francisko.
L. Mitaitis