Į Pasaulio prekybos organizaciją (PPO) įstojusi Rusija iki rudens turi laiko ratifikuoti paskutinius susitarimus. Manoma, kad šių metų rugsėjį paaiškės, kaip klostysis verslas naudotais automobiliais prekiaujantiems Lietuvos verslininkams, tarp kurių nemažą šios rinkos dalį valdo tauragiškiai. Pastarieji šiandien tikina, kad jų verslas merdi, esą dirbama tik tam, kad būtų palaikytas pulsas, ir gyvenama viltimi, kad Rusija sumažins muitus bei atvers milžinišką šios šalies rinką.
Skirtumas akivaizdus
Šiuo metu naudotų automobilių pirkėjų iš Rusijos į Tauragę atvyksta vos vienas kitas. Priežastis paprasta – dėl 2009 metais išaugusių muitų gabenti automobilių finansiškai nenaudinga. Rusijai tapus PPO nare, muitai importuojamiems automobiliams turėtų sumažėti ir tapti tokie, kokie buvo 2006 metais.
Internetinio skelbimų portalo autotaurage.lt duomenimis, skirtumai akivaizdūs: 3–5 metų senumo automobilis, turintis iki 1,8 l darbinio tūrio variklį, transportuojamas į Rusiją 2006 metais buvo apmuitinamas 0,5 euro variklio tūrio už kubinį centimetrą. Šiuo metu jis apmokestinamas 1,5 euro už kubinį centimetrą. Tokio pat amžiaus automobiliams, kurių varikliai dar galingesni, muito mokestis išaugo nuo 0,55 iki 2,5 euro už kiekvieną kubinį centimetrą.
„Tauragės žinių“ pašnekovo Edmundo teigimu, į 3–5 metų amžiaus automobilius Rusijos prekeiviai dar dairosi. Tačiau senesnėms transporto priemonėms muito mokestis išaugo net iki aštuonių kartų.
Populiariausios „Toyotos“
Šiuo metu Tauragės naudotų automobilių pardavimo aikštelės gerokai papilnėjo. Jose vos vienas kitas pirkėjas iš kitų Žemaitijos miestų, dar rečiau pasirodo užsieniečių, atvykusių iš Čekijos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos ar Kazachstano.
– Rusai dažniausiai perka 3–5 metų amžiaus iki 1,5 litro darbinio tūrio benzininius „Toyota“ ar „Honda“ automobilius, – teigė šį verslą gerai pažįstantis Edmundas.
Muito mokestis tokiai mašinai – apie 2500 eurų. O tokiai 2006 metų „Toyotai“ šiuo metu taikomas 4800 eurų muito mokestis. Prieš penkerius metus šis mokestis siekė 850 eurų. Tarp automobilių prekybininkų populiarus „VW Passat 1.9 TDI“, pagamintas 2007 metais, šiuo metu transportuojamas į Rusiją apmokestinamas 5200 eurų mokesčiu, o toks pat 2006 metais pagamintas „VW Passat“ šiuo metu apmokestinamas 9100 eurų.
Silpniausi bankrutuos
Prekybininkai sako netikintys, kad rudenį Tauragę užplūs Rusijos piliečiai. Tačiau portalo autotaurage.lt duomenimis Rusijos piliečių susidomėjimas naudotais automobiliais iš Lietuvos išaugo. Tai rodo svetainės lankytojų statistika.
Pašnekovo Edmundo nuomone, nors automobilių verslas nuolat banguoja, ši krizė kur kas sunkesnė. Surasti naują rinką dabar sunku. Todėl silpnesnieji prekeiviai turės pasiieškoti kito darbo.
– Tauragėje nemažai stiprių prekybininkų, kuriems atsisakyti verslo labai sunku. Biznis priverstas suktis ratu, nes jei dabar nepirksi automobilių Prancūzijoje, tauragiškių vietą užims kiti, – apie geresnių laikų laukiančius verslininkus kalbėjo Edmundas.
T. Raulinavičius