Prieš porą mėnesių pasirodęs Povilo įrašas Wordpress kaip TVS susilaukė daug diskusijų už ir prieš. Jame kaip Wordpress panaudojimo pavyzdys buvo paminėtas FHM.lt, nes šis portalas po atnaujinimo startavo būtent ant Wordpresso.
Šiandien nuo naujo FHM.lt starto praėjo kiek mažiau nei pusę metų, tad kalbiname Roką Rizgelį apie tai, kaip dabar sekasi projektui, ar TVS pakeitimas į Wordpress jiems pasiteisino ir ar gali sėkmingi projektai, neskaitant blogų, suktis ant Wordpress.
Dovilė: Kodėl tada prieš pusmetį nusprendėte atnaujinti FHM.lt svetainę?
Rokas Rizgelis: Sprendimą iš esmės padiktavo susiklosčiusi situacija. 2007 metais fhm.lt svetainę aplankydavo apie 6000 unikalių lankytojų kasdien. 2008 metų pradžioje atnaujinus tinklapį (tai buvo atnaujinimas dar prieš šį paskutinį, apie kurį kalbinate) per mažiau nei pusę metų lankomumas sumažėjo daugiau nei 3 kartus, todėl pirminė mano užduotis, pradėjus dirbti su šiuo projektu praeitų metų vasarą, buvo sustabdyti nuolatinį lankytojų skaičiaus kritimą. Pradėjus reguliariau atnaujinti turinį bei ėmusis tam tikrų kitų veiksmų pavyko kritimą sustabdyti ir stabilizuoti padėtį, tačiau tai neskatino lankomumo kreivės judėjimo į viršų, todėl reikėjo spręsti struktūrines svetainės problemas.
Į tada veikusio portalo sukūrimą buvo investuota nemaža suma, tad, aišku, buvo pakankamai sunku įtikinti vadovybę, jog nepraėjus nė metams nuo portalo atnaujinimo reikia vėl keisti svetainę, tačiau priimto sprendimo rezultatais esame patenkinti.
Dovilė: Kodėl pasirinkote būtent Wordpress?
Rokas Rizgelis: Reikėjo ieškoti išeities, kaip su minimaliomis sąnaudomis sukurti gerą produktą. Taip žvilgsnis nukrypo į nemokamą turinio valdymo sistemą Wordpress.
Dovilė: Kiek kainavo portalo atnaujinimas?
Rokas Rizgelis: Nenorėčiau atskleisti tikslios sumos, tačiau kaip, jau sakėme startuodami, – naujoji fhm.lt svetainė vos nesuvalgė viso redakcijos biudžeto, skirto sugertukams įsigyti.
Dovilė: Kaip pasikeitė svetaines lankomumas nuo tada, kai ja perkėlėte ant Wordpress?
Rokas Rizgelis: Nuo pat atnaujinimo lankomumas nuolatos augo. Praėjus mažiau nei pusmečiui galime kalbėti apie daugiau kaip keturis kartus išaugusį lankytojų skaičių. Lyginant praėjusių ir šių metų gegužės mėnesį lankomumas išaugo 5 kartus, t.y. nuo 17000 iki 84000 unikalių lankytojų per mėnesį ir skaičiai toliau kyla.
Dovilė: Kaip manote, kiek dar gali augti tokio tipo svetainė, o gal dabartiniai skaičiai yra riba?
Rokas Rizgelis: Nesakyčiau, kad pasiekėme ribą, manau, toks tinklapis kaip fhm.lt tikrai galėtų turėti apie 150-200 tūkstančių unikalių lankytojų per mėnesį. Būtent tiek ir tikimės pasiekti dar iki naujų metų.
Dovilė: Ar dirbdami prie FHM.lt susiduriate su kokiais nors dideliais Wordpress trūkumais? Išskirtiniais privalumais?
Rokas Rizgelis: Didesnių trūkumų negalėčiau įvardinti, o pagrindinis privalumas būtų tas, jog naudojant atvirojo kodo sistemą, pakankamai nebrangiai ir greitai galime atlikti pakeitimus tinklapyje.
Dovilė: Ar manai, jog lankomumo kilimą lėmė būtent turinio valdymo sistemos pasirinkimas? Ar turėjo įtakos ir kiti veiksniai?
Rokas Rizgelis: Turinio valdymo sistema savaime negali garantuoti sėkmės. Svarbiausia yra žmonės dirbantys prie projekto. FHM.lt atveju sėkmę nulėmė keletas veiksnių. Visų pirma, stengėmės, kad pasikeitimai, kuo mažiau paveiktų senuosius lojalius lankytojus. Pvz. populiariausios senojo tinklapio rubrikos “50 gramų” sąrašas iš esmės liko nepakitęs, išsaugojome ir seną adresą, kuriuo buvo pasiekiama ši rubrika, iš kurio ir šiandien ateina didelė dalis lankytojų. Tokiu būdų praktiškai nesusidūrėme su lojalių lankytojų pykčiu išvydus naują tinklapio veidą. Antra, išsprendėme senąją tinklapio versiją kamavusi aiškios navigacijos problemą, visas kategorijas bei naujausius jų straipsnius iškeldami į titulinį puslapį. Trečia, stengėmės kuo labiau patenkinti vartotojų poreikius. Nuolatos peržiūrime populiariausius svetainės turinio elementus ir, tuo remiantis, pateikiame naujus. Ketvirta, aktyviai dirbome su SEO ir orientavomės ne tik į raktažodžių paieškos apimtis, bet ir jų patrauklumą tikslinei auditorijai. Taip proporcingai nuolatiniam lankytojų srauto iš paieškos sistemų augimui augo ir tiesioginis srautas.
Dovilė: Dėkui už pokalbį!