Lietuvos automobilių verslo laukia smūgis iš Ukrainos

Lietuviškajam nenaujų automobilių verslui netrukus smogs Ukrainos valdžios planai. Mat Kijevas svarsto įvesti didelius muito mokesčius įvežamiems automobiliams, registruotiems Lietuvoje ar kitose Europos Sąjungos šalyse. Ukrainiečiai – vieni iš pagrindinių senų automobilių supirkėjų mūsų turguose.

4

Ukrainos valdžios planai piktina ir paprastus ukrainiečius. Šie protestuodami netgi blokavo Kijevo gatves mašinomis su lietuviškais numeriais.

(4 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Automobilių turgus

Daugelis Ukrainos sostinės gatvių ir automobilių aikštelių – perpildytos. Mat jose tyčia nutrenkti automobiliai su lietuviškais ar kitokiais Europos Sąjungos narių numeriais.

Lietuvos ir Ukrainos automobilistų asociacijos direktorius sutiko papasakoti plačiau, kas vyksta Ukrainoje. Anot jo, situacija ten gali dar ir ženkliai pablogėti. Mat vyriausybė šį kartą rimtai užsimojo pažaboti ukrainiečių įprotį pirkti ir važinėti su automobiliu, registruotu Europos Sąjungos šalyse – įvežamų tokių mašinų savininkams siūloma skirti didelius muito mokesčius. Priklausomai nuo automobilio senumo, variklio galingumo jie siektų tūkstančius eurų.

„Įstatymas, kad 180 dienų bėgyje ta prasme baudos už transportavimą šitų automobilių su šita registracija, ir baudos yra labai nežmoniškos. Ta prasme žiauriai didelės, tai jeigu jas priims, ten bus labai didelis košmaras“, – įsitikinęs asociacijos direktorius Rolandas Žukauskas.

Kad ukrainiečiai – dažni automobilių pirkėjai Lietuvoje, netrukome įsitikinti ir mes patys. Štai vienas kalbintas ukrainietis vizito į Vilnių metu jau jų įsigijo net keturis. Anot jo, įpirkti automobilio tėvynėje – neįmanoma, jie ten kainuoja net du ar tris kartus brangiau nei pas mus. Būtent todėl visi jo tėvynainiai plūsta Į Lietuvą ir automobilio ieško čia.

„Žiūrėkite, iš Kijevo kiekvieną dieną išvažiuoja bent po tris autobusus, kiekviename autobuse – 50–60 žmonių – tokių žmonių kaip mes“, – teigė pirkėjas iš Ukrainos.

Gariūnų automobilių turgavietėje kalbinti pardavėjai šneka nenoriai, tačiau patvirtina – ukrainiečių pirkėjų čia – itin daug.

Tada, kai prekeiviai įsigyja EURO5 standartą atitinkančius automobilius, jie juos dažniausiai iš Lietuvos ir išregistruoja, tačiau protestai Kijeve vyksta dėl transporto priemonių, kurios šių standartų neatitinka, ir yra pigūs, dažnai kainuojantys iki 1000 eurų. Jų ukrainiečiai neperregistruoja, mat jų kaina iš karto smarkiai išaugtų. Tokią transporto priemonę nusipirkę jie iš karto ir išrūksta į Ukrainą su lietuviškais numeriais.

REKLAMA

Anot „Regitros" atstovo, patartina pardavus savo transporto priemonę išregistruoti, mat atsitikus eismo įvykiui visuomet pirmiausia kreipiamasi į keleivinės priemonės savininką. Tokių atvejų, kai atsakomybė už transporto priemonę prisiveja net iš Ukrainos, pasitaiko gana dažnai, o parduodami pagal įgaliojimą, atsakomybę prisiimate patys.


Rašyti komentarą...
P
Petras
2018-11-20 13:12:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
Senai jau tą reikėjo padaryti.
Atsakyti
-7

K
Kuka
2018-11-20 19:32:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
Seniai reikėjo tvarka padaryt
Atsakyti
-2

x
xxL
2018-11-20 13:26:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
Įdomu kas grasino? Ar nepatenkinti šios veikėjos prastumtu neadekvačiu įstatymu ir afekto būsenos apimti Lietuvos piliečiai, ar jos sponsoriai nes jos inicijuotam ir reklamuotam vaikus daiktais paverčiančiam įstatymui kilo grėsmė?
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (3)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų