Lietuviai vyrai į laikrodžius investuoja pusantro karto daugiau nei moterys. Vidutinė vyriško laikrodžio kaina siekia 529 litus, moteriško – 349 litus. Vyrai taip pat dosniau atveria piniginę pirkdami papuošalus moterims – vidutinė vyrų moteriškiems papuošalams išleidžiama suma yra 350 litų, o moterys papuošalams įsigyti skiria vidutiniškai 120 litų.
Tokias tendencijas rodo 8 metus laikrodžių prekyboje besispecializuojančios elektroninės parduotuvės Brandwatch.lt ir lietuviškais sidabro bei žalvario papuošalais prekiaujančios el. parduotuvės Sidabras925.lt statistika.
„Besirinkdami sau laikrodį, vyrai atkreipia dėmesį ne tik į dizainą, bet ir į funkcionalumą bei medžiagas, iš kurių pagamintas laikrodžio korpusas ir stiklas. Taip pat domisi, ar laikrodžio prekės ženklas yra patikimas ir žinomas. Moterys daugiausia dėmesio skiria laikrodžio dizainui – renkasi tą, kuris gražus ir dera prie mėgstamo aprangos stiliaus. Vyrai žino, už ką sutinka mokėti daugiau, todėl galiausiai pinigų suma laikrodžiui įsigyti yra didesnė“, – apibendrina Brandwatch.lt pardavimų ir marketingo vadovė Diana Tverskytė.
Sidabras925.lt direktorė Ilona Suraučienė pritaria, jog vyrai ir pirkdami papuošalus moterims įvertina daugiau daikto savybių: „Moterys dažniausiai papuošalus derina prie rūbų, tad jei įsigijo naują suknelę, dažnai ieško ir prie jos derančių auskarų ar pakabuko. Rinkdami dovanas moterims, vyrai elgiasi kitaip – juos domina, kokie akmenys naudoti papuošalų gamybai, jų kilmė, kiek sidabro ar kito tauriojo metalo įdėta gaminyje. Vyrai dažnai užsako vienetinius papuošalus, todėl jų kaina – kelis kartus didesnė nei tų, kuriuos sau pačios perka moterys.“
„Sving“ pardavimų vadovas Vytautas Dilba pritaria, kad moterys – spontaniškesnės pirkėjos. „Moterys yra linkusios dažnai keisti papuošalus ir aksesuarus, todėl jiems skiriamos sumos nėra itin didelės. Bet nepaisant to, kad perka pigiau, jos tai daug daro dažniau už vyrus, tad ir bendra pirkinių vertė bus gerokai didesnė. Kadangi perka dažniau, moterims ir el. parduotuvių bei atsiskaitymo būdų funkcionalumas rūpi labiau. Du trečdalius „Sving“ mokėjimo būdo klientų sudaro moterys.“