Tuo viename iš socialinių tinklų piktinosi Kipras (vardas pakeistas). Jis teiravosi, kokio velnio dabar realiai visos parduotuvės yra tiesiog dropshipperiai.
T. y. tarpininkai, pas kuriuos prekę užsisakai brangiau, bet lauki tiek pat, nes jie tik užsisakius prekę ją siunčiasi iš Kinijos ar kitų šalių tiekėjų.
Pasak Kipro, nuėjus į bet kokią parduotuvę matai užrašą „tik internetu“ su pristatymu už mėnesio.
„Nežinau, kada paskutinį kartą kažką vietoje turėjo. Nežinau, čia man gal tik, nekenčiu šito. Jeigu kažko užsinoriu ar prireikia, man svetainės reikalingos tik tam, kad pažiūrėčiau, kur gyvai yra, kad galėčiau čia ir dabar nuvažiuoti ir pasiimti.
Jei shippinsite (liet. siųsite – aut. past.) iš Kinijos, tai aš pats tą galiu pasidaryti be jūsų antkainio”, – rašė gyventojas.
Kodėl užsisakius Lietuvoje prekes veža iš užsienio?
Elektroninės parduotuvės „Varle.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas nurodė, kad kataloge yra daugiau kaip 2,5 mln. skirtingų prekių, tad fiziškai sandėliuoti visų vienetų Lietuvoje yra neįmanoma.
Anot jo, tai yra įprastas modelis didelėse e. parduotuvėse – tokia sistema leidžia pasiūlyti žymiai platesnį pasirinkimą ir geresnes kainas.
„Kadangi mes užsakinėjame dideliais kiekiais, prekes siunčiamės paletėmis (pigi logistika).
Siūlome vietinius atsiskaitymo būdus ir vietinius atsiėmimo būdus (visus paštomatus ar 19 „Varle“ parduotuvių nemokamai), vietines kliento teises, vietinį garantinį aptarnavimą. O ir mokesčius mokame Lietuvai“, – atkreipė dėmesį M. Butauskas.
Tuo metu e. parduotuvės „Pigu.lt“ Komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas skaičiuoja, kad asortimentą sudaro apie 8 mln. prekių, kurias siūlo daugiau nei 4 tūkst. pardavėjų (tarp jų – ir pats „Pigu.lt“).
Jis pripažino, kad Lietuvos sandėliuose yra laikoma daugiau nei 4 mln. prekių, kadangi turėti čia visą asortimentą būtų ekonomiškai neefektyvu ir nepraktiška.
Prekybos tinklo „Topo centras“ Rinkodaros ir komunikacijos vadovė Dovilė Zapkutė atkreipė dėmesį, kad kartais žmonėms prireikia labai unikalių produktų, todėl prekių internetinėje parduotuvėje yra 7 kartus daugiau, nei fizinėje:
„Laikyti tokius prekių kiekius logistikos centruose nėra ekonominės naudos nei verslams, nei patiems žmonėms. Tuo labiau, kad jų pristatymą galime įvykdyti per 10 darbo dienų.“
Kiek ir kokių prekių turi Lietuvoje?
E. parduotuvių atstovai patikino, kad populiariausios prekės yra laikomos Lietuvoje, tad klientai jas gali atsiimti tą pačią dieną ar per ateinančias 1–2 dienas.
„Prekės, kurių tuo metu nėra sandėlyje, dažniausiai pristatomos per 2–3 d. d. Tiems pardavėjams, kurie prekes siunčia iš užsienio, taikome griežtus reikalavimus, įskaitant atsakomybę už sutartų pristatymo terminų nesilaikymą.
Taip pat aktyviai skatiname pardavėjus naudotis mūsų sandėliu. Šiuo metu pagrindinis mūsų tikslas – stiprinti sandėliavimo galimybes Lietuvoje“, – patikino „Pigu.lt“ Komunikacijos vadovas.
Tuo metu internetinėje „Topo centras“ parduotuvėje yra apie 70 tūkst. prekių. 10 tūkst. iš jų yra fizinėse parduotuvėse, tad atrinktas populiariausias prekes klientai gali atsiimti iš karto ar gauti per pristatymą kitą dieną.
„Absoliučiai didžioji dalis mūsų reguliaraus asortimento (t. y. apie 90 proc.) yra mūsų ir mūsų partnerių sandėliuose Lietuvoje arba kaimyninėse šalyse. Todėl daugumą užsakymų galime įvykdyti per 1–2 d. d.
Internetinės parduotuvės pasiūloje esančias prekes taip pat perkame tiesiai iš gamintojų arba tiekėjų, kurie yra ilgamečiai mūsų partneriai“, – komentavo D. Zapkutė.
Prekės iš kitų šalių – kiek laukti ir koks antkainis?
Pasak N. Mikalajūno, „Pigu.lt“ prekės keliauja iš viso pasaulio, bet daugiausiai jų siūlo pardavėjai iš Baltijos šalių.
Jis neslėpė, kad rečiau užsakomos ar iš užsienio siunčiamos prekės gali keliauti ilgiau – terminus pirkėjai mato užsakymo metu.
„Iš pardavėjų reikalaujame šių terminų laikytis. Kainodarą kiekvienas pardavėjas nustato individualiai, siekdamas konkurencingumo.
Visgi mes, kaip marketplace‘as (liet. prekyvietė), griežtai prižiūrime, kad antkainiai nebūtų nepagrįsti. Draudžiame taikyti tokius, kurie viršytų rinkos kainas, pakenktų kitų pardavėjų veiklai ir bendrai klientų patirčiai“, – kalbėjo „Pigu.lt“ atstovas.
„Varle.lt“ įkūrėjas vardijo, kad prekės užsakomos tiek iš Lietuvos, tiek iš Europos Sąjungos (ES) šalių tiekėjų, t. y. Vokietijos, Lenkijos, Italijos, Suomijos, Čekijos. Jos pristatomos per 4–7 d. d.
O tiesiogiai iš Azijos tiekiama tik nedidelė asortimento dalis ir tik specifinės prekės, kurių nėra vietinėje rinkoje.
„Jei prekė siunčiama tiesiogiai iš gamintojo ar už ES ribų, terminas gali būti ilgesnis ir tai visada nurodoma užsakymo metu.
Antkainiai priklauso nuo prekių kategorijos, tačiau orientuojamės į konkurencingą kainodarą, artimą didžiųjų e. komercijos platformų lygiui“, – aiškino M. Butauskas.
Tuo metu „Topo centras“ tiesiogiai prekių iš, pvz., Kinijos, nesisiunčia – visos užsienio tiekėjų prekės (net jei yra iš Japonijos ar Pietų Korėjos) yra sandėliuojamos Lietuvoje ar partnerių logistikos centruose, taip užtikrinant patikimą tiekimą ir pristatymo terminus.
Anot D. Zapkutės, vidutinė pristatymo iš užsienio trukmė siekia 3–4 d. d., daugiausia – 5–10 d. d.
Kada galima reikalauti pinigų grąžinimo?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) aiškino, kad e. parduotuvės, siekdamos pasiūlyti prekes mažesne kaina, prekių nesandėliuoja ir taip išvengia papildomų išlaidų.
Todėl dažnai būna taip, kad tik gavę užsakymą pardavėjai siunčiasi prekę iš tiekėjų. O tai, VVTAT nuomone, nėra ydinga praktika.
Svarbu, kad pirkėjas būtų aiškiai informuotas apie pardavėją, prekę, jos kainą, pristatymo būdą, terminą ir pan.
Be to, reikėtų atskirti įprastas el. parduotuves nuo internetinių pardavimo platformų – prekyviečių (angl. marketplaces).
Jei įprastos parduotuvės siūlo savo asortimentą (pvz., „Topo centras“), tai prekyvietė yra platforma, kurioje vartotojai gali įsigyti prekių iš įvairių skirtingų pardavėjų („Varle.lt“ ar „Pigu.lt“).
Tarnybos teigimu, pastaruoju atveju pirkėjas turi būti aiškiai informuotas, kad perka ne iš prekyvietę administruojančio verslininko (pvz., „Varle.lt“ įkūrėjo), bet iš konkretaus pardavėjo, kuris siūlo prekes „Varle.lt“ ar kitoje platformoje.
VVTAT teigimu, jei pardavėjas nenurodo prekės pristatymo termino, internetu įsigytos prekės turi būti pristatytos per 30 d.
Jeigu vartotojas negauna prekės per pardavėjo nurodytą terminą arba per 30 d., jis turi teisę atsisakyti pirkimo–pardavimo sutarties ir kreiptis į pardavėją dėl pinigų grąžinimo.
Jei ginčo taikiai išspręsti nepavyksta, vartotojas gali kreiptis į VVTAT. Jei pardavėjas įsisteigęs ne Lietuvoje, o kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje, reikia kreiptis į Europos vartotojų centrą (ECC) Lietuvoje.
Tačiau, jei pardavėjas yra už ES ribų, kilus ginčui greičiausiai nei VVTAT, nei ECC nepadės.
Tarnybos atstovai skaičiuoja, kad apie 40–50 proc. skundų yra susiję su internetu įsigytomis prekėmis ar paslaugomis:
„Vėlavimas pristatyti prekę yra vienas iš dažniausių vartotojų skundų dėl internetinės prekybos atvejų.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Užsako kinijoje ir tipo perparduoda prekes su antkainiu !!!
Bet kuris žmogus tai gali ir pats užsisakyti, bet jie tai bando nulėpti neparodyti. PIRIKUPAI JO..NI !!!