• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
verslo sprendimuose tyrimas atskleidė, kad mūsų šalies verslininkai intuicija naudojasi gerokai mažiau nei jų kolegos Vakarų Europoje ar JAV, kur intuicija vertinama kaip vienas svarbiausių šiuolaikinio lyderių įgūdžių.
Ugdyti intuiciją bei lavinti naująjį mąstymo būdą Lietuvos vadovai kviečiami naujojoje ISM ir Italijos FOIL konsultacinės grupės mokymo programoje "Intuicija – lyderio galia".
ISM magistrantės Alisos Miniotaitės tyrimo metu paaiškėjo, kad labiausiai Lietuvos vadovai intuiciją naudoja priimdami sprendimus dėl personalo (30,75 proc.), sprendimuose dėl investavimo (25,89 proc.), sprendimuose dėl įmonės strategijos (25,60 proc.), kasdieniniuose verslo sprendimuose (23,57 proc.). Vakarų Europoje ir JAV šiose verslo srityse intuityvų mąstymą naudoja 70 – 80 proc. verslininkų.
55,3 proc. Lietuvos vadovų teigia, sprendimus priimantys derindami intuityvų ir loginį mąstymą. Trečdalis apklaustųjų (36,8 proc.) daugiau remiasi logika, ir tik 5,3 proc. respondentų – intuicija. Intuityvų mąstymą naudojo ir loginį bei racionalųjį mąstymo būdą dažniau derino akcininkai, akcininkai – vadovai (72,72 proc.) lyginant su įmonės nuosavybės teise neturinčiais aukščiausios ir vidutinės grandies vadovais, kurie sprendimų priėmimo procese pirmenybę teikia racionaliajam mąstymo būdui (45,45 proc.).
"Intuicijos reikšmė versle išaugo XX a. aštuntajame dešimtmetyje, kai dėl vis didėjančio informacijos srauto, nuolat kintančios verslo aplinkos faktais paremtas loginis mąstymas tapo neefektyvus", - teigia ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Lyderystės studijų programų vadovė doc. dr. Violeta Barvydienė.
Intuicija padeda priimti verslo sprendimus, kai neturime visos informacijos, kai greitai kintanti aplinka verčia sprendimus priimti žaibiškai, kai reikia numatyti ateitį, planuoti ilgalaikius strateginius veiksmus, kurti viziją, valdyti konfliktus. Verslo sritys, kuriose priimant sprendimus dažniausiai pasikliaujama intuicija, tradiciškai yra rinkodara, personalo valdymas, strategijos formavimas, viešieji ryšiai.
Pasak doc. dr. V. Barvydienės, mokymas apie intuiciją versle tampa vis aktualesnis, nes Lietuvos vadovai siekia įveikti šiuolaikinio verslo iššūkius, įgydami naujų gebėjimų ir plėsdami savo kompetencijas. Pastaraisiais metais vis dažniau ieškoma naujų netradicinių sprendimų ir metodų, populiarūs tampa asmeninių galių, kūrybiškumo, lyderystės mokymai.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų