Nors pervežimų rinka po truputėlį atsigauna, ekspertus neramina didelės transporto įmonių sąnaudos. Ilgą laiką transporto sektorių tiriantis „Creditreform“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa sakė: „Įmonės dar neužsiaugino lašinių. Jei bus kažkokia krizė, vyks apsivalymas rinkoje.“ Nors transporto įmonėse jaučiamas atsigavimas, šiuo metu jis labai trapus ir bet kokios permainos tarptautinėse rinkose gali turėti įtakos pervežimams.
Didžiausią pervežimo įmonių sąnaudų dalį šiuo metu sudaro išlaidos degalams, darbo jėgai, draudimui, parko nusidėvėjimui atstatyti. Jei skaičiuotume nuo 2008 m., transporto įmonių sąnaudos išaugo daugiau nei 11 proc.
Anot R. Trumpos, kuro sąnaudos šiuo metu pralenkia pajamų augimą. Nuo 2010 m. paskutinio ketvirčio iki 2011 m. paskutinio ketvirčio transporto įmonių pajamos išaugo 6,8 proc., o kuro sąnaudos 28,5 proc. Transporto bendrovių išlaidos vienam kilometrui vidutiniškai sudaro 2,43 Lt, o 2010 m. jos siekė 2,16 Lt.
Didelę dalį transporto įmonių sąnaudų sudaro darbo užmokesčio kaštai. Nors transporto įmonių skaičius nuo 2011 m. lapkričio augti nustojo, darbuotojų skaičius tebeauga. Per metus darbuotojų skaičius įmonėse išaugo 5,4 proc.
Vidutinis vairuotojo atlyginimas apie 5000 Lt., tačiau nepaisant to, vairuotojų stoka – viena opesnių problemų transporto įmonėse: vairuotojai nėra tinkamai parengiami darbo rinkai, todėl būtina kelti jų kvalifikaciją ir pritraukti jaunus specialistus.
Pirmąjį šių metų ketvirtį metinis transporto įmonių pajamų augimas 13,2 proc. Net 10 proc. išaugo tarptautinius pervežimus vykdančių įmonių pardavimai. Tendencijos geros, ir jei neužklups negatyvūs tarptautinių rinkų pokyčiai, netolimoje ateityje galima tikėtis dar pelningesnės veiklos (šiuo metu grynasis transporto įmonių pelningumas 5,4 proc.).
Agnė Rutkauskaitė