REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pandemijos pradžioje nuostolių patyrę grožio salonai pamažu grįžta į įprastas darbo sąlygas. Tačiau pastaruoju metu fiksuojamas paslaugų kainų augimas. Verslininkai tikina, kad klientams kainos kyla dėl to, kad jas didina produktų tiekėjai.

Pandemijos pradžioje nuostolių patyrę grožio salonai pamažu grįžta į įprastas darbo sąlygas. Tačiau pastaruoju metu fiksuojamas paslaugų kainų augimas. Verslininkai tikina, kad klientams kainos kyla dėl to, kad jas didina produktų tiekėjai.

REKLAMA

Grožio paslaugų sferos atstovai pasakoja, kad klientų srautas išlieka panašaus dydžio, tačiau galima grėsmė ateityje yra šešėlinis darbas.

Klientų skaičius išliko panašus

Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė užsiminė, kad drastiško klientų skaičiaus mažėjimo nepastebėjo. Tačiau darbuotojai ir klientai esą jaučia nerimą dėl situacijos.

„Mes labai dėkingi valstybei už leidimą dirbti, bet dirbti pandemijos metu yra didelė rizika. Be galo didelis susirgimų skaičius labai atsiliepė ir mūsų darbuose. Žmonės bijo susirgti, tai labai jaučiasi. Tačiau vyksta betarpiškas bendravimas su klientais, jie darosi sąmoningi ir nespekuliuoja“, – pasakojo J. Mačiulienė.

REKLAMA
REKLAMA

Kaune įsikūrusiame „Ingos grožio salono“ savininkė Inga Proc pakomentavo, kad klientų srautai išliko panašūs kaip ir anksčiau.

„Skaičius visą vasarą buvo labai puikus, tai šiek tiek pasikeitė, kai įvedė galimybių pasus. Bet negali žinoti, ar dėl pasų sumažėjo skaičius, ar dėl sezoniškumo. Rudenį klientų skaičius būna mažesnis, gal žmonės mažiau gražinasi“, – svarstė I. Proc.

REKLAMA

Paklausta apie paslaugų sezoniškumą, J. Mačiulienė papasakojo, kad procedūrų paklausa vasarą ir žiemą dažnai skiriasi.

„Vasarą mėgstame daugiau laisvumo, daugiau nuogo kūno, tai daugiau žmonių renkasi pedikiūrą, depiliacijas. Žiemą mes apsirengiame savo drabužius ir tiek odos nedemonstruojame. Visus metus išskirčiau kirpimus, plaukų dažymus. Tai pat neseniai atsirado estetinio manikiūro tendencija, nebeliko priaugintų nagų su didelėmis dailėmis mados“, – pasakojo prezidentė.

Tuo metu kalbėdama apie mažiau populiarias grožio paslaugas, J. Mačiulienė išskyrė makiažus.

REKLAMA
REKLAMA

„Be abejo, iš vizažo specialistų girdžiu, kad yra sumažėjęs makiažo paslaugų poreikis, todėl, kad nebėra švenčių ir ypatingų progų. Yra išaugęs susidomėjimas antakių ir blakstienų laminavimu, užrietimu, cheminiai padažymai, kad kuo rečiau reiktų naudoti tušą. Visi kiti dalykai, kurie anksčiau buvo įprasti, šiek tiek atsitraukė į antrą planą. Žmonės pradėjo ieškoti atsipalaidavimo pobūdžio paslaugų, populiarėja masažai“, – teigė J. Mačiulienė.

Šias sritis išskyrė ir I. Proc, tačiau jos salone paklausa išliko ir po vasaros sezono.

„Populiariausi yra vyriški kirpimai. Dirbame praktiškai visu pajėgumu, ir kosmetologai, ir manikiūrininkė, ir kirpėjai turi klientų. Turime dvi kirpėjas, dvi kosmetologes ir manikiūrininkę, praktiškai nei viena nesiskundžia darbo stoka“, – kalbėjo salono savininkė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kainų kilimui įtaką darė išoriniai rodikliai

J. Mačiulienė patvirtino, kad grožio paslaugų kainos pandemijos laikotarpiu pakilo. Tam įtaką padarė išaugusios energetikos ir tiekėjų kainos.

„Neslėpsiu, kainų šuolis yra, bet jis nėra toks ženklus. Kai esi tiek metų pripratęs prie tam tikro prekės ženklo, o jis pabrangsta, juk nepulsi derėtis su tiekėjais. Mes esame šitos situacijos įkaitai ir negalime nieko padaryti, nes kaltinti kitus yra neverta. Turime susitaikyti su gana dideliais praradimais, nes pinigų nepadaugėjo, niekas iš grožio specialistų nepradėjo geriau gyventi“, – pasakojo J. Mačiulienė.

Jos teigimu, žmonės dažnai kaltina salonus pakėlus grožio paslaugų kainas. Tačiau dėl to kalti išoriniai rodikliai.

REKLAMA

„Man kartais yra keista skaityti, kai yra rašomi svaičiojimai apie pakeltas kainas. Kainų pakilimo riba buvo keli eurai, bet tikrai ne keliasdešimt. Dabar dujos ir elektra, kurie yra būtini paslaugai tekti, brangsta ir esi priverstas galvoti, ką daryti toliau“, – komentavo prezidentė.

„Treatwell“ rinkos vadovas Lietuvoje Rytis Rogacius teigė, kad kainų kilimas yra tikrai matomas. 

„Per pandemijos laikotarpį kainos šiek tiek kilo beveik visoje grožio sferoje. Jo buvo galima tikėtis, nes dalis grožio salonų negalėjo dirbti, taip pat didėjo ir išorinių faktorius kainos – darbo priemonių ir panašiai. Todėl nenuostabu, kad tokios sąlygos kėlė kainas. Tai nebuvo bandymas pasipelnyti, tiesiog rinka diktavo tokias sąlygas“, – paaiškino R. Rogacius.

REKLAMA

I. Proc juokavo, kad kalbėti apie kainas neturėtų, nes jos salone kainos išliko tokios pačios kaip ir prieš pandemiją.

„Kainos išliko tokios pačios, dar nematau reikalo, dėl ko reiktų jas kelti. Net tiekėjai, kurių medžiagas mes naudojame, kainų nepakėlė“, – komentavo salono savininkė.

Jos manymu, salone kainos kilti neturėtų, nebent to stipriai imtų reikalauti kintanti rinka.

„Mes esame toks kolektyvas, su klientais susidraugaujame. Tie klientai ateina metai iš metų, jie tampa vos ne šeimos nariais ir piktnaudžiauti gerumu nesinori. Dabar kyla elektros kainos ir galbūt mums reiks pakelti kainas nuo naujų metų, bet sugrįžus po karantino nebuvo reikalo, nes pas mus niekas nekito. O dėl to, kad sėdėjai uždarytas, klientas tai nekaltas“, - kalbėjo I. Proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Grožio paslaugos atliekamos ir nelegaliai

J. Mačiulienės nuomone, didelę konkurenciją grožio salonams kelia nelegaliai namuose veikiantys darbuotojai.

„Didelė žaizda, kurios niekas negali užgydyti, yra nelegaliai namuose dirbantys žmonės. Tikrai nežinau, kokiomis sąlygomis jie dirba ir kaip įsigyja produktus, tuo turėtu susidomėti Valstybinė mokesčių inspekcija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija. Namuose dirbantys mokesčių nemoka, šiais laikais, kai pinigus uždirbti yra sunku, labai jaučiasi ta svarstyklių pusė“, – užsiminė prezidentė.

Dažnai be galimybių pasų veikiantys žmonės neužtikrina tinkamų darbo sąlygų ir naudojamų priemonių kokybės.

REKLAMA

„Facebook platformoje yra labai daug siūlymų ateiti, gauti paslaugą ir nesukti sau galvos dėl galimybių pasų. Ta juodoji marketingo pusė yra šalia tų, kurie pakėlę galvą kenčia, moka mokesčius. Žinoma, kainų kilimas nėra į naudą niekam, nei mums, nei tiekėjams“, – užbaigė J. Mačiulienė.

I. Proc teigė, kad nelegaliai dirbantys asmenys jos salonui įtakos nedaro. Negąsdina ir privalomi galimybių pasai.

„Aš manau, kad klientai, kurie nori apsilankyti ir yra prisirišę prie meistro, randa išeičių. Jeigu klientui yra svarbu, jis pasidaro testus ir ateina. Yra migruojančių nuo vieno meistro prie kito, tai aš manau, kad nėra skirtumo ar jis išeis į kitą saloną, ar į namus. Aišku, darbas namuose nėra gerai, bet pas mus yra tokia valdžia, kuri tikrai visko nesužiūrės, ir kol kas nors nepasikeis jie kaip dirbo, taip ir dirbs“, – pasakojo savininkė.

REKLAMA

R. Rogacius taip pat mano, kad šešėlinis grožio paslaugų tiekimas nesumažina klientų srauto, daug iš jų renkasi salonus.

„Mes neturime santykio su taip besielgiančiais meistrais. Tačiau vis tiek verdame toje pačioje virtuvėje, todėl teko kartais girdėti, tai yra labai nesmagus dalykas. Vienintelis pliusas, kurį įžvelgčiau, yra kad tai labai smarkiai nesutrukdo išlaikyti klientų skaičiaus. Reiškia, žmonės arba nėra labai linkę bendradarbiauti su šešėliniais meistrais, arba jų yra labai nedaug“, – užsiminė rinkos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų