Rinkodaros ekspertai sako, kad tai meistriškas marketingistų sugalvotas triukas. kaip išmelžti iš žmonių pinigus, priverčiant juos geisti sunkiai pasiekiamo, iš esmės beverčio daikto, kuriuo jie gali pasipuikuoti prieš kitus.
Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Dalis žmonių pasaulyje išprotėjo dėl mažų pliušinių monstriukų, vardu Labubu. Šis žaislas skirtas ne vaikams, o suaugusiems. Internetas sprogsta nuo vaizdo įrašų, kuriuose daugiausiai suaugę žmonės giriasi savo naujaisiais pliušiniais draugais.

Labubu dažniausiai būna slaptose dėžutėse, tad nežinai, kurį pirkdamas gausi – gal ir vieną rečiausių ir brangiausių. Jų kainos svyruoja nuo keliasdešimties iki šimtų eurų. Tačiau yra ir itin retų, kolekcinių Labubu už tūkstančius.
Eilių prie Labubu prekės ženklo parduotuvių užsienyje pavydėtų net sovietmečio bananų kioskai. Kartais papuolę į parduotuvę karštligiškai pačiupti žaislus bandantys šių elfų gerbėjai net susipeša.
Ne taip seniai gamintojas paskelbė, kad bent jau kuriam laikui gyvą prekybą dėl tokio pirkėjų elgesio uždaro, nors tai veikiau dar vienas marketingo triukas siekiant sudaryti įspūdį, kad prekė išskirtinė.
Ir internete pasirodančios skandinaviškų pasakų įkvėpto veikėjo partijos tirpsta greičiau nei ledai vasarą. Kai kuriems pasiseka užtaikyti akimirką ir nusipirkti juos internetu. Tačiau tai galima vadinti tikra sėkme, nes vos pasirodžius, ištisos partijos dingsta per minutes.
Perka ir lietuviai
Pasisekė ir 19-metei lietuvei Sabinai, besididžiuojančiai savo rusvu Labubu, prikabintu prie rankinės.
„Turiu visą kolekciją – raudonas, žalias, mėlynas. Už vieną apie 30 eurų, visa kolekcija 120 kainavo“, – sakė mergina.
Sabina žada pirkti dar.
„Šitas buvo iš „Amazon“, o visa dėžė buvo iš lietuviško saito. Iš pradžių nesupratau to trendo, bet kuo toliau, tuo labiau patiko, kad tokie įdomus nematyti žaisliukai. Man labai mieli atrodo“, – kalbėjo vilnietė.
Rinkodaros ekspertė Jurgita Balčiūnienė turi atsakymą, į klausimą kodėl gi šis žaislas susilaukė tokio populiarumo. Visų pirmą, žinoma, tai yra marketinginis triukas ir stipri žaislo įvaizdžio populiarinimo strategija.
„2024 metais Pietų Korėjos pop grupės narė pasidalino savo Labubu, kad jis išskirtinis, ir tai tapo visiškai virusu. Prasidėjo influencerių marketingas – ir Kim, ir Beckham, ir visi pasidalino, kad jiems pavyko nusipirkti išskirtinį Labubu. Bet mes suprantam, kad jiems padovanojo“, – pasakojo „Power2Brands“ vadovė.
Žaidžia ir nostalgijos elementas
Pirkėjus vilioja ir loterijos elementas. Nežinant, koks elfas dėžutėje, sužaidžia azartas.
„Pirkėjai nežino, ką perka. Jie tikisi išskirtinio dizaino ir tuo pasidalinti socialinėse medijose“, – sakė J. Balčiūnienė.
Kapstantis giliau, kodėl geidžiamuoju suaugusiųjų objektu virto būtent žaislas, čia taip pat yra paaiškinimas.
„Šiais laikais, kai labai daug yra bendravimo socialinėse medijose ir mažai bendravimo gyvai – pakankamai mažai – žmonės nori prisiliesti prie kažko švelnaus. Nostalgija vaikystei, kai juos apkabindavo. Tai vadinama „kiddles“, kai suaugę kolekcionuoja žaislus“, – aiškino J. Balčiūnienė.
Rinkodaros specialistė priduria, kad kai kurių, retų Labubu vertė, su laiku, tikėtina, augs. Jau dabar antrinėje rinkoje jie išbrangę kartais.
Suklestėjo ir Labubu padirbinių rinka. Internete daugelis siūlo keistai atrodančius Labubu už įtartinai žemas kainas. „Nesvajokim, kad nuėję į Gariūnus nusipirksim tikrą Labubu, jei visas pasaulis eilėse laukia ir stumdosi“, – sakė J. Balčiūnienė.
Pasaulyje tai jau tapo kolekciniu dalyku. Šiais metais aukcione rečiausias Labubu buvo parduotas už 130 tūkstančių eurų.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:















































































































































































































































