Jos pabandė ir pavyko: verslus sukūrusių lietuvių patarimai bandantiems

Vyrauja ne mažai vis dar gajų stereotipų, kad verslo kūrimas skirtas vyrams. Straipsnio herojės įrodo, kad niekuo neišsiskiriančios moterys, tiesiog išdrįsusios įgyvendinti savo svajones, ne tik rado nišas savo verslui, bet ir sėkmingai juos plėtoja.

37

Be abejo, jų kelias į svajonės išsipildymą – tikrai nebuvo rožėmis klotas. Todėl savo patirtimi jos dalinasi su portalui tv3.lt skaitytojais, kuriuos galbūt pavyks įkvėpti į dienos šviesą iškelti seniai atidėliotas idėjas.

Veronika Dautartienė, šeimos verslo parduotuvės-bistro „Fish Makers“ įkūrėja.

Kartu su vyru Mariumi prieš pusantrų metų kurdami nuosavą verslą žinojo, kad reikės ieškoti savo vietos rinkoje ir klientų.

Tačiau tai jų nesustabdė ir dabar jie yra žinomi bei itin vertinami dėl kokybiškų ir išskirtinio skonio gaminių.

„Atidaryti „Fish Makers“ paskatino olandų šeimos pavyzdys, tradicijos ir visos šeimos įsitraukimas.

Ketverius metus brandinome ir auginome idėją ne tik apmąstymais, bet nuolat tikrinome draugų skonį, poreikius, žuvies kokybę

Manau, mūsų sėkmės paslaptis ta, kad labiausiai vertiname kokybę, o ne kiekybę ir dirbame kartu su kolektyvu kaip viena šeima. Su šia idėja ir verslu mes tiesiog gyvename, keliamės ir gulamės.

Daugumos, manau, klaida yra orientavimasis į greitus, paviršutinius dalykus, o mes norime atsirinkti savo pirkėjus ir jų nenuvilti“, – tvirtino Veronika.

Marija Pinkutė, viena iš trijų bendraautorių, 2015 m. pavasarį oficialiai pristačiusių prekės ženklą „Night Light“.

Pavadinimas jau išduoda, su kuo susiję jų gaminiai tai – išskirtinio dizaino atšvaitinės liemenės ir šviesą atspindintys aksesuarai.

„Svarbiausia yra pradėti. Čia kaip su plaukimu: įmeti save į vandenį, o po to rankom ir kojom kaip jau moki. Tada ir sužinai, kaip viskas vyksta. Juolab, nėra blogų ar gerų idėjų yra tik neišbandytos. Visgi, kai jau esi vandeny, save motyvuoti kur kas lengviau – neišmoksi plaukti – nuskęsi.

REKLAMA

Pagrindinis savęs motyvavimo principas, man atrodo yra supratimas savo nesėkmės priežasčių ir mokymasis iš savo klaidų. Jei yra problema, vadinasi yra sprendimas, tad jį reikia surasti. Be to, dažnai mano mama kartodavo – Maskva irgi ne iš karto pasistatė. Tad nereikia tikėtis visko greitai ir iš karto.

Noriu pabrėžti, kaip svarbu įsivardinti sau, vardan ko tu visa tai darai: pinigų, garbės ar žinomumo. Visgi, jei tai daroma dėl tobulėjimo, noro save išbandyti, sužinoti ar išmokti, neslėpsiu, motyvacija tokiu atveju būna kur kas didesnė. Jei remiesi tuo, jog viskas tave augina, daug paprasčiau gyventi ar kažką išbandyti“, – atvirai pasakojo M. Pinkutė.

Žurnalistė Jolita Mažeikienė – trečiuosius metus skaičiuosiančios aksesuarų kolekcijos ir el. parduotuvės „Mano litai” įkūrėja.

Moteris tikėjo, kad verslas žlugs vos įvedus Lietuvoje eurą, bet nostalgija ir sentimentai senajai valiutai – lietuvių neapleidžia iki šiol, todėl verslas vis dar plečiasi.

„Išdrįsti įgyvendinti savo idėją – nėra baisu, kai nusprendi tik pabandyti ir nekeli didelių tikslų, o apie kažką didelio tik svajoji. O svajonės, kaip, žinia, kartais išsipildo, ir kartais ne. Aš sakau, kad kiekviena idėja yra gera ir ji gali virti kažkuo dideliu, jeigu jos įgyvendinimui skiriama daug laiko ir pastangų. Reikia tik pabandyti ir sulaukti pirmosios sėkmės, kuri tampa didžiausia motyvacija. Pirmoji sėkmė gali būti labai maža, pvz., pirmasis užsakymas.

Žmonės bijo rizikuoti ir pradėdami verslą, dažniausiai – pinigais. Todėl įgyvendinant net pačią mažiausią idėją galima nusistatyti sumą, kurios tiesiog negaila. Aš galvojau paprastai, kažkada buvau investavusi 400 litų į vertybinius popierius ir juos praradau ekonominės krizės metu, bet tų pinigų man nebuvo gaila. Todėl ir galvodama apie sumą, kurią galėčiau investuoti į savo verslą, pirmiausia pagalvojau apie 400 litų.

Tiek ir investavau, o tie pinigai ne tiks sugrįžo, bet ir davė grąžą, kurią į verslą investavau toliau. Taip viskas išaugo iki to, kas dabar yra – jau daugiau nei du metus veikianti el. parduotuvė www.manolitai.lt, kurioje prekiaujama aksesuarais su lietuviškų litų tikromis monetomis“, – pasakojo J. Mažeikienė.

REKLAMA

Simona Valikonytė, prekės ženklo „Smart Booby“ įkūrėja.

Jau daugiau nei dvejus metus Lietuvos ir užsienio vyrus, o dabar jau ir moteris, spalvotomis kojinėmis puošianti verslininkė apie kuriamą produktą žino viską: kokie siūlai geriausi, kas ir kokie yra jos klientai bei kiek per naktį pati viena gali paruošti užsakymų.

„Bijantiems įgyvendinti idėjas – rekomenduočiau atlikti rinkos tyrimą, įsivardinti artimiausius konkurentus bei galvoje susidėlioti būsimo pirkėjo portretą. Žinant savo tikslinę auditoriją dar kartą apsvarstyti idėjos unikalumą ir tuomet pasidarius planą, kibti į darbus.

Mane labiausiai motyvavo tikėjimas savo idėja bei noras kurti. Griežtas darbų planas su „deadline“ padėjo nenukrypti nuo tikslo. Tiksliai žinojau, kokiam vyrui kuriu, ką savo produktu noriu papasakoti.

Po pirmos nesėkmės mesti viską lengviau nei bandyti dar kartą, tačiau negavę norimo įvertinimo mokykloje ar universitete, juk nemetėme mokslų.

Be to, siūlau niekada nekopijuoti ir nevogti idėjų bei nesidalyti savomis, nebijoti konkurencijos, nepamiršti galimo blogiausio varianto ir visada pasitikėti savimi bei dirbti, dirbti, dirbti“, – tikina S. Valikonytė.

Ernesta Statkutė, interjero dizainerė ir juvelyrė, prieš beveik du metus pradėjusi kurti architektūrinėmis detalėmis pripildytus juvelyrinius dirbinius.

Savo studiją atidariusi mergina tvirtino nei dienos nesudvejojusi, o dabar vos spėja suktis.

(37 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Architektūros ir miniatiūros įkvėpti Ernestos Statkutės papuošalai

„Mes kiekvienas turime svajonių, bet greta ir baimių. Reikia bandyti, išeiti iš savo komforto zonos, reikia pradėti ir nereikia bijoti, nes kaip kitaip sužinosi savo potencialo galimybes, jeigu neieškosi būdų.

Pradžioje, kad ir nedideliais žingsneliais, darbais artėjame link savo svajonės, o aukšti tikslai ateis su mūsų tobulėjimu ir begaliniu darbu.

Jei tikrai nori pasiekti savo tikslą turi būti pasiruošęs kažką gyvenime paaukoti dėl jo. Svarbiausi yra du dalykai – darbas ir tikėjimas, kad viskas, ką darai yra įmanoma“, – pabrėžė E. Statkutė.

REKLAMA

Matyt, nebe reikalo sakoma, kad geriau bandyti ir gailėtis, nei gailėtis nebandžius.

Grožio industrijoje išsikovoti vietą po saule itin sudėtinga, tačiau vizažo meistrė Vigantė Lisauskienė iššūkį priėmė net būdama Didžiojoje Britanijoje.

Moteris įkūrė grožio karalienių klubą – QUEEN V, vardinę grožio priemonių liniją VIGANTE MAKE UP ir nesustoja rengti vieną po kito įspūdingus projektus.

(68 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Vigantės Lisauskienės devizas: karalienėmis paversti visas pasaulio moteris

„Pati save įtikinu, kad neturiu kitokio pasirinkimo kaip tik būti laiminga. Ir taip laiminga, kad nuo to būtų ir kiti laimingi. Tai savotiškas mano patiekalas, kuriuo mėgaujuosi kasdien. Ir patikėkit, tas gerumo dėsnis veikia.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų