Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Perkant net ir ne patį pigiausią dėvėtą automobilį, tam tikra prasme vis vien gaunate katę maiše. Net jei pardavėjas pats jums parodo automobilio defektus, niekaip negalite numatyti, kiek laiko automobilis „ištemps“ iki pirmo apsilankymo servise. Vis dėlto kai kurie specialistai sako, kad yra ir patikimesnių markių automobilių  labiau tikėtina, kad nuolat pinigų į juos kišti nereikės.

Perkant net ir ne patį pigiausią dėvėtą automobilį, tam tikra prasme vis vien gaunate katę maiše. Net jei pardavėjas pats jums parodo automobilio defektus, niekaip negalite numatyti, kiek laiko automobilis „ištemps“ iki pirmo apsilankymo servise. Vis dėlto kai kurie specialistai sako, kad yra ir patikimesnių markių automobilių  labiau tikėtina, kad nuolat pinigų į juos kišti nereikės.

REKLAMA

„Regitros“ duomenimis, vien per 2020 metus Lietuvoje buvo įregistruotos virš 170 tūkst. transporto priemonių, o virš 70 tūkst. jų – naudoti lengvieji automobiliai. Populiariausių dėvėtų automobilių penketuke – „Volkswagen“, BMW, „Audi“, „Opel“ ir „Toyota“.

Automobilį rinkosi pagal poreikius 

Prieš pusantro mėnesio įsigijęs pirmąjį savo automobilį – 2004 metų „Opel Astra“ vilnietis Lukas pasakoja, kad žiūrėdamas skelbimus pirmiausia ieškojo jam reikalingų parametrų, o automobilio markė jam nebuvo svarbi.

REKLAMA

„Rinkausi labiau ne markę, o specifinį modelį. Rinkausi, kad būtų automatinė pavarų dėžė, mažas automobilis, patvarus. Mano parametrus labiausiai atitiko „Volkswagen Golf“ ir „Opel Astra“.

Defektai ant maniškio – kosmetiniai. Iš techninės pusės sunku ieškoti „sliekų“, tiesiog išorėje yra šiek tiek pabraižymų, bet jie man didelių problemų nekelia“, – dalijasi vaikinas.

Jis prideda, kad pardavėjas gana išsamiai papasakojo apie dabartinę automobilio būklę, bet labiausiai vaikiną domino sužinoti, kodėl apskritai automobilis yra parduodamas.

„Man įdomu ne kas juo važinėjo, o kam jis buvo naudojamas. Niekada nepirkčiau automobilio, kuris buvo naudojamas ūkiui, po laukus važinėti ir pan. Jei būtų įmonės – sunku pasakyti, svarbiausia vis tiek lieka techninė pusė, kuri yra esminė perkant automobilį. Niekam nesinori važiuot į servisą po savaitės“, – sako vaikinas.

REKLAMA
REKLAMA

Defektai gali praslysti

Tuo metu automobilių istorijos patikrinimo svetainės „carVertical.com“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad kartais, net jei vairuotojas ir žino apie perkamo dėvėto automobilio defektus, jų gali būti ir daugiau.

„Kartais žmonės nusipirkę automobilį nesupranta, iš kur tie defektai, nes apie juos iki tol nieko nežinojo. (...) Kadangi duomenys pas mus ateina iš skirtingų šaltinių – tiek pardavėjų, tiek draudimo kompanijų, kartais būna taip, kad automobilis gal ir teisingai sužymėtas, jei jis buvo avarijoje, tarkime, dužo priekis. Tai viskas lyg ir sužymėta, bet kokios nors detalės, ne tokios akivaizdžios, praslysta.

Defekto galimybė perkant automobilį visada yra: galimai kažkas bus nepažymėta, bet tai reti atvejai“, – sako M. Buzelis.

Jo teigimu, svetainėje dažniausiai tikrinama BMW automobilių istorija, tačiau specialistas paaiškina, kad veikiausiai šiuos automobilius vairuotojai renkasi ne dėl jų patikimumo.

„Populiariausios markės yra tos, kurias žmonės nori pirkti. Nebūtinai perka, bet nori. Jei žmogus renkasi iš penkių BMW ir penkių „Volkswagen“, dažniausiai nusiperka penkias BMW patikras ir kokią vieną „Volkswagen“, – dalijasi M. Buzelis.

REKLAMA
REKLAMA

Gamintojas ne visada rodo patikimumą

Tuo metu žurnalo apie automobilius „Autobild“ redaktorius Vitoldas Milius sako, kad, kalbant apie dėvėto automobilio patikimumą, galima išskirti kai kurias markes, tačiau visais atvejais yra keletas niuansų.

„Yra gamintojai, kurie yra laikomi patikimesniais, bet jie irgi turi minusų, tai aš juos gal suskirstyčiau į keletą krypčių. Pirmieji – labai inovatyvūs gamintojai, tai jie treniruojasi, kaip mes sakome, ant pirkėjų. Jie sukuria kokią naujovę – techninę ar technologinę, tada pasigiria, kad įdiegė ir tada kas nors tame modelyje pas juos sugenda. Aišku, kyla didžiulis nepasitenkinimas, pyktis ir galų gale reputaciją atstatyti užtrunka ilgai.

Kiti gamintojai, gal daugiau japonai, jie daug daugiau testuoja savo naujienas ir tik tada jas parduoda. Ir labai dažnai, palyginti su tais pirmais gamintojais, jų naujiena būna stipriai pasenusi.

Pavyzdžiui, kokia nors „Toyota“ sako, štai, įdiegėme naujieną, nors kiti jau seniai įdiegę. Bet esmė, kad pas juos ji dažniausiai veikia. Ir pas juos būna viskas gerai, nes jie būna pravažiavę milijoną kilometrų ir jau viskas patikrinta būna“, – sako V. Milius.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi jis skuba atkreipti dėmesį, kad ne visai teisinga yra spręsti apie automobilio patikimumą vien pagal gamintoją.

„Būna ir nesėkmingi gerų gamintojų bandymai, kaip liaudyje sakoma, turintys ligų, tai štai jie jau genda. Bet net ne paties modelio būna nesėkminga istorija, bet modelio būtent su tokiu varikliu. Ir net nebūtinai viso gamintojo su tuo varikliu, o tik specifiško modelio su specifišku varikliu. Todėl vėliau sakyti, kad, pavyzdžiui, „Audi“ genda – negalima.

Galbūt, tik pavyzdys, „Audi A6“ su tam tikru varikliu, nuo tokių iki tokių metų, tos ir tos kartos, neveikia, genda ir ten viskas blogai su juo. Bet tai nėra pasakytina apie visą gamintojo asortimentą, dažniausiai tai būna apie modelį arba modelio kokią tai nors versiją“, – paaiškina specialistas.

Perkamiausi – nebūtinai patikimiausi

V. Milius dalijasi ir patikimais laikomų automobilių markėmis. Jo teigimu tai – korėjietiški automobiliai.

„Tiek „Kia“, tiek „Hyundai“. Jie dėjo rizikingą žingsnį – davė 7 metų garantijas savo automobiliams, reiškia, negalėjo labai rizikuoti prisidirbti ir leisti po to daug pinigų. Tai tikrai jie dėjo daug energijos į patikimumą.

REKLAMA
REKLAMA

(...) „Toyota“ šiaip jau turi tą patikimo automobilio vardą ir, na, turbūt ne veltui. Kiti paminėti, vokiškieji, jie penketuke yra greičiausia todėl, kad, na, tarkime, BMW – čia yra lietuvio meilė. Ir jaunas žmogus nori BMW, ir vyresnis, bet tai yra, sakyčiau, įvaizdžio dalis, tikrai ne patikimumo“, – aiškina pašnekovas.

Jis primena, kad po nepriklausomybės paskelbimo daugelis naudotų automobilių išvažiavo pirkti į Vokietiją, o tokia tradicija tęsia iki šiol.

„Dėl to apskritai pas mus yra turbūt daugiausia ir kompetencijos su šiais (vokiškais – aut. past.) automobiliais, nes jei kas nors ir sugenda, yra daug žmonių, kurie žino, kaip taisyti, nemažai žmonių žino ir kur detalių gauti nebrangių.

Todėl nusipirkęs BMW ar „Audi“, kas jau yra ir prestižas, ir gražu, tu jį gali susitvarkyti ir nepapuoli į labai didelę bėdą. Bet kad tie gamintojai negenda, tai tikrai nėra. Genda jie, kartais ir labai. Ne pagal patikimumą juos žmonės renkasi, daugiau, sakyčiau, pagal įvaizdį, prestižą, norą šiek tiek prabangos, tai ir gauna. Bet, vėlgi, jų gedimo lygmuo nėra kažkoks išskirtinis“, – prideda V. Milius.

„Kaip yra anekdotų prikurta, pavyzdžiui, apie opelius, kaip labai rūdijančius automobilius. Seniau sakydavo, kad net girdisi, kaip rūdija. Arba, jei po land roveriu nėra alyvos balos, vadinasi, jos nėra ir variklyje. Tai visi šie humoristiniai pasakymai, jie turi savo istoriją. Reiškiasi, kad taip susiklosto istoriškai. Bet viskas keičiasi“, – prideda specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų