REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau po kelių savaičių Seimo salėje virs aistros dėl automobilio taršos mokesčio. Šio mokesčio architektas aplinkos ministras Simonas Gentvilas teigė, kad mokestis tikrai nėra nukreiptas į mažiausias pajamas gaunančius gyventojus, nes netaršų automobilį galima nusipirkti ir už tūkstantį eurų.

Jau po kelių savaičių Seimo salėje virs aistros dėl automobilio taršos mokesčio. Šio mokesčio architektas aplinkos ministras Simonas Gentvilas teigė, kad mokestis tikrai nėra nukreiptas į mažiausias pajamas gaunančius gyventojus, nes netaršų automobilį galima nusipirkti ir už tūkstantį eurų.

REKLAMA

Apie automobilių taršos mokestį aplinkos ministras S. Gentvilas antradienį pasakojo Darbo partijos frakcijai Seime. S. Gentvilo teigimu, automobilių taršos mokesčio pateikimas Seime bus po kelių savaičių. Pasak jo, teikiamas įstatymas spręs individualių lengvųjų automobilių, kurie priklauso tiek įmonėms, tiek fiziniams asmenims, taršos problemą.

Seimo Darbo partijos frakcijos posėdyje – aplinkos ministras Simonas Gentvilas:

„Transporte tarša Lietuvoje nuo įstojimo į Europos Sąjungą yra išaugusi per pusę. Kadangi Europos Sąjungos mastu yra priimtas Europos klimato kaitos įstatymas, gula ant valstybių narių įsipareigojimai mažinti taršą. Jeigu mes tos taršos iki 2030 metų nesumažiname, mokame baudas kaip valstybė“, – kalbėjo S. Gentvilas.

REKLAMA
REKLAMA

Ministro teigimu, kadangi transportas yra ta sritis, kurioje tarša yra labiausiai išaugusi, ją reikia mažinti.

„Tas automobilio taršos mokestis yra nukreiptas į taršesnius automobilius. Jis nėra automobilio mokestis, tai taršos mokestis. Jei važinėjate virš vidurkio labiau teršiančiais automobiliais, tai jis apeliuoja į tai“, – teigė jis.

REKLAMA

Pasak S. Gentvilo, Lietuva vos viena iš kelių Europos Sąjungos šalių, kuri vis dar neturi automobilio taršos mokesčio.

Siūlo kelti akcizą, o ne įvesti mokestį

Darbo partijos frakcijos seniūnas Viktoras Fiodorovas teiravosi, kodėl taršių automobilių apmokestinimas nėra svarstomas per kuro kainą.

„Dyzelinas yra pigesnis kuras. Tai atsilieptų labiau tiems žmonėms, kurie daugiau važiuoja. Galbūt turi taršų automobilį, bet su juo išvažiuoji kartą per metus, bet mokėsi daugiau. Jei tai būtų kuro kainoje, tai automatiškai, kiek vartoji, tiek susimoki“, – samprotavo V. Fiodorovas.

REKLAMA
REKLAMA

S. Gentvilas teigė, kad dyzelino ir benzino kainos suvienodinimas yra pageidautinas. Visgi, ministro teigimu, jei mokestis būtų nukreiptas į akcizų kėlimą, nubaustas būtų kiekvienas.

„Taršos mokesčio galima išvengti, jūs tiesiog kitą kartą pirkdami pasirinkite automobilį, kuris išmeta mažiau nei 130 g/km CO2. Tuomet nereikės nei galvoti, nei pykti.

Ir jis yra prieinamas ir viduriniajai [klasei], ir mažesnių pajamų gyventojui. Mes turime eilę pavyzdžių, kaip ir už 1 tūkst., ir 2 tūkst., ir 3 tūkst. galima nusipirkti šeimos automobilį, kuris nemokės nei importo registracijos mokesčio, nei metinio mokesčio“, – kalbėjo S. Gentvilas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokesčio našta ne skurdžiausiems, o labiausiai teršiantiems

Aidas Gedvilas teigė, kad mažesnių miestelių gyventojai naudojasi jau pasenusiais automobiliais ir tokiu būdu jie jau automatiškai papuls į apmokestinamąją dalį.

S. Gentvilas replikavo, kad jau šiuo metu apie 30 proc. automobilių savininkų nemokėtų mokesčio, nes jie vairuoja automobilius, kurių tarša neviršija nustatytos normos.

„Kokį automobilį renkatės, nepriklauso nuo jūsų kišenės. Yra ir 15 metų senumo automobilių, kurie nemoka mokesčio ir tuo pačiu yra naujų, kur yra keturi varomi [ratai], dyzeliniai, galingi itin ir mokės. Tas mokestis – ne turto mokestis, jis neapeliuoja į klasę“, – tikino ministras.

REKLAMA

Pasak jo, gajus mitas, kad automobilių taršos mokesčio nemoks tik elektromobilių savininkai.

„Ne, šito mokesčio nemokės ir „Volkswagen Golf“, „Toyota Prius“, ir „Peugeot“ eilė modelių, ir eilė kitų. Tai nebūtinai susiję su jūsų automobilio kaina, tai susiję su jūsų automobilio išmetimais. Labai noriu garsiai paneigti mitą, kad apmokestinsime neturtingiausius. Apmokestinsime taršiausius automobilius“, – dėstė S. Gentvilas.

„O pinigai, kurie bus surinkti, bus skirti savivaldai, kad būtų išvystytas viešasis transportas, nes jo nėra daug kur“, – pridūrė jis.

Artūras Skardžius siūlė mokestį skaičiuoti pagal sunaudotą kurą, kitaip, anot parlamentaro, tai bus turto mokestis.

REKLAMA

Kaip kiek anksčiau rašė naujienų portalas tv3.lt, jau netrukus Seimui bus pateikti svarstyti įstatymų pakeitimai, kuriais greta dabartinio transporto priemonių registracijos mokesčio atsiras ir mokestis jų naudotojams. Priklausomai nuo turimo automobilio taršos, už jį gali tekti pakloti ir kelis šimtus ar per tūkstantį eurų.

Planuojama, kad dabar taikomą transporto priemonių registracijos mokestį, mokamą kaskart pasikeičiant savininkui, reikės mokėti tik vieną kartą – į Lietuvą įvežant automobilį iš užsienio, aiškino aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė. Anot jos, greta automobilių įvežimo mokestis bus įvestas ir jo naudojimo mokestis, kurį reikės mokėti kiekvienais metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal pristatytą ministerijos pasiūlymą, tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas bus apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal 2  automobilių techninius parametrus – kuro naudojimo efektyvumą (kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui) ir oro taršos koeficientą, tai yra EURO standarto kriterijų.

Vienas dėmuo – tai EURO standartas ir kuro rūšis, nuo kurių priklauso aplinkos kokybė miestuose. Antras dėmuo – kuro vartojimo neefektyvumas, tai yra anglies dioksido išmetamas kiekis vienam nuvažiuotam kilometrui. Šiuo atveju taršos riba lieka tokia pati kaip iki šiol – tai yra 130 g CO2/km, o tarifo augimas prasideda nuo statistinio vidurkio – 160 g CO2/km ribos.

REKLAMA

Paprastai kalbant, apskaičiuojant naują mokestį, automobilio išmetamas CO2 kiekis bus dauginamas iš įstatyme būsiančių numatytų koeficientų (Eur/g). Mokestis bus taikomas lengviesiems M1 ir N1 klasės automobiliams, jį Valstybinei mokesčių inspekcijai turės mokėti tiek gyventojai, tiek juridiniai asmenys.

Mažiausias mokestis bus 0 eurų, o toliau prasidės nuo 15 eurų. Maksimalios mokesčio ribos (tiek už automobilio registravimą, tiek už naudojimą) nėra numatyta.

Pasodinkime p. Simoną ant minimalios algos ir pamatysime, kad jis pradės čiulbėti kitaip.
Lietuvos tarša sudaro 0.004 procento pasaulio taršos. Apie kokius taršos mokesčius nusisnekate ?
Toks nemastantis ministras Baisu kas darosi Lietuvoje!!!! Brangsta šildymas, elektra, dujos ir dar tas nesąmoningas mokestis. Ar ne laikas žmonėms susimąstyti!!!!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų