Tarptautinei siuntų gabenimo kompanijai „Lex system“ praėję metai buvo sėkmingi - po visą pasaulį siuntas gabenanti bendrovė pernai vežė 38 proc. daugiau krovinių.
Tokią spartą lėmė pasikeitęs įmonių požiūris į logistiką, spartėjanti interneto prekyba ir smulkėjančios siuntos.
Pasak „Lex system“ atstovybės Lietuvoje rinkodaros ir pardavimų direktoriaus Andriaus Balkūno, Lietuvos verslas sparčiai atsisako savo transporto ir nuolat kintančius prekių ar kitų krovinių srautus apdoroti patiki siuntų gabenimo bendrovei.
„Verslininkai skaičiuoja, kad išlaikyti ir prižiūrėti savo autoūkį ar logistikos padalinį šiandien nebeapsimoka. Nenuspėjami krovinių srautai ir sunkiai prognozuojama užsakymų kreivė neleidžia numatyti, kiek ir kokio transporto gali prireikti ateinantį pusmetį ar net mėnesį. Todėl Lietuvos verslas noriai naudojasi „Lex system“ paslaugomis – vidaus ar tarptautiniais maršrutais užsako gabenti krovinius tuomet, kai to prireikia“, – sakė A.Balkūnas.
Jis pateikia pavyzdį, kaip bendrovė, krovinius veždavusi savo šešiais krovininiais autobusiukais, o dabar visą transportavimą patikėjusi „Lex system“, 40 proc. sumažino logistikos sąnaudas.
„Sumažėjus ir ėmus banguoti bendrovės pardavimams, buvo sunku prognozuoti, kiek krovinių reikės vežti kitą mėnesį, kiek vairuotojų samdyti ir kiek transporto išlaikyti apsimoka. Su bendrovės vadovais paskaičiavome, kad, patikėję visus logistikos rūpesčius „Lex system“, jie sutaupys lėšų ir pajėgumų, kuriuos galės nukreipti tiesioginei įmonės veiklai. Dabar ši bendrovė lanksčiai prisitaiko prie rinkos poreikių ir vieną dieną gali siųsti 2 kg krovinių, o kitą – nors ir 2 tonas“, – aiškino A.Balkūnas.
Bendrovės statistikos dinamika rodo, kad klientai dažniau užsako vežti smulkesnius krovinius. A.Balkūno teigimu, lėtėjant prekybai reikia mažiau prekių, vengiama užšaldyti lėšas, atsivežama tik tai, kas jau pirkėjų užsakyta arba turi didesnę paklausą.