• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vidutiniškai daugiau kaip du trečdaliai (70 %) respondentų 24 šalyse turi teigiamą požiūrį į savarankišką darbą. Šis rezultatas rodo, kad verslumas ir toliau yra gerai vertinamas (2012 m. – 69 %). Lygiai taip pat ir savarankiško darbo potencialas – 39 proc. respondentų gali įsivaizduoti, kad pradeda savo verslą. Tačiau daugelis žmonių neįgyvendina savo planų. Taigi kodėl tiek mažai potencialių verslininkų nesiima veiksmų?

Vidutiniškai daugiau kaip du trečdaliai (70 %) respondentų 24 šalyse turi teigiamą požiūrį į savarankišką darbą. Šis rezultatas rodo, kad verslumas ir toliau yra gerai vertinamas (2012 m. – 69 %). Lygiai taip pat ir savarankiško darbo potencialas – 39 proc. respondentų gali įsivaizduoti, kad pradeda savo verslą. Tačiau daugelis žmonių neįgyvendina savo planų. Taigi kodėl tiek mažai potencialių verslininkų nesiima veiksmų?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didelė kliūtis verslui pradėti yra nesėkmės baimė – 70 proc. respondentų bijo nesėkmės. Kita vertus, tokios priemonės kaip valstybės finansavimas, paskolos verslo pradžiai ir verslumo mokymas skatina žmones apsispręsti įkurti įmonę. Tai yra pagrindinės „Amway“ 2013 m. globalaus verslumo ataskaitos išvados, paskelbtos „Amway“ bendradarbiaujant su Technische Universität München.

REKLAMA

Teigiamas požiūris, didelis potencialas

Šiais metais, kaip ir ankstesniais, daugiausiai teigiamą požiūrį į verslumą turinčių respondentų yra Danijoje (89 %). Antrą ir trečią vietą pasidalijo naujos šalys, kuriose buvo vykdyta apklausa, – Suomija (87 %) ir Australija (84 %). Kaip ir praėjusiais metais, labiausiai neigiamą požiūrį į verslumą turi Austrijos (40 %), Vengrijos (40 %), Portugalijos (39 %) ir Vokietijos (37 %) respondentai.

REKLAMA
REKLAMA

Vidutinis šalių, kuriose buvo vykdyta apklausa, savarankiško darbo potencialas yra 39 proc. Jis yra didžiausias Kolumbijoje (63 %), Meksikoje (56 %) ir Graikijoje (53 %). Graikija išlieka labiausiai verslumo siekiančia Europos šalimi (2012 m. – 50 %). Vokietija užima priešpaskutinę vietą su 26 proc. respondentų galbūt pradėsiančių savo verslą, o po jos seka Japonija (17 %). „Ataskaitos bendras tikslas – parodyti skirtingų šalių verslininkų ekonominį potencialą ir palaikyti potencialius verslininkus įgyvendinant jų planus“, – teigė „Amway Europe“ korporacijos reikalų viceprezidentas Michaelis Meissneris. Nesėkmės baimės pašalinimas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiant įgyvendinti minėtą potencialą, politinių sprendimų priėmėjai turi padėti potencialiems verslininkams įgyvendinti jų idėjas. Santykinai nedidelis žmonių skaičius patvirtina, kad jie dirba savarankiškai. Paskutines vietas užima Rusija (3 %), Danija ir Suomija (po 4 %). Taip gali būti dėl didelės nesėkmės baimės, trukdančios verslumui (70 %). Nesėkmės baimė yra didelė kliūtis ypač šalyse, kuriose yra teigiamas požiūris į verslumą, bet žmonės negali įsivaizduoti savęs pradedančių verslą. Japonijos (94 %), Italijos ir Čekijos Respublikos (po 91 %) respondentai ypatingai bijo, kad jų įmonėms nepasiseks. Tuo tarpu JAV (62 %), Nyderlanduose (55 %) ir Meksikoje (50 %) didelis procentas respondentų nebijo nesėkmės.

REKLAMA

Šią nesėkmės baimę sudaro skirtingi veiksniai, pavyzdžiui, „finansinės naštos, kurios baigsis bankrotu“ (41 %) ir „ekonominės krizės grėsmė“ (31 %). „Korporacija „Amway“ ragina nacionalines vyriausybes ir kitas valstybines institucijas atsižvelgti į potencialių verslininkų interesus ir ribotumus bei imtis konkrečių veiksmų, kad nesėkmės baimė pasitrauktų“, – apibendrino M. Meissneris. Iš apklausos rezultatų taip pat galima aiškiai teigti apie skatinančius motyvus. Nepriklausomybė nuo darbdavio ir savo idėjų įgyvendinimas (43 %) yra pagrindiniai savo verslo pradėjimo motyvai, kuriuos nurodo respondentai. Su pajamomis susiję aspektai, pavyzdžiui, antros pajamos (29 %) arba sugrįžimas į darbo rinką (19 %), buvo mažiau svarbūs.

REKLAMA

Verslininkų skatinimas

Atsižvelgiant į tai, turi būti įgyvendinti verslo kūrimo skatinimo veiksniai, pavyzdžiui, „valstybinis finansavimas ir paskolos verslo pradžiai“ (42 %), „verslumo ir verslo įgūdžių mokymas“ (33 %) ir „praktinis mokymas, pagalba per verslo tinklus“ (27 %). Be to, šalyse, kur yra didelė nesėkmės baimė, taip pat norima „mažai rizikos keliančių verslo modelių“. Vokietijoje (34 %), Italijoje (29 %), Vengrijoje, Turkijoje ir Ukrainoje (po 26 %) tai yra tarp trijų dažniausiai minimų verslumą skatinančių veiksnių. „Korporacija „Amway“ skatina moterų, vyresnio amžiaus žmonių, tautinių mažumų ir jaunimo verslumą, suteikdama tarptautinės sėkmingos karjeros galimybes su nedidele rizika tiesioginio pardavimo versle ir remia panašų į verslo inkubatorių“, – teigė M. Meissneris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verslumui draugiška visuomenė

Galiausiai ataskaitoje pateikiamos įžvalgos, kaip respondentai vertina verslumui draugišką visuomenę. Tarptautinis vidutinis respondentas teigia, kad jų šalis yra vienodai draugiška ir nedraugiška verslumui (po 46 %). JAV (73 %) ir Australijos (62 %) respondentų teigė, kad jų šalys yra labiausiai draugiškos verslumui, o krizių ištiktose šalyse respondentai teigė, kad jų visuomenės yra labiausiai nedraugiškos verslumui: Portugalija (76 %), Vengrija (74 %), Ispanija, Italija (po 64 %) ir Rumunija (57 %).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų