• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Brangstantys degalai ir kylantys mokesčiai vežėjus verčia ieškoti išeičių, kurios neišvengiamai palies tarpmiestinį keleivių gabenimą.

REKLAMA
REKLAMA

Apie galimybę po Velykų branginti tarpmiestinių vežimų bilietus kalba jau ne vienas šalies vežėjas. Ne išimtis ir panevėžiečiai. Miesto Autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas neslepia, kad tarpmiestiniai gabenimai jau tampa nuostolingi. Tam įtakos turi ir brangstantys degalai, ir prieš keletą metų nuo 5 iki 21 procento pakilęs pridėtinės vertės mokestis.

REKLAMA

Kerta per reisus

Kaip Panevėžio autobusų parko įmonė išbris iš tokios situacijos, neaišku. Pasak R. Petukausko, svarstomi trys variantai. Pirmiausia mažinant sąnaudas norima į kelius išleisti daugiau mažų autobusų ir mąstoma apie jų įsigijimą.

„Mažesni autobusai radikaliai neišgelbės, bet gal sušvelnins situaciją“, – įmonės vadovas aiškina, kad būna metas, kai keliauja mažai žmonių, ir eksploatuoti didelius autobusus tuomet neapsimoka.

REKLAMA
REKLAMA

Dar viena taupymo priemonė įgyvendinama jau dabar: uždaromi beviltiški ir patys nuostolingiausi reisai. Pasak R. Petukausko, šiemet toks likimas ištiko jau du reisus – pavyzdžiui, nebekursuoja autobusas į Rokiškį per Biržus. Ir svarstoma, kuriuos reisus būtų galima dar apkarpyti.

Mat pačių maršrutų visiškai atsisakyti neketinama – tik suretinti reisų skaičių: galbūt nevažiuoti kai kuriomis dienomis ar valandomis, kai būna mažiausiai keleivių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu, pavyzdžiui, autobusas į Jonavą važiuoja du sykius per dieną, tačiau vienas reisas yra nuostolingesnis ir jo planuojama atsisakyti.

Atskiromis dienomis greičiausiai nebebus važiuojama į Ignaliną, Alytų. Svarstomas klausimas ir dėl Panemunės.

R. Petukauskas tikina, jog kol kas drastiškų priemonių nebus imamasi: pokyčiai vykdomi palaipsniui, kad nenukentėtų keleivių poreikiai. Tačiau vasarą jau greičiausiai lauks radikalios permainos.

REKLAMA

Branginti nebėra kur?

Šiuo metu į mokyklas Panevėžio vežėjų autobusais keliauja nemažai vaikų ir laukiama, kol jiems prasidės atostogos. Autobusų parko vadovas neatmetė galimybės, kad nuo rugsėjo 1-osios kai kurios savivaldybės turės jau pačios galvoti, kaip nuvežti mokinius į mokyklas. Tad per vasarą jos turės laiko tam pasiruošti.

REKLAMA

Blogiausiu atveju 2–3 procentais bus keliamos bilietų kainos. „Tai pati paskutinė priemonė, – pabrėžė R. Petukauskas. – Pirma bandysime įgyvendinti kitus variantus.“

Šiuo metu dėl brangių bilietų ir šiaip yra kone pigiau nuvažiuoti į reikiamą vietą nuosavu automobiliu nei keliauti viešuoju transportu. R. Petukausko teigimu, bilietas iki sostinės kainuoja daugiau nei 30 litų. Matematika paprasta: dviem susimetus kelionei pigiau važiuoti nuosavu automobiliu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neretai teigiama, kad atpiginus bilietus atsirastų daugiau keliaujančiųjų, pagerėtų situacija, tačiau R. Petukauskas tuo abejoja.

„Nei jų piginimas, nei branginimas nieko gero neduoda“, – įsitikinęs jis.

Įmonės vadovo manymu, ateityje viešajam transportui bus dar sunkiau, ypač jei bus dar didinami mokesčiai. Štai kad ir nuo gegužės 1-osios kelių mokestis kyla tris kartus.

„Dusins ir uždusins... – tiesiai šviesiai rėžia R. Petukauskas. – Reisų mažės mažės ir visai nunyks, jei valstybė ir toliau taip didins mokesčius.“

Daiva SAVICKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų