JAV rinkos tyrimų bendrovė „Synovate“ neseniai atliko tyrimą, kuriuo siekė palyginti abiejų kandidatų į JAV prezidento postą prekės ženklo strategijas. Išanalizavus gautus duomenis paaiškėjo, kad Obama prekės ženklo strategija artimiausia „Nokia“, o J. McCaino – „Apple“.
Tyrime teigiama, kad Obamos prekės ženklo strategija remiasi glaudžiu ryšiu su jo elektoratu. Akcentuodamas keturias pagrindines problemas – sveikatos apsaugą, norą keistis, Irako karą bei švietimo sistemos spragas – Obama sako, kad rinkėjai, jo padedami, gali šias problemas išspręsti.
„Obama save sutapatina su tam tikromis problemomis bei tampa atsakingas už jų sprendimą. Lygiai taip pat dirba „Nokia“, kurios produktai ir paslaugos parduodami pabrėžiant pagrindinius jų privalumus“, - sakė tyrimą atlikusios „Synovate“ atstovas.
Tuo tarpu kitas kandidatas į prezidentus J. McCainas neturi tokio stipraus sąlyčio su savo elektoratu nei vienoje srityje. Jis savo prekės ženklo kampanijoje labiausiai akcentuoja ne problemas, kurias reikia spręsti, o save patį: asmeninę patirtį, įgytą Vietnamo karo metu ir kt.
„Tokią strategiją naudoja prekės ženklai, kurie kalba ne apie tam tikrus savo privalumus, o apie filosofiją, pasaulėžiūrą. Geriausi pavyzdžiai šiuo atveju būtų „Diet Coke“ ir „Apple“, - teigiame „Synovate“ pranešime.