“Apple” neseniai paskelbė apie sėkmingiausią ketvirtį per visą kompanijos istoriją -- pardavimai išaugo 25 proc., o pelnas -- net 47 proc.! Net ir šiais ekonominio sunkmečio laikais, kai daugeliui kompanijų nepavyksta išlikti pelningomis, “Apple” sugeba parduoti 17 proc. daugiau kompiuterių nei prieš metus.
Kur šios kompanijos sėkmės paslaptis? Reklamoje. Rinkoje yra ir galingesnių kompiuterių, ir funkcionalesnių telefonų, ir talpesnių MP3 grotuvų, bet nei vienas iš jų nėra labiau geidžiamas, nei “Apple” produktai.
Ypatingai įdomi yra “Get a Mac” reklamos kampanija, besitęsianti jau keletą metų. Tai -- televizijos vaizdelių serija, vaizduojanti du vyrukus -- Mac ir PC. Pirmasis -- kiek jaunesnis, nesiskutęs, apsirengęs apsmukusius džinsus, žodžiu, tipiškas “kietas” vyrukas. Tuo tarpu PC -- akiniuotas storulis aptrintu kostiumu, tikras biuro nuoboda. Kiekvienoje “serijoje” vaizduojama stereotipinė situacija -- stringantys “Windows”, PC problemos su virusais ir nesugebėjimas daryti nieko išskyrus grynai darbines užduotis ir pan. Humoras suprantamas ne visiems, bet esminė žinutė nepatyrusiam vartotojui perduodama puikiai -- jei pirkis PC, turėsi aibes visokiausių problemų, o su “Mac” būsi “kietas”. Be to, šios reklamos netruko iššaukti diskusiją tarp labiau patyrusių Windows vartotojų -- ar tikrai tas “Mac” toks jau geresnis, koks vaizduojamas.
Kurdama šias reklamas kompanija gerokai rizikavo, nes galėjo susilaukti tiek aršių konkurentų veiksmų ir taip išprovokuoti rimtą reklamos karą su, tarkim, “Microsoft”, tiek priešiškos esamų PC vartotojų, ypač labiau patyrusių, reakcijos. Tačiau šiuo atveju rizika pasiteisino -- tą įrodo ir nuolat augantys pardavimai.
Toliau -- daugelio šios kampanijos vaizdelių rinkinys. Ir keletas naujausių, kuriais “Apple” reaguoja į “Windows 7″ pasirodymą.