Atrodo, kad antros kartos „Volvo XC60“ puikiai atitinka šiuolaikinius vairuotojų poreikius, net ir būdamas naudotu automobiliu – solidus dizainas, krosoverio kėbulas bei pasitikėjimą keliantis vardas. Šiam modeliui netrukus bus dešimt metų, todėl susidomėjimas juo vis didesnis ir Lietuvoje. Bet ko iš jo tikėtis pirkėjams?
„Šis „Volvo“ modelis pasižymi tikrai puikiu kainos ir kokybės santykiu, atsižvelgiant į tai, kad tai yra „Premium“ klasės automobilis. Taip pat, kaip žinome, „Volvo“ visada pasižymėjo tikrai aukštu saugumo lygiu. Tad tiems, kas ieško ne tik saugumo, bet ir komforto, ypač ilgose kelionėse, tai bus puikus pasirinkimas“, – pasakojo UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.
Nors į tokius antros kartos „Volvo XC60“ buvo montuojami tik 2 litrų darbinio tūrio benzininiai ir dyzeliniai varikliai, tačiau įvairių jų galingumo modifikacijų labai daug. O pridėjus iš tinklo įkraunamus hibridus, panašu, kad išsirinks kiekvienas.
Benzininiai varikliai gali pasiūlyti nuo 190 iki 310 arklio galų pajėgumą, dyzeliniai – 190 arba 235, o iš tinklo įkraunami hibridai nuo 250 iki 320 arklio galių. Galingumas gali priklausyti nuo „Volvo XC60“ gamybos metų, bet po atnaujinimo 2021 metais buvo atsisakyta dyzelių variklių, o visi benzininiai gavo lengvąsias hibridines sistemas.
Rinkoje daugiausia modelių su visų varančių ratų pavaromis ir automatinėmis greičio dėžėmis, gerokai retesni su priekiniais varančiais ratais, o ieškant su mechanine greičių dėže gali tekti apsišarvuoti didele kantrybe.
Techninė charakteristika
Bandomas „Volvo XC60“ turi galingiausią dyzelinį variklį, automatinę greičio dėžę ir visų varančių ratų pavarą. Toks derinys turėtų suteikti užtikrintumą ir dinamiką. Iš tikrųjų, variklis dinamiškas, labai lengvai stumia šį krosoverį į priekį, bet tuo pat metu kelia ir tam tikrų abejonių – ar tiek tikrai reikia?
Pavyzdžiui, 8 pavarų „Aisin“ gamybos automatinė greičio dėžė pavaras perjungia lėtai, todėl įsibėgėjimas ne visada labai sklandus ir tolygus. Važiuoklė minkšta, užtikrina komfortą, bet važiuojant didesniu greičiu staigesniuose posūkiuose, kėbulas svyra kiek labiau nei norėtųsi. Todėl didelis variklio galingumas gali pasiteisinti nebent ilgose kelionėse važiuojant greitkeliais arba tam tikrose situacijose mieste, kaip ir labai lengvas vairo mechanizmas, todėl azartišku „Volvo XC60“ tikrai nepavadinsi. Bet jis suteikia tai, ko nori daugelis su šeimomis keliaujančių vairuotojų, todėl bendras balansas nėra blogas.
„Volvo XC60“ yra solidus, „premium“ klasės automobilis ir tai puikiai atsispindi įsėdus į jo vidų. Pirmiausia, jus pasitinka skandinaviškas, minimalistinio stiliaus dizainas. Yra pakankamai nemažas, neblogai veikiantis lietimo ekranas, tačiau jeigu tai bus pirmoji patirtis su būtent šia „Volvo“ multimedijos sistema, tai reikės priprasti prie valdymo. Tačiau įpratus, viskas bus aišku, kaip penki pirštai. Kalbant apie interjero kokybę, viskas atrodo neblogai, galime rasti nemažai kokybiškų, malonių liesti medžiagų. Kai kur yra truputėlį kietesnių, tačiau malonios tekstūros, todėl per daug nenumuša ūpo.
Šis „Volvo“ yra įveikęs 226 tūkstančius kilometrų. Reikėtų atkreipti dėmesį į odinę sėdynių dalį tokiuose automobiliuose – kartais šonai stipriai apsitrynę ir siūlės truputėlį prairusios, ypač vairuotojo sėdynėje. Taip pat ne visas valdymas labai patogus – rankenėlės perkrautos mygtukais, valdikliais ir sukikliais, todėl prie to reikės priprasti. Sėdėjimo pozicija visai patogi, ypač jeigu mėgstate keliauti ilgus atstumus. Čia turime du porankius, kurie yra vienodame aukštyje, todėl vairą laikysite labai patogiai ir, jeigu prieš jus tiesus, lygus kelias, važiuosite ilgai ir nuobodžiai. Mieste gali būti keblu, nes sukant vairą alkūnė gali kliūti už dešinio aukštesnio porankio. Apskritai automobilis yra patogus, komfortiškas, puikiai tinkamas ir ilgesnėms kelionėms. Žinoma, yra pritaikyta šeimai ir labai saugus”, – komentavo laidos vedėjas Vytenis Kudarauskas.
„Volvo XC60“ trūkumai
Nors medžiagos neblogos, tačiau laikas ir kelyje praleisti kilometrai atsispindi surinkimo kokybėje. Važiuojant per kelio nelygumus, galima išgirsti pašalinių garsų, kuriuos skleidžia atsilaisvinusios ir viena į kitą besitrinančios interjero apdailos detalės. Tačiau tai vienintelis ir esminis trūkumas, kurį galima paminėti.
Bandomas „Volvo XC60“ turi „R-line“ paketą, todėl sėdynės yra kiek standesnės bei siūlo geresnį kūno įtvirtinimą. Jei norite daugiau komforto ir sėdėti minkščiau, reikėtų ieškoti kitos komplektacijos modelio. Tačiau apskritai, vairuotojo pozicija labai patogi ir jauki. Keleiviams, sėdintiems ant galinės sėdynės, vietos nemažai, o bagažinės tūris kiek daugiau nei 500 litrų. Viso to daugeliui turėtų pakakti.
Esminės, dažniausios bei brangiausios problemos susijusios su dviem sritimis – elektronika ir varikliais. Pastarieji, tiek benzininiai, tiek dyzeliniai, dažnai verčia keliauti į servisą dėl degalų purkštukų gedimų, didelių tepalų sąnaudų, kurios gali būti susijusios su trūkusiais stūmokliais, ne itin ilgaamžėmis turbinomis.
Rečiau, bet problemų sukelia ir vakuumo sistema. Elektronika gali tapti rimtu nervų išbandymu, nes multimedijos sistemos gali užstrigti taip, kad padės tik autorizuotas servisas, kartais neįsijungia galinio vaizdo kamera. Dažnai vairuotojai skundžiasi įvairiais smulkiais elektronikos sutrikimais, kurie ne tik erzina, bet jų pašalinimas kainuoja. Tačiau pirmiausia, patikrinkite akumuliatoriaus įkrovą. Neretai būtent jis yra daugelio problemų priežastis.
Antros kartos „Volvo XC60“, net ir nebūdamas naujausiu pasirinkimu rinkoje, vis dar nėra morališkai pasenęs. Tačiau egzemplioriai su rida, kuri artėja prie 300 tūkstančių ribos arba ją jau viršijo, gali pradėti kelti problemas, kurių nenorite. Tačiau jei rasite tvarkingą, gerai prižiūrėtą egzempliorių, tai gali būti puikiu pasirinkimu, ypač jei ieškote komfortiško, saugaus ir puikiai šeimos poreikius patenkinančio, „premium” lygio krosoverio.
Laidą „Autopilotas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10:00 per TV6 televiziją.
VISĄ LAIDĄ ŽIŪRĖKITE ČIA:
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!