• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Apsipirkinėjant parduotuvėse ar prekybos centruose viliamasi – jei produktas bus nekokybiškas arba prekė tiesiog netiks, pirkinius bus galima grąžinti.

Apsipirkinėjant parduotuvėse ar prekybos centruose viliamasi – jei produktas bus nekokybiškas arba prekė tiesiog netiks, pirkinius bus galima grąžinti.

REKLAMA

Taip yra daugelyje parduotuvių užsienyje. Tačiau Lietuvoje tiek geros, tiek blogos kokybės prekes parduotuvės priima ne visada. O ir taisyklės prekybos tinkluose šiuo klausimu šiek tiek skiriasi.

Pirkėja Nora socialinio tinklo „Facebook“ grupėje papasakojo, kad nusivylė prekybos tinklu „Lidl“.

„Prieš pirkdama žolės pjovimo žirkles paskambinau į informaciją ir dar paklausiau pardavėjo – abu konsultantai patikino mane, kad, jei prekė netiks, tai galėsiu grąžinti.

Šiandien bandžiau sugrąžinti, mane informavo, kad elektros prekės – negrąžinamos. Bandžiau paaiškinti, kad buvau apgauta, konsultantė tiesiog aprėkė mane ir nutraukė pokalbį“, – rašė Nora.

REKLAMA
REKLAMA

Dalis komentatorių dalijosi, kad susidūrė su ta pačia problema: „Pirkau suktuką, paklausiau, ar galėsiu grąžint, sako – be problemų. Kitą dieną nunešiau, sako – nepriimam. Dabar bandau parduot ilgai ir nuobodžiai.“

REKLAMA

Kiti pasakojo, kad parduotuvė elektronines prekes priėmė iš karto, kiti tikino, kad dėl to teko pasikolioti, bet pinigus atgauti pavyko.

Grąžinti galima tik brokuotas prekes

„Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė atkreipė dėmesį, kad prekybos tinklo darbuotojai, gaudami prašymus priimti grąžinamą prekę, vadovaujasi Mažmeninės prekybos įstatymu, kuriame yra numatytas negrąžintinų prekių sąrašas:

REKLAMA
REKLAMA

„Tarp jų – ir elektros mašinos bei įrenginiai, kaip buvo ir minimu atveju, kuomet buvo įsigytos žolės pjovimo žirklės. Šias prekes galima grąžinti, tik jei prekė pasitaiko su broku.“

Pasak L. Skersytės, apie negrąžinamų prekių sąrašą yra nuolat komunikuojama visose parduotuvėse, ne maisto prekių stenduose, greta kainolapių, žalios spalvos lapuose. Taip pat įmonės internetiniame puslapyje.

Taip pat klientai visuomet šios informacijos gali pasiteirauti „Lidl“ parduotuvių personalo arba paskambinti į klientų aptarnavimo centrą nemokamu telefonu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Norint grąžinti nekokybišką prekę, kvito reikia ne visur

„Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė patikino, kad brokuotą ar netinkamos kokybės prekę prekybos tinklas priima atgal bet kokiu atveju.

Prekė turi būti pakuotėje, bet nepažeistos pakuotės nereikia – užtenka pirkimo kvito ar kito pirkimą patvirtinančio dokumento. 

„Ši taisyklė galioja ir maisto prekėms. Pvz., jei pirkėjas nusipirks kopūstą ar kokią kitą daržovę, kurią prapjovus pasimatys, kad prekė – netinkama vartoti, pinigus už prekę grąžinsime.

REKLAMA

Tokiu atveju reikėtų kreiptis į parduotuvę, kurioje pirkta prekė arba klientų aptarnavimo centrą“, – komentavo atstovė.

Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė antrino, kad visos nekokybiškos prekės gali būti grąžinamos įstatymo numatyta tvarka.

Pvz., nekokybiškos elektros prekės, pateikus pirkimo kvitą, gali būti grąžinamos per 24 mėn. nuo įsigijimo dienos.

REKLAMA

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis taip pat nurodė – jei prekė neveikia arba yra nekokybiška, ji gali būti pakeičiama arba grąžinama.

Vis tik pirkimo kvitas, pasak jo, yra būtinas ne visada: „Jei prekė sugadinta, tai, aišku, gerai yra turėti čekį ir pakuotę.

Tačiau, jei nebus čekio ir pakuotės, bet akivaizdu, kad daiktas – sugedęs ir netinkamas, nebus žiūrima nei į čekį, nei į pakuotę. Jei bus aišku, kad daiktas pirktas mūsų parduotuvėje, tokia prekė gali būti grąžinama.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mėgino grąžinti beveik suvalgytą tortą

Anot G. Kitovės, „Iki“ parduotuvėje pinigai už prekes nėra grąžinami, jei pirkėjas neturi kvito ar kito pirkimą patvirtinančio dokumento.

Ji įvardijo, kad, įstatymų numatyta tvarka, parduotuvėse taip pat nėra priimamos šios prekės: tabakas, parfumerija, kosmetika, apatinis trikotažas, pižamos, kūdikių drabužėliai, pėdkelnės, knygos, loterijos bilietai, patalynė, žaislai, žaidimai ir pan.

REKLAMA

„Jei pirkėjas įsigijo, pvz., trintuvą, garintuvą ar kitą elektronikos prekę, kuri veikia puikiai, tačiau pirkėjas persigalvojo, jos atgal priimti negalėsime.

Parduotuvėse atgal galima grąžinti tik tokias elektronikos prekes, kurios yra brokuotos. Ši taisyklė galioja ir maisto prekėms“, – komentavo pašnekovė.

Ji patikino, kad dažnai grąžinimų nesulaukia, bet prisiminė bene keisčiausią atvejį, kai pirkėjas į parduotuvę bandė grąžinti beveik suvalgytą tortą:

REKLAMA

„Tortas buvo puikios kokybės. Natūralu, kad praktiškai suvalgyto torto grąžinti galimybės nebuvo. Toks atvejis – išties vienetinis.“

Kokių veikiančių prekių grąžinti negalėsite?

Pasak I. Trakimaitės-Šeškuvienės, „Maxima“ negrąžina pinigų ir nekeičia tų prekių, kurios yra negrąžinamų ir nekeičiamų prekių sąraše.

„Lidl“ taisyklėse nurodyta, kad pirkėjai negali grąžinti kokybiškų augalų ir maisto prekių, taip pat negrąžinamos ir nekeičiamos yra šios kokybiškos ne maisto prekės:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drabužiai:

  • kūdikių drabužėliai (iki 86 dydžio imtinai);
  • pėdkelnės, kojinės, puskojinės ir kiti panašūs dirbiniai;
  • siūti, megzti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai drabužiai;
  • naktiniai marškiniai, pižamos ir panašūs dirbiniai;
  • liemenėlės, juosmenys, korsetai ir panašūs dirbiniai, išskyrus sportines liemenėles.

Buities prekės:

  • elektros mašinos ir įrenginiai, šviestuvai, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai;
  • mašinos ir mechaniniai įrenginiai;
  • optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai;
  • miego čiužiniai;
  • parfumerija, kosmetika ir tualetiniai preparatai.

Laisvalaikio prekės:

REKLAMA
  • žaislai, žaidimai, išskyrus sporto reikmenis;
  • muzikos instrumentai;
  • meškeriojimo reikmenys;
  • spausdintos knygos, reprodukcijos ir kiti poligrafijos pramonės dirbiniai;
  • antžeminio transporto priemonės, laivai, valtys ir kiti plaukiojantys įrenginiai.

Kitos prekės:

  • tabakas ir tabako gaminiai;
  • dovanų kortelės;
  • laikrodžiai.

Vieni leidžia grąžinti ir nepaisant taisyklių

„Norfa“ atstovas nurodė, kad kiekvienoje parduotuvėje kabo lentelė su taisyklėmis, kokie kokybiški ne maisto produktai yra nekeičiami ir negrąžinami. 

REKLAMA

Vis tik jis pridūrė, kad be įstatymų, taisyklių ir teisės aktų yra dar toks dalykas, kaip žmonių santykiai:

„Taigi tam tikrais atvejais parduotuvėse elgiamasi švelniau, nei nurodyta taisyklėse. T. y. kartais galima grąžinti ir tuos daiktus, kuriuos, pagal taisykles, galėtų būti atsisakoma priimti.“

Anot D. Ryliškio, personalas yra geranoriškas ir, jeigu prekė – tvarkinga, pakuotė – nepažeista, ji gali būti grąžinta.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas prekes galima grąžinti per 14 dienų

„Maxima“ atstovė atkreipė dėmesį, kad likusios tinkamos kokybės ne maisto prekės (kurios nepatenka į negrąžinamų prekių sąrašą) gali būti grąžintos arba pakeistos per 14 kalendorinių dienų nuo prekių įsigijimo dienos.

Tačiau pabrėžė, kad tokiu atveju prekė turi būti nepanaudota, pilnos komplektacijos, nepažeistos prekinės išvaizdos ir turėti etiketes. O pirkėjas turi pateikti pirkimo kvitą.

„Jeigu įsigyta kokybiška prekė patenka į negrąžintinių prekių sąrašą ir / ar yra panaudota, praradusi prekinę išvaizdą, pinigai už ją nėra grąžinami ir ji nėra pakeičiama“, – akcentavo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

G. Kitovė antrino – jei pirkėjas nusipirks keptuvę, puodą ar panašią ne maisto prekę „Iki“ parduotuvėje, tačiau dėl jos tiesiog persigalvos ir pakuotės taip ir nepradarys, pateikęs pirkimo kvitą prekę galės grąžinti per 14 dienų.

Tokiu atveju, anot jos, prekę galima grąžinti tik toje parduotuvėje, kurioje ji buvo įsigyta.

„Jei prekę išims iš pakuotės, išbandys ir nuspręs, kad visgi nebenori – tokiu atveju geros kokybės prekės atgal priimti nebegalėsime.

Tiesa, ši taisyklė negalioja maisto prekėms. Geros kokybės maisto prekių grąžinti negalima“, – komentavo pašnekovė.

tv3.lt

perku, pirkau ir pirksiu elektroniką tik iš Lidl
Paprastas patarimas nepirkite parduotuvėse kurios neturi garantinio aptarnavimo. Lidl aš jau seniai neperku elektros prekiu
Tai kad priima atgal be problemų
Tai kad priima atgal be problemų
Neseniai nusipirkau karšto rūkymo žuvį, prakandau - o ten kirminai. Sakau pardavėjai, priimkite atgal. Pardavėja sako, jokių problemų - paėmė iš manęs tą žuvį ir padėjo atgal į parduotuvės lentyną. Jokių problemų
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų